Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerääkö nykypäivän pienet tytöt enää kiiltokuvia?

Vierailija
13.07.2021 |

Itse muistan keränneeni 80-luvulla ja vieläkin tekis mieli.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, mä muistan niiden kiiltokuvien tuoksun😀 Sitten niitä sumplattiin koulussa ala-asteella.

Vierailija
2/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä enää edes oikeastaan myydä. Tai ei myyty ainakaan silloin, kun oma 17-vuotiaani oli pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä enää edes oikeastaan myydä. Tai ei myyty ainakaan silloin, kun oma 17-vuotiaani oli pienempi.

Kyllä myydään. Ainakin Helsingissä. Esim. kirjakaupoissa. Joissakin pienissä kortteja yms. myyvissä liikkeissä löytyy todella kauniita kiiltokuvia. Suuria, värikkäitä, lapsia, enkeleitä, kukkia, perhosia esittäviä. Itse olen ostanut ja kerännyt isot määrät. Liimannut ne kansioihin. Minusta ne ovat kuin pieniä taideteoksia. Olen jo eläkkeellä. Muutoin en ole mikään 'tavarankerääjä'.

Vierailija
4/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvun lopulla niitä kovasti keräiltiin ja vaihdeltiin kavereiden kanssa.

Minulla oli melko massiivinen kokoelma pikkutyttönä ja olin todellaylpeä siitä. Harmi että en säästänyt niitä. Kun kiinnostus hiipui niin annoin kokoelmani nuoremmalle serkkutytölleni.

Vierailija
5/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa iso pahvilaatikollinen  täynnä kiiltokuva-albumeita. Ei niitä enää edes myydä kaupassa. Mä länttäilen omiani joskus joulukortteihin, mutta en kyllä enää lähettele paljon kenellekään korttejakaan. 

Vierailija
6/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja kirjakaupoista ja huutonetistä kiiltokuvia ostanut. Niitä ei oo koskaan tarpeeksi!

Vierailija
7/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät keräile. En ole itsekään lapsena ikinä edes kuullut näistä kuin joidenkin jo keski-ikää lähempänä olevien muisteloissa.

T. 90-luvulla syntynyt

Vierailija
8/8 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljentyttö (s. 2010) ei keräillyt, olivat hänelle tuntemattomia kun täti näytti ja kertoi, että mummon lapsuudessa näitä sai pääsiäismunista. Tarrat kyllä kiinnostivat jossain vaiheessa, varsinkin erikoisemmat (glitter, samettipinta tms.) Nykyään keräilee mangoja (siis sarjakuvia, ei hedelmiä.)