Voinko saada potkut töissä nukkumisesta?
Olen raskaana ja pysyn hereillä vain 8-12, 12-16 välillä nukahdan 30min välein ja päätä särkee kun pidän itseäni väkisin hereillä. Sairaslomaa en voi hakea. Nukun illat heti kun pääsen kotiin ja yöt ja herään vain töihin, joten enempää ei voi edes nukkua. Laiminlyön kaiken muun.
Voinko saada potkut jos jään kiinni nukkumisesta? En ole kertonut raskaudesta vielä töissä. Olisiko minulla jotain oikeuksia vaikka päiväunitaukoihin? Tessiä ei ole.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:16"]Työterveyttä ei ole (pieni firma).
[/quote]
No lääkäriin joka tapauksessa! Et ole työkykyinen, tarvitse sairauslomaa.
[/quote]
Mutta kun en vain voi jäädä sairaslomalle :(
Missä kaikki ne ovat jotka sanovat että raskaus ei ole sairaus, varsinkin niiden vuoksi olen ajatellut että tämä on vain kestettävä jotenkin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:18"]En siis voi ottaa sairaslomaa kun on kesälomakausi ja muut lomalla ja jos jäisin sairaaksi joutuisi koko firman laittamaan kiinni siksi aikaa.
Osaisiko joku kertoa onko raskaana oikeus ylim. taukoihin? Fyysistä työtä tekevillä kai on (ainakin teesistä johtuen) mutta oma työni on toimistotyötä ja ei ole tessiä.
[/quote]
No just, aika huonoa suunnittelua pomolta. Kukaan ei ole korvaamaton. J
Käytä vähemmän aikaa laittautumiseen aamulla. Ja työterveys on kyllä järjestettävä vaikka olisi pieni firma.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:24"]Käytä vähemmän aikaa laittautumiseen aamulla. Ja työterveys on kyllä järjestettävä vaikka olisi pieni firma.
[/quote]
työterveys tosiaan oltava.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:24"]Käytä vähemmän aikaa laittautumiseen aamulla. Ja työterveys on kyllä järjestettävä vaikka olisi pieni firma.
[/quote]
[/quote]
Meille on sanottu että ei tarvitse jos on alle 10hlö firma?
Ja ei ole provo. Nyt kotiin, ylitöiksi meni.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:24"]Käytä vähemmän aikaa laittautumiseen aamulla. Ja työterveys on kyllä järjestettävä vaikka olisi pieni firma.
[/quote]
[/quote] Se pakollinen osuus sisältää vain määräaikaistarkastukset.
Lain mukaan raskaus kannattaa kertoa heti ja sit anot työtehtäviä jotka pystyt tekemään tai sit jäät pois töistä. Mikä ihmeen firma se on jossa saa nukkua tuntikausia mut puljua ei voi laittaa kiinni?
Vuokratyöfirmoista sulle sijainen muutamaksi viikoksi tai loppuelämäksi.
Tosta työterveydestä puheenollen. Mä olen ollut nyt yli 10 vuotta samassa firmassa enkä ole koskaan ollut missään tarkastuksessa tms. En ole kuullut et kukaan mestä olis käynyt.
Meille on pomo sanonut et työterveys on mut siellä ei saa käydä kun tulee firmalle niin kalliiksi. Kaikkien pitää mennä aina omalle terveysasemalle tms.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:44"]Meille on sanottu että ei tarvitse jos on alle 10hlö firma?
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:48"]Lain mukaan raskaus kannattaa kertoa heti ja sit anot työtehtäviä jotka pystyt tekemään tai sit jäät pois töistä. Mikä ihmeen firma se on jossa saa nukkua tuntikausia mut puljua ei voi laittaa kiinni?
[/quote]
No enhän minä 4h putkeen nukukaan vaan torkahtelen 30min välein ja teen sitten vkl työt jotka jäi tekemättä.
Alaa en lähde tarkentamaan mutta ei todennäköisesti ole olemassa yhtään edes muodollisesti pätevää vuokratyöntekijää ja pätevyydet on oltava kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:16"]Työterveyttä ei ole (pieni firma).
[/quote]
No lääkäriin joka tapauksessa! Et ole työkykyinen, tarvitse sairauslomaa.
[/quote]
Mutta kun en vain voi jäädä sairaslomalle :(
Missä kaikki ne ovat jotka sanovat että raskaus ei ole sairaus, varsinkin niiden vuoksi olen ajatellut että tämä on vain kestettävä jotenkin.
Ap
[/quote]Kukaan ei ole korvaamaton. Se on työnantajan päänsärky, miten hommat hoituu, kun sinä olet saikulla. Juu, ja raskaus ei ole sdairaus, mutta jos ei hereillä pysy, niin ei se ole terveenkään merkki.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:50"]
Tosta työterveydestä puheenollen. Mä olen ollut nyt yli 10 vuotta samassa firmassa enkä ole koskaan ollut missään tarkastuksessa tms. En ole kuullut et kukaan mestä olis käynyt.
Meille on pomo sanonut et työterveys on mut siellä ei saa käydä kun tulee firmalle niin kalliiksi. Kaikkien pitää mennä aina omalle terveysasemalle tms.
[/quote]Teiilä ei ole ollut edes työhötulotarkastusta?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:48"]Lain mukaan raskaus kannattaa kertoa heti ja sit anot työtehtäviä jotka pystyt tekemään tai sit jäät pois töistä. Mikä ihmeen firma se on jossa saa nukkua tuntikausia mut puljua ei voi laittaa kiinni?
[/quote]
No enhän minä 4h putkeen nukukaan vaan torkahtelen 30min välein ja teen sitten vkl työt jotka jäi tekemättä.
Alaa en lähde tarkentamaan mutta ei todennäköisesti ole olemassa yhtään edes muodollisesti pätevää vuokratyöntekijää ja pätevyydet on oltava kunnossa.
[/quote]
Veikkaan lennonjohtajaa
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:51"]
[/quote]
[/quote]
Veikkaan lennonjohtajaa
[/quote]*tirsk*
Yritän lyhyesti ja toivon ettei ap nukahda rattiin tai muuten ehdi aiheuttaa itselleen vahinkoa tai loukkaa itseään, saati muita "torkahtamisillaan" . Ei tuollainen nukahtelu ole normaalia. Jos raskaus on jo niin pitkällä, ettei työnteko, tai tässä pareemin normaali valveilla olo ei onnistu, niin silloin on kyllä hakeuduttava lääkäriin. Sitten tuosta työnantajan velvollisuudesta järjestää työterveyshuolto, niin ei työnantaja voi, sitä jättää järjestämättä, vaikka olisikin pienempi firma.
21.12.2001/1383 Työterveyshuoltolain mukaan, säädetään:
Ttyönantajan velvollisuudesta järjestää työterveyshuolto sekä työterveyshuollon sisällöstä ja toteuttamisesta.
Tämän lain tarkoituksena on työnantajan, työntekijän ja työterveyshuollon yhteistoimin edistää:
1) työhön liittyvien sairauksien ja tapaturmien ehkäisyä;
2) työn ja työympäristön terveellisyyttä ja turvallisuutta;
3) työntekijöiden terveyttä sekä työ- ja toimintakykyä työuran eri vaiheissa; sekä
4) työyhteisön toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:17"]Ihan sama nukut tai et, mutta raskaana olevaa ei voi irtisanoa. Tai voi mutta siitä tulee isot rapsut työnantajalle.
[/quote]
Tottakai voi irtisanoa jos ei hoida sovittuja työtehtäviään. Mikä ihmeen harhaluulo tuo on, että raskauden varjolla voi työt hoitaa päin persettä.
Terve ihminen ei nukahtele noin, joten mars lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:23"]Nukut 16 tuntia vuorokaudessa ja silti nukahtelet töissä? Ongelma taitaa olla jossain muualla nyt...
[/quote]
Missä sitten esimerkiksi? (Nukun n. 12h, työmatkoihin menee 1h per suunta ja aamulla 2h laittautumiseen, syömiseen ja suihkuun).
Ap