Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tuota teinin kesäloma menoa!

Vierailija
15.07.2014 |

Päivät nukutaan. Sitten kun päästään ylös roikutaan hetki netissä, syödään jotain (Siinä koneen äärellä tietysti), sitten lähdetäänkin kiireen vilkkaa kavereiden kanssa ulos. Takaisin kotiin palataan yömyöhään, sen jälkeen roikutaan netissä ja syödään jotain (Jälleen siinä koneen äärellä). Seuraavana päivänä sama meno jatkuu...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 20:00"]

Taas huomaa miten mammat ei edes lue näitä keskusteluja. Aloittaja sanoi moneen otteeseen että kadehtii teiniä, ei niinkään mollaa tai ole tuskissaan tuosta meiningistä sillä ymmärtää että kyseessä on teini.

[/quote]

Noi kyllä toi aloitus ihan puhdasta narinaa oli. Ja en ole mamma (hyi mikä sana. Halventava).

33

Vierailija
2/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä sen ikäinen lomallaan jotakin voi tehdäkin. Kaksi ja puoli kuukautta on pitkä aika jos se on pelkkää vastuutonta lorvimista. Hyvä jos osaa rentoutua ei siinä mitäân, mutta kyllä hiukan vastuutakin voi antaa sen ikäiselle jo ja odottaa, että jotakin järkevääkin tekee kesän aikana. Ei sitä tietysti joka päivä tarvitse vastuullista tekemistä olla, mutta minä olisin enemmän huolissani siitä, jos niin pitkânä aikana nuorelle ei itselleen edes tule mieleen tehdä mitään hyödyllistä... mulla on itsellä samanikäinen kotona, joten järkkäilläân kyllä järkevää tekemistä pâivien ratoksi, jne, vaikka mitäân työleiriä ei pidetäkään. Aamuisin saa tietysti nukkua ja saa tehdä omia juttujaan, mutta onneksi on itsekin enemmän touhukas ja idearikas. Se tietysti hieman helpottaa, mutta hiukan ehkä aikuisten esimerkki ja odotukset tuossa hiukan vaikuttavat... koska jos ihan lakkaisin odottamasta mitään niin nopeastihan sitä oppii ettei mitään tarvitse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:32"]Voi kuule ap mun tytär 17v istuu kaikki päivät kotona ja kavereitaan on tavannut tasan kerran koko kesän aikana. Kököttää vain huoneessaan eikä halua lähteä mihinkään eikä edes istua pihalla tai pomppia trampalla, olen jo vähän huolissani :(

[/quote] voisko parittaa mun pojalle. Sillä ollut samanlainen kesä. En ole kyllä huolissani, koska itse olin nuorena samanlainen, että nautin yksin laiskottelusta

Vierailija
4/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini (tosin vasta 13-vee) nauttii lomasta täysillä, kun on aikaa piirtää ja lukea kirjoja, tehdä lasihelmistä eläimiä ja mitä kaikkea tuo nyt puuhasteleekaan. Kevät oli rankkaa, kun koulua joka päivä kolmeen tai neljään ja paljon läksyjä, esitelmiä, ryhmätöitä ja ties mitä, joihin meni joka päivä tuntitolkulla aikaa ja joskus ne koulutyöt venyi puolilleöin, kun on hieman taipumusta perfektionismiin ja ylitunnollisuuteen. Nyt tuo lapsi on vapaa kuin taivaan lintu ja saa rauhassa keskittyä näihin juttuihin, jotka kouluaikana jäi vähän paitsiooon.

Yksi kaveri tuolla vain on ja ovat toistensa kanssa yhdessä aina kun voivat. Kaveri on jo 15, mutta samanlainen hiljainen hissukka kuin oma tyttöni. Suloista seurattavaa, kun väsäävät niitä lasihelmijuttujaan. Nintendollakin pelaavat, mutta se nyt ei ole niin suloista. Joskus vaan istuvat vierekkäin ja lukevat kirjaa. Harvat shoppailureissut näillä suuntautuvat askartelu- ja taidetarvikeliikkeisiin. On ne vaan niin suloisia! 

Vierailija
5/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksinäistä. Teini saisi riehua ympärillä ja hyppiä ylitseni sekä selkään ja kaulaan. Voisin käyttää teiniä kävelyllä ja laittaa ruokaa. 

-Mies 29v-

Vierailija
6/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kuin minä paitsi että en mene hengailemaan kavereitten kanssa vaan töihin. Ja olen jo 45v täyttänyt.

Vierailija
7/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy :D

Vierailija
8/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin tekisi mieli tehdä vielä joskus noin, mutta eipä tässä elämäntilanteessa. Ah nuoruuden huolettomuutta...

Vierailija
9/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:47"]

Kateeksi käy :D

[/quote] Kyllä vaan! Ollappa nuori ja huoleton...

Vierailija
10/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te sallitte teiniltä tuollaisen käytöksen? Kavereiden kanssa roikkumisessa ei ole mitään vikaa, mutta muussa kyllä on. Vanhemmat määräävät kodin säännöt! Ruoka syödään ruokapöydässä, ei sitä rontata omaan huoneeseen mutusteltavaksi (pienet välipalat tms poislukien). Eikä teinin kuulu roikkua öitä netissä ja torkkua aamuja. Tuon ikäiselle uni ja nimenomaan iltauni on elintärkeää. Kone pois omasta huoneesta jos sitä ei osata käyttää ja aamulla herätys viimeistään klo 9-10. Kyllähän nuoret voivat joskus jonkun yön hillua kavereiden kanssa, mutta todellakaan tuollaista ei tarvitse katsella arjessa.

Vierailija
11/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, sitä arkea riittää Se 44 viikkoa vuodessa. Eikös asiantuntijatkin kehoita lomalla kääntämään arkirutiinit ylösalaisin muutamaksi viikoksi. Jaksaa taas painaa kellon mukaan sen 44 viikkoa. Harmaassa säässä.

Vierailija
12/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:46"]

Päivät nukutaan. Sitten kun päästään ylös roikutaan hetki netissä, syödään jotain (Siinä koneen äärellä tietysti), sitten lähdetäänkin kiireen vilkkaa kavereiden kanssa ulos. Takaisin kotiin palataan yömyöhään, sen jälkeen roikutaan netissä ja syödään jotain (Jälleen siinä koneen äärellä). Seuraavana päivänä sama meno jatkuu...

Pakkohan mun on ollut tämä tänne kirjoittaa, koska meno on meillä ihan samanlaista :) Melkein voisin väittää, että muistan  viime viikon keskustelut ja ne ovat seuraavanlaisia:

- " Muts!!!! miss mun kaikki t-paidat on ?!"

-" Varmaankin sun huonessa likaisina, jos et ole vienyt likapyykki-koriin"

- " epämääräistä mutinaa"

Tai

-"Mutsiii, mul on semi nälkä, onko ruokaa?!"

-"On ?" ( ihan kuin se olisi joskus loppunut?!)

Tai

- " Mutsi ( lirkutellen) , heitä fesse ?

-*huokaus*

Juu, ei kovin syvällisiä keskusteluja :) 

[/quote]

Vierailija
13/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nukkumistouhut on kyl niin... Ensin nillitetään, et vauvat/taaperot ja vähän vanhemmat ei nuku ikinä, koskaan eikä ainakaan tarpeeks pitkään. Sit teininä kun ne nukkuu, ni ei oo sekään hyvä.

Muistelepa ap vähän elämääs taaksepäin. Teiniys on vain vaihe - oot tasan nukkunu itsekin silloin paljon - ja päivällä kun on loma - mut kyl se 'rytmi' siitä sitten tasoittuu normaaliksi muutaman vuoden sisään.

Vierailija
14/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:07"]Oi muistan kesän 2009. Oli just tuollanen huoleton ja ihana. Olinks mä Sillon kaks viikkoa töissä vai en? No en muista. Ihan sama. Ihanaa oli silti.

[/quote] 2009 oli ihana kesä ja tuntuu uskomattomalta että siitä on jo viisi vuotta. Muistan vielä ihan elävästi kuinka kinusin päästä Animeconiin Helsinkiin mutta äiti ei päästänyt (vaikka olin jo 12) ja sitten isä lupasi lähteä mukaan niin pääsin sittenkin. Voi sitä nuoruuden huolettomuutta. 2009 oli paras kesä ikinä. Oho tää meni nyt jaaritteluksi.

Vierailija
15/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ap mun tytär 17v istuu kaikki päivät kotona ja kavereitaan on tavannut tasan kerran koko kesän aikana. Kököttää vain huoneessaan eikä halua lähteä mihinkään eikä edes istua pihalla tai pomppia trampalla, olen jo vähän huolissani :(

Vierailija
16/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa mättää, ap? Eikö ole vaan hyvä että lapsellasi on kavereita? Nyt on KESÄLOMA, kyllä silloin saa rentoutua, varsinkin jos hoitaa sitten arkena kouluhommat suun muut kunnialla.

Oma äitini oli juuri tuollainen tyranni, raivostui jos lomalla nukuin niinkin pitkään kuin aamuyhdeksään. Ja koti oli kuin mikäkin työleiri, koko ajan olisi pitänyt olla tiskaamassa, imuroimassa, luuttuamassa. Ja niitä mä päivittäin teinkin, kiltti kun olin.

Kyllä se sunkin lapsi ehtii sitten aikuisena monta vuotta herätä aikaisin ja tehdä töitä.

Vierailija
17/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa miten mammat ei edes lue näitä keskusteluja. Aloittaja sanoi moneen otteeseen että kadehtii teiniä, ei niinkään mollaa tai ole tuskissaan tuosta meiningistä sillä ymmärtää että kyseessä on teini.

Vierailija
18/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä avaus, joka tekisi mieli liittää jatkoksi keskusteluun pikkulasten ja koululaisten valvomisesta. Oliko se

http://www.vauva.fi/keskustelu/4222855/ketju/onko_sinulla_jotain_ehka_erikoisia_saantoja_mita_teidan_kodissa_noudatetaan/sivu/4

Vierailija
19/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän niin teinin elämää. Paitsi kavereilla en jaksa luuhata yömyöhään. Perheellisparat, siellä kun roikkuisin bisse kourassa joka ilta hakkaamassa wowia...

Vierailija
20/43 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tuossa muka on, nuori on kavereiden kanssa ja nukkuu pitkään, on koneella ja tekee miten haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä