Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvinkeittimen vesisäiliön tiskaus kun säiliö on kiinni keittimessä?

Vierailija
12.07.2021 |

Miten olette putsanneet? Monessa paikassa, mm. Martat ohjeistaa tiskaamaan sen. Toisekseen oletteko laittaneet ikinä koneen osia, kuten kannua, suppiloa ja kannun kantta astianpesukoneeseen? Vaikuttaa ettei käsin tiskaamalla kaikki pinttynein lähde.

Asuin alueella ja talossa, jossa oli älyttömän kalkkipitoinen vesi ja keittimeen tarttui kalkkisaostumia aika paljon ja niihinhän kahvin rasva sitten kanssa kiinnittyy. Cleandroppia laittanut, mutta etikkaa en koska en ole varma voiko tuohon laittaa. Kaikkiin keittimiin ei ilmeisesti saa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan? Saa laittaa myös vinkkejä kahvinkeittimen putsaukseen.

Vierailija
2/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki helposti irrotettavat osat voi pestä koneessa välillä. Itse pesen pääasiassa käsin mut välillä nakkaan koneesee.

Se vesisäiliön putsaus onnistuu ruokasoodalla tai keittimen putsaukseen tarkoitetulla aineella. Jälkimmäinen näistä on parempi. Säiliö täytee vettä, aine sinne ja keitin päälle, sammuta keitin keskenkaiken ja anna liota jonki aikaa, sit uudestaa päälle ja anna likaveden tippua pannuun. Sitte useita kertoja perää pelkkää vettä et huuhtoutuu lika ja pesuainejämät pois. Lopuksi pese huolellisesti irrotettavat osat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uitan järvessä kun käyn uimassa. Pidän johdosta kiinni niin mukavasti pyörii perässä. Talvella vain avannossa hulluttelu.

Vierailija
4/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki helposti irrotettavat osat voi pestä koneessa välillä. Itse pesen pääasiassa käsin mut välillä nakkaan koneesee.

Se vesisäiliön putsaus onnistuu ruokasoodalla tai keittimen putsaukseen tarkoitetulla aineella. Jälkimmäinen näistä on parempi. Säiliö täytee vettä, aine sinne ja keitin päälle, sammuta keitin keskenkaiken ja anna liota jonki aikaa, sit uudestaa päälle ja anna likaveden tippua pannuun. Sitte useita kertoja perää pelkkää vettä et huuhtoutuu lika ja pesuainejämät pois. Lopuksi pese huolellisesti irrotettavat osat.

Okei kiitos tästä. Näin olen tuon cleandropin kanssa tehnyt, mutta se ei poista kalkkisaostumia säiliön pohjalta. Laitoin ihan pienen pisaran tiskiainetta ja lämmintä vettä ja harjasin varovasti sillä. Toivottavasti ei kauhean väärin mennyt. Tämä on ensimmäinen kahvinkeitin jonka omistan vuosikausiin, joten en ole ihan pro näissä.

Vierailija
5/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä vilkaissut laitteen käyttöohjetta? Oletko muuten vain tollo trolli?

Samalla tavoin sen voi tiskikoneessa pestä kuin esim. Opel Insignian moottorin kannen.

Vierailija
6/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tyynesti ottanu virtajohdon seinästä ja tiskannu fairyllä sen vesisäiliön, en silti tiiä onko suotavaa. Vettähän siinä roiskuu ympäriinsä, jos ei oo megalavuaaria. :D

Irtoavat osat tiskikoneeseen vaan. Jatkuvassa konepesussa muoviosat kuluu, mutta saapahan edes joskus puhtaaksi ne.

Paras sisustenpuhdistusaine on mun mielestä ollu juuri tuo Moccamasterin neste, kyllä irtoaa möhnät! :)

Vierailija
7/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin pakastepussin nurinpäin käteen ja pyyhin säiliön sisäpuolelta.

Irtosi likaa pinnasta. Sitten päästin sinne hanasta vettä suoraan ja kaadoin pois. Toistin. Sitten käytin koneen pelkällä vedellä kertaalleen ja heitin veden pois.

Vierailija
8/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uitan järvessä kun käyn uimassa. Pidän johdosta kiinni niin mukavasti pyörii perässä. Talvella vain avannossa hulluttelu.

Eikö se keitin jäädy, jos avantoon viet? Ja järvivedessä on vaikka mitä bakteereja. Nyt taidat kyllä provoilla, tai sitten tätä keitintä ei kyllä kahvinkeittoon enää käytetä vaan ihan muuhun.

Vierailija
9/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä vilkaissut laitteen käyttöohjetta? Oletko muuten vain tollo trolli?

Samalla tavoin sen voi tiskikoneessa pestä kuin esim. Opel Insignian moottorin kannen.

No ooppeli nyt tarviikin välillä vaikka mitä taikoja, että lähtee ylipäätään käyntiin.

Vierailija
10/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki olen. Käyttöohje on melko suppea ja neuvotaan vaan kostealla liinalla pyyhkimään, mutta kun ei kaikki lika noin toimimalla lähde.

Vierailija
11/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon tyynesti ottanu virtajohdon seinästä ja tiskannu fairyllä sen vesisäiliön, en silti tiiä onko suotavaa. Vettähän siinä roiskuu ympäriinsä, jos ei oo megalavuaaria. :D

Irtoavat osat tiskikoneeseen vaan. Jatkuvassa konepesussa muoviosat kuluu, mutta saapahan edes joskus puhtaaksi ne.

Paras sisustenpuhdistusaine on mun mielestä ollu juuri tuo Moccamasterin neste, kyllä irtoaa möhnät! :)

Miten huuhdot sen Fairyn sieltä pois?

Vierailija
12/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ooppeli nyt tarviikin välillä vaikka mitä taikoja, että lähtee ylipäätään käyntiin.

Onko sähköautojen moottoreissakin kansi? Onko kierrekansi vai ihan lukollinen?

Vierailija
13/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä likaa teillä siinä säiliössä on?

Vierailija
14/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän ammattitaitoinen siivooja oli työpaikalla laittanut moccamasterin kiiltämään, kysyin millä lähti noin puhtaaksi: "Kloritella", vastasi huonolla suomella. Tsiisus, laitoin viis kertaa puhtaan veden läpi, ennen kuin keitin kahvit.

Sitruunahappoa saa marketeista, sillä voi puhdistaa.

Vierailija
15/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säiliössä on ruuvi ja kun sen ruuvaa auki säiliö irtoaa ja sen voi laittaa koneeseen.

Vierailija
16/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla ja soodalla olen putsaillut käyttäen sientä tai harjaa hankaamiseen.

Vierailija
17/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fsdfsdf kirjoitti:

Vähemmän ammattitaitoinen siivooja oli työpaikalla laittanut moccamasterin kiiltämään, kysyin millä lähti noin puhtaaksi: "Kloritella", vastasi huonolla suomella. Tsiisus, laitoin viis kertaa puhtaan veden läpi, ennen kuin keitin kahvit.

Sitruunahappoa saa marketeista, sillä voi puhdistaa.

Apua, eihän voi olla. Netistä löytyi myös "vinkki" laittaa konetiskitabletti keittimeen ja sen oikaisu lehdeltä joka julkaisi. Missään nimessä ei saa noin tehdä.

Vierailija
18/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keittimessä on irroitettava säiliö. Helppo laittaa suoraan hanasta vettä ja pestä.

Vierailija
19/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tuon säiliön irti mutta en ole vaivautunut. Silloin harvoin kun tiskaan nostan keittimen vasemmalla kädellä ja normaalisti harjaan tiskiharjalla säiliön sisältä. Sitten huuhtelu ja pari kertaa läpi pelkkää vettä.

Vierailija
20/25 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säiliössä on ruuvi ja kun sen ruuvaa auki säiliö irtoaa ja sen voi laittaa koneeseen.

Ohjeen mukaan laitetta ei saisi itse purkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan