2 päivää alkoholitta
Nyt on toinen päivä ilman alkoholia. Tavoite olisi lopettaa, sillä krapulani ovat jo yhdestä illasta 3 päivää, onko näin kenelläkään muulla? Morkkis tulee myös, vaikka en olisi edes tehnyt mitään tyhmää, paitsi juonut toki. Millä ihmeellä pääsen eteenpäin omin avuin, mitään klinikkaa en käytä.
Oletteko onnistuneet?
Kommentit (40)
Alkoholi rumentaa naisen; kasvaa ällö raskausvatsalta näyttävä maha, ja paino nousee muutenkin, naama ”väsähtää” ja kaikki kauneuden rippeetkin katoavat nopeammin kuin uskoisikaan. Eikö siinäkin ole syitä lopettaa.
Mä olen ollut viikon selvistä eikä olo parane ainakaan.
Kärsin ahdistuneisuudesta ja paniikista muutenkin ja niitä tuli välillä rauhoitettua alkolla. Ja darrassa ahdistaa vielä enemmän.
Oon ollut myös kuukausitolkulla selvinpäin ja tasaisen masentunut ja ahdistunut olo.
En oikeestaan tajua miksi ees yritän, sillä pääsi tästä edes hetkeksi pois.
Anteeksi avautumiseni.
Tsemppiä.
Mä söin joskus urheilusta palautumisen tueksi l-glutamiinia. Sivuoireena huomasin, että makeaa tai alkoholia ei juuri tee mieli, ei vaan ole semmosta fiilistä. Googlailin ja sitä ilmeisesti käytetään laajemminkin alkoholista vieroittautumiseen.
Ajattelin aloittaa taas, kun juominen on karannut taas joka viikonloppuiseen.
Ystäväsi Yrttimies kirjoitti:
Minulla loppui krapulat kokonaan kun jätin alkoholin pois ja siirryin yrtin kohtuukäyttöön. Hiisaan hieman hyvää kukkaa viikonloppuisin ja voin hyvin. Naurattaa! :-)
Teit fiksun ratkaisun. Terveytesi kiittää sinua vielä.
Ilman alkoholia on ihan helppo elää. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaa? Huomionhakua?
Vierailija kirjoitti:
Ilman alkoholia on ihan helppo elää. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaa? Huomionhakua?
Enpä ole ennen tämmöiseen selvitykseen törmännyt, avaatko vähän logiikkaasi?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se elämä yksin kotonakin elämää. En kyllä tiedä miten se on selvinpäin parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Olet lienee aika erossa siitä todellisuudesta jossa joku käyttää alkoholia pakonomaisesti, ole iloinen siitä.
Kyllä he häpeävät sitä niin paljon, etteivät todellakaan hae huomiota vaan koettavat pitää sen mahdollisimman piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksesta asti juomatta. Äsken olin jo vähällä kävellä kauppaan. Juomisen aloittaminen lähestyy vääjäämättä. Ei vielä tänään eikä ehkä huomennakaan mutta joku päivä.
Krapulat on kyllä niin syvältä kuin olla ja voi. Mutta eipä ole alkoholille laillisia vaihtoehtoja.
Mulla ihan saman verran raittiita päiviä ja tänään melkein lähdin hakemaan bisseä mutta vielä sain hillittyä itseni.
Tosi mahtavaa ! Ajatelkaa miten hyvää se tekee elimistölle . Saatte lisävuosia elämään . Ajatelkaa läheisiänne. Onnea kaikille lopettaneille! Te pystytte siihen! Jo päätöksen tekeminen on ollut iso askel!
En halua lisävuosia sinne loppupäähän elämää.
Pysyttekö vielä selvänä? Krapulan jatkuessa yhden illan kännistä on nykyään jopa 2-3 päivää, en tiedä miksi? Nuorena meni pari päivää ja ei edes krapulaa. Mistä nämä pitkäkestoiset krapulat iäkkäämpänä n.40v tulevat, onko elimistö iän myötä vain hidastunut alkoholin käsittelyyn vai maksa loppu?
Oksentelen ainakin 24h ja mitään en pysty syömään, kaikki tulevat ulos heti, selkeä morkkis ja masentuneisuuden tunne joka hälvenee viikon sisällä, onko normaalia???
T. Jo muutama päivä selvinpäin ja elämä tuntuu hyvältä ilman, mutta pelkään jatkoa..
Voiko raju oksentelu johtaa verensyöksyyn, näin olen kuullut käyvän kovassa krapulassa olleelle???
Miten toiset saavat hirvittävän krapulan ja osa porskuttaa päivittäin uuteen nousuun, onko kyse kehon voimista, juomien määrästä, juomavuosista vai mistä?
tsemppiäkaikille kirjoitti:
Voiko raju oksentelu johtaa verensyöksyyn, näin olen kuullut käyvän kovassa krapulassa olleelle???
Miten toiset saavat hirvittävän krapulan ja osa porskuttaa päivittäin uuteen nousuun, onko kyse kehon voimista, juomien määrästä, juomavuosista vai mistä?
Krapulan voi siirtää kun aloittaa uuden nousun heti kun herää. Alkoholi on ns. kovaa kamaa joka aiheuttaa pahan olon heti kun promillet laskee liikaa. Se on sitä fyysistä riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tee mieli juoda helteellä, kun alkaa hikoiluttaa ja turvottaa entistä enemmän. Jotain hyötyä näistä helteistäkin.
Mulla sama, estää ajatus krapulasta tässä hiki-ilmassa. En pysty enkä halua kokea sitä vaikka kalja maistuisikin hyvältä.
Aloittajalta kirjoitti:
4 päivää ilman alkoholia, iso saavutus itselle :)
Mulla kolmas päivä selvänä. 20 vuoden putki takana. Ei ole tullut nukuttua kuin tunti siellä ja toinen täällä. Mikään ei tunnu miltään ainoastaan väsyttää. Miten sulla?
Mulla nyt 5 päivää, 3 päivän krapulat alkoi jostain syystä jo 20-vuotiaana. Kannattaa hakea apua jos tuntuu ettei onnistu olemaan ilman ja ihan senkin takia että tietää maksa-arvot. Jos jättää antabuksen ja naltrexonin kokeilematta ei voi koskaan tietää olisiko niillä onnistunut raitistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ota sievästi, miksi pitää vetää överit?
Ei överit vaan sopivasti eli vähän liikaa. Sä voit sievistellä pikkurilli pojottaen. Kunnon känni jee, jee ja kun känni on saatu päälle niin turha sitä on yhteen iltaan jättää.
Sellaista se alkoholisteilla on. Me muut voimme aivan hyvin nauttia yhden laatuoluen tai lasillisen viiniä ja jättää siihen.
Jaa. Miksi juoda edes lasillisen verran, kun voi olla ilman sitäkään.
Lopetin juomisen, kun se ei enää vaikuttanut mitenkään vaikka vetäisi kolme pulloa viiniä naamaan. Kalliiksi vaan tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ota sievästi, miksi pitää vetää överit?
Ei överit vaan sopivasti eli vähän liikaa. Sä voit sievistellä pikkurilli pojottaen. Kunnon känni jee, jee ja kun känni on saatu päälle niin turha sitä on yhteen iltaan jättää.
Sellaista se alkoholisteilla on. Me muut voimme aivan hyvin nauttia yhden laatuoluen tai lasillisen viiniä ja jättää siihen.
Jaa. Miksi juoda edes lasillisen verran, kun voi olla ilman sitäkään.
Niin, mutta lasillinen punaviiniä vaikka pihvin kanssa on tosi hyvää.
Eri
Minulla loppui krapulat kokonaan kun jätin alkoholin pois ja siirryin yrtin kohtuukäyttöön. Hiisaan hieman hyvää kukkaa viikonloppuisin ja voin hyvin. Naurattaa! :-)