Lapseni aloittaa ensi kuussa yliopiston, kysyttävää?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin sai paikan kolmesta eri tiedekunnasta ja miettii nyt mihin niistä menisi. Aloittaa tosin vasta syyskuussa.
Se on se ensimmäinen vaihtoehto joka otettava vastaan, jos siihen on kerta päässyt, näin neuvoo Opintopolkukin.
Ap
Näinhän se varmaan on mutta onneksi on jo yhdestä tiedekunnasta vuoden opinnot takana ja voi ilmoittautua sinne poissaolevaksi ja aloittaa uudessa eli vasta vuoden päästä pitää lopullinen päätös asiasta tehdä. Nuo opintopolku eivät ole minulle tuttuja koska nuori hoitaa nämä asiat onneksi itse.
Niin, meillä vain on tapana kommunikoida ja jutella eri asioista vaikka nuoreni onkin aina ollut hyvin riippumaton ja hoitanut itse näitäkin asioita. Harmi, että teillä ei juttelu siinä määrin suju.
Ap
Tympeän kuuloinen ihminen olet ap, miksi ihmeessä noin piikikkäästi vastailet.
Ne yo-opiskelut alkaa kaikilla lopuillakin tänä vuonna 30.8, koska se on maanantai ja uuden täyden viikon alku.
Tiedoksi eräille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin sai paikan kolmesta eri tiedekunnasta ja miettii nyt mihin niistä menisi. Aloittaa tosin vasta syyskuussa.
Se on se ensimmäinen vaihtoehto joka otettava vastaan, jos siihen on kerta päässyt, näin neuvoo Opintopolkukin.
Ap
Näinhän se varmaan on mutta onneksi on jo yhdestä tiedekunnasta vuoden opinnot takana ja voi ilmoittautua sinne poissaolevaksi ja aloittaa uudessa eli vasta vuoden päästä pitää lopullinen päätös asiasta tehdä. Nuo opintopolku eivät ole minulle tuttuja koska nuori hoitaa nämä asiat onneksi itse.
Niin, meillä vain on tapana kommunikoida ja jutella eri asioista vaikka nuoreni onkin aina ollut hyvin riippumaton ja hoitanut itse näitäkin asioita. Harmi, että teillä ei juttelu siinä määrin suju.
Ap
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, aina ei jaksa vastaanottaa kaikkea hymyssä suin vaikka onkin tämä palsta kyseessä.
Ap
No, vastaa nyt ap oletko itse käynyt yliopiston? Ilmeisesti et...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jo ensi kuussa?[/
Onko sinust]
Mitä tarkoitat? Orientaatio viikko alkaa elokuun lopulla ja varsinainen opiskelu sitten elo- syyskuun vaihteessa. Sanoin ensikuussa, koska orientaatio viikolle on laitettu paljon ohjelmaa mm nimenhuutoineen ja kaikkine infoineen ja tapahtuminen eli läsnäolo varsin suotavaa, jopa yliopiston "uuden opiskelijan oppaan" mukaan.
Ap
Onhan se hyvä että on innolla mukana lapsensa opiskeluissa :D. Mun tytär aloitti viime syksynä yliopistossa, enkä mä lueskellut sen "uuden opiskelijan opasta". Hyvin on itsensä sinne sisään saanut ilman minun apuja.
Onko sinusta siis se, että vanhempi tutustuu yliopiston sivuilla oleviin yleiseen infokäyttöön tarkoitettuihin teksteihin merkki siitä ettei nuori itse saa itseään yliopistoon "sisälle"?
Ok, mielenkiintoinen logiikka joka ei ihan minulle aukene, mutta eihän sen tarvitsekaan.Ap
Ei ole mitään kysyttävää. Miksi luulet olevan?
Meillä on neljä lasta ja aloituksia yliopistoihin tällä hetkellä 7 ulkomailla ja kaksi suomessa.
Osa on jo käyty läpikin (kolme maisteria), osa vielä kesken.
Pääsikö ensimmäisellä yrittämällä sisään? Onko tämän vuoden ylioppilas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, aina ei jaksa vastaanottaa kaikkea hymyssä suin vaikka onkin tämä palsta kyseessä.
Ap
Itsehän teit tämän aloituksen. Kyllä sun kommentit antaa ymmärtää, että elät omaa unelmaasi tyttäresi kautta.
Ihan oikeasti, ketä kiinnostaa kysellä äidiltä jotain kun lapsi aloittaa yliopistossa? Olisi mielenkiintoisempaa jos vaikka tytär itse tekisi aloituksen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jo ensi kuussa?[/
Onko sinust]
Mitä tarkoitat? Orientaatio viikko alkaa elokuun lopulla ja varsinainen opiskelu sitten elo- syyskuun vaihteessa. Sanoin ensikuussa, koska orientaatio viikolle on laitettu paljon ohjelmaa mm nimenhuutoineen ja kaikkine infoineen ja tapahtuminen eli läsnäolo varsin suotavaa, jopa yliopiston "uuden opiskelijan oppaan" mukaan.
Ap
Onhan se hyvä että on innolla mukana lapsensa opiskeluissa :D. Mun tytär aloitti viime syksynä yliopistossa, enkä mä lueskellut sen "uuden opiskelijan opasta". Hyvin on itsensä sinne sisään saanut ilman minun apuja.
Onko sinusta siis se, että vanhempi tutustuu yliopiston sivuilla oleviin yleiseen infokäyttöön tarkoitettuihin teksteihin merkki siitä ettei nuori itse saa itseään yliopistoon "sisälle"?
Ok, mielenkiintoinen logiikka joka ei ihan minulle aukene, mutta eihän sen tarvitsekaan.Ap
Ei ole merkki tuollaisesta tietenkään. Äläpäs väännä sanoja mun suuhun. Olen vain huvittunut sun innosta. Mutta itse en lueskellut mitään infoja kun tytär aloitti opiskelut. Miksi ihmeessä lukisin? Kyllä hän osaa hoitaa asiansa ja suuttuisi varmaan jos yrittäisin jotain neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jo ensi kuussa?[/
Onko sinust]
Ap
Ei ole merkki tuollaisesta tietenkään. Äläpäs väännä sanoja mun suuhun. Olen vain huvittunut sun innosta. Mutta itse en lueskellut mitään infoja kun tytär aloitti opiskelut. Miksi ihmeessä lukisin? Kyllä hän osaa hoitaa asiansa ja suuttuisi varmaan jos yrittäisin jotain neuvoa.
Toistetaan: sinusta siis se, että vanhempi tutustuu uuden opinahjon infoon, tarkoittaa sitä, että kys nuori ei jotenkin selviä asiasta itse? Kun siis nostat sitä pointtia kommenteissasi toistuvasti esille?! Ap ei myöskään missään väittänyt jollakin tavoin neuvovansa lastaan, se tuli ihan omalta näppikseltäsi sekin toteamus.
Ja ap, onnittelut lapsellesi ja toki sinullekin vanhempana, yliopistoon pääsy ei todellakaan ole mikään ihan pieni asia, vaikka toki tällä palstalla niin annetaan ymmärtää, koska köh, av-mammat 😉
Mikä olisi kotimaassa kiva lomailupaikka 7v: lle, joka ei tykkää huvipuistoista?
Yliopistotutkinto ja jos meinaa pyrkiä toiseen tiedrkuntaan niin onkin kinkkistä kun ensikertalaiset valtaa ja hyvä niin.
Miten saisin näppylät pois nenästäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta se yliopistotutkinto työelämässä aikanaan.
On ammatteja, joihin et pääse ilman yliopistotutkintoa. Että kyllä jotain kiinnostaa.
Näinpä, en usko, että minunkaan hommiin ilman tutkintoa pääsisi.
Tuli muuten mieleen, että yksi "hemmentin fiksu" exä oli väärentänyt itselleen SOSSUN paperit. Oli kiva ylläri, kun poliisi soitti minulle ja kyseli asiasta. Olin nimittäin ottanut hänen "tutkintopapereistaan" kopiot ja allekirjoittanut "jäljennöksen todistaa N.N". En johtunut itse ongelmiin, mutta se suhde päättyi siihen... :)
asianajaja