Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin kirkonkylällä ja meno oli kuin hidastetussa elokuvassa. Miksi maalla maksetaan ostokset käteisellä?

Vierailija
12.07.2021 |

Kävin asioilla Tervon kirkonkylällä ja kaupassa oli neljä asiakasta ennen minua. Kaikki maksoivat ostoksensa käteisellä ja sekös kestää, kun rahoja aletaan laskemaan sentilleen tasarahaksi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sulla oli kiire? Olet varmaan lomalla kuitenkin 😊.

Vierailija
2/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maksetaan tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisin kysymys on kuitenkin, miksi se sinun mielenrauhaasi heiluttaa?

Vierailija
4/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla oli kiire? Olet varmaan lomalla kuitenkin 😊.

...niin tahtoisin viettää lomaani muuten kuin kyläkaupan jonossa maski naamalla.

Vierailija
5/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maallakin" maksetaan suurimmaksi osaksi kortilla. Sinua vain jännitti niin paljon nähdä muita ihmisiä, että ajatuksesi hidastui.

Vierailija
6/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen raha on sitä oikeaa fyysistä valuuttaa. Minulla on oikeus nostaa rahani pankista ja maksaa käteisellä jos haluan tehdä niin mistä tahansa syystä tai vaikka ilman mitään syytä.

Vierailija
7/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne maksaa sentilleen tasarahalla??

Itsekin käytän käteistä, mutta enpä ala laskea tasarahaa. Kassan työ on antaa takaisin setelistä.

Vierailija
8/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä neljä ihmistä on jonoksi muodostunut? Puolet on pakko ollut olla mökkiläisiä.

Vierailija
9/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Suurten rahasummien säilyttely kukkarossa on turvallisuus riski. On henki lähtenyt jonkun narkin toimesta pienistäkin summista

2. Terveysriski korona wikana käpistellä kolikoita ja seteleitä

3. Hidastaa asiointia

4. Lisää ympäristön kuormitusta kun rahoja kuskaillaan lasketaan, säilytetään ja painetaan lisää.

Vierailija
10/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mielelläni käteisellä ja asun Suomen isoimmassa kaupungissa. - Syy tähän on se, että käteistä käyttämällä hahmotan rahan käyttöäni paremmin. Nyt "korona aikana" olen käyttänyt korttia uskotellen, että se on hygienisempää.   Niin kiireinen olen silti, että ei minulla ole aikaa käyttää sen kyttäämiseen, millä tavoin muut suorittavat maksunsa 

Vierailija
11/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaisinta olisi jos palkankin voisi maksaa käteisenä jotta voisimme elää täysin ilman pankkimafiaa.

Vierailija
12/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä neljä ihmistä on jonoksi muodostunut? Puolet on pakko ollut olla mökkiläisiä.

Yksi kassa ja koko kylän asukkaat samaan aikaan kaupassa

Vierailija
13/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Suurten rahasummien säilyttely kukkarossa on turvallisuus riski. On henki lähtenyt jonkun narkin toimesta pienistäkin summista

3. Hidastaa asiointia

4. Lisää ympäristön kuormitusta kun rahoja kuskaillaan lasketaan, säilytetään ja painetaan lisää.

5. Höllentää pankkien kuristusotetta kaikista talouden transaktioista

Vierailija
14/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kauppaan mennään hevosella. Taloissa ei ole sähköä eikä vettä. Kännyköitä katsoivat ihan silmät suuria. On ne vaan kummia nuo maalaiset

Vierailija
15/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen raha on sitä oikeaa fyysistä valuuttaa. Minulla on oikeus nostaa rahani pankista ja maksaa käteisellä jos haluan tehdä niin mistä tahansa syystä tai vaikka ilman mitään syytä.

Samma här. Olen siirtynyt käteisellä eläjäksi. Vai isommat kortilla ja laskut netin/. Helpommin samalla huomaa että kas, 300 on mennyt, pitänee nostaa toinen.

Vierailija
16/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Hidastaa asiointia

Ja käteisen rahan säilytys, tilitys, kuljetus, talletus jne, kaikki maksavat ja arvatkaapa mistä kauppa rahat näihin kuluihin repii...

Vierailija
17/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja kauppaan mennään hevosella. Taloissa ei ole sähköä eikä vettä. Kännyköitä katsoivat ihan silmät suuria. On ne vaan kummia nuo maalaiset

Rollaattorit oli parkissa oven vieressä.

Vierailija
18/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että käteisen käyttäminen alkaa lisääntyä tulevaisuudessa kaikenlaisten tietomurtojen, pankin palvelukatkosten yms. myötä. Kotona omassa kassakaapissa isotkin rahasummat ovat turvassa hakkereilta.

Ja jos pankkien rahaliikenne jostain syystä (esim. kyberhyökkäys) katkeaa edes pariksi päiväksi, ne joilla ei ole käteistä ovat pulassa.

Vierailija
19/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Kannattaa rauhoittua eikä häslätä.

Vierailija
20/28 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asiakkaita, jotka maksavat käteisellä. Suurin osa tuloistani rapsahtaa tilille, mutta kyllä ne seteliniputkin tulee välillä käytettyä.

Asun Suomen tiheimmin asutulla alueella.