Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen koronapiikin ikuinen odottelu.

Rehellisesti kade
12.07.2021 |

Norjan sulkiessa rajoja taas Uudeltamaalta, tuli mieleen että kuinkahan moni yrittää saada nyt toisen rokotteen ennakkoon? Miten tälläistä edes valvotaan rokotuspisteillä?
Nythän kahta piikkiä vaaditaan taas juuri esim. Norjaan pääsyyn tietyiltä alueilta. Tulee vaan mieleen, että eikö sieltä voi välistä napata jonkun peruutusajan kenenkään kyselemättä.

Rehellisesti sanottuna harmittaa että itse kuulun ikäluokkaan joka saa rokotteet häntäpäässä. Matkailu ja normaali elämä häämöttää siellä jossain. En ole itse riskiryhmää ikäni tai terveyteni puolesta. Ja silti pitää vältellä kaikkea ja kaikkia. Ja riskiryhmässä, keski-iän paremmalla puolella olevat (jo toisen annoksen saaneet) voivat matkailla niin halutessaan. Eli he, joita tässä näillä toimilla pitää suojella. Ei tunnu reilulta.

Mitä ajatuksia muilla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Norja nyt ole niin ihmeellinen että jonotus kiehtoisi rajalla

Vierailija
22/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa ne sadat ja sadat (ilmeisen keski-ikäiset) kisaturistit harjoittaneet sitä oman tarpeen viivästyttämistä, niin ei oltaisi taas tässä tilanteessa..

Olikohan ne Pietarista suoraan Himokselle suunnanneet järjen jättiläiset tosiaan keski-ikäisiä?

Tuo rypäs ja sen aiheuttamat jatko tartunnat ovat jo mennyttä aikaa.

Ei niitä jatko tartuntoja loputtomasti samasta ryppäästä edes voi tulla, sillä  tautihan taantuu kaikilla noilla matkoilijalla vähitellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa ne sadat ja sadat (ilmeisen keski-ikäiset) kisaturistit harjoittaneet sitä oman tarpeen viivästyttämistä, niin ei oltaisi taas tässä tilanteessa..

Olikohan ne Pietarista suoraan Himokselle suunnanneet järjen jättiläiset tosiaan keski-ikäisiä?

Tuo rypäs ja sen aiheuttamat jatko tartunnat ovat jo mennyttä aikaa.

Ei niitä jatko tartuntoja loputtomasti samasta ryppäästä edes voi tulla, sillä  tautihan taantuu kaikilla noilla matkoilijalla vähitellen.

Samasta rypäästä ketjureaktiona todellakin voi tulla, kun alkuperäiset eivät vastaa karanteenisoittoihin ja liikkuvat ihan miten sattuu ilman maskia kännäämässä.

Vierailija
24/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tokan piikin elokuun alussa.

Ei tulisi mieleenikään lähteä Norjaan tai muuallekaan ulkomaille.

Sain toisen piikin huhtikuun puolivälissä ja olen jo kolmatta kertaa ulkomailla vuoden alusta laskien. Tämä on minun elämääni, josta nautin täysin siemauksin. Yhtään tartuntaa en ole mukanani tuonut kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
25/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän kyllä yliampuvaa kadehtia niitä, jotka on saaneet toisen rokotteen. Riskiryhmäläisillä on jokin sairaus, siksi saavat rokotteen aikaisemmin. Kadehdit siis sairaita ihmisiä? Epäreilua juu tosiaan. 

Vierailija
26/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain toisen piikin huhtikuun puolivälissä ja olen jo kolmatta kertaa ulkomailla vuoden alusta laskien. Tämä on minun elämääni, josta nautin täysin siemauksin. Yhtään tartuntaa en ole mukanani tuonut kumpaankaan suuntaan.

Saatko lokakuussa kolmannen piikin vai matkusteletko naturena sen jälkeen?

Vierailija
27/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän kyllä yliampuvaa kadehtia niitä, jotka on saaneet toisen rokotteen. Riskiryhmäläisillä on jokin sairaus, siksi saavat rokotteen aikaisemmin. Kadehdit siis sairaita ihmisiä? Epäreilua juu tosiaan. 

Monilla muillakin on sairauksia, jotka eivät vain olleet siinä suppeassa listassa, jota yhtäkkiä edelleen supistettiin. Yhtä lailla sairaaloissa ja tehoilla on koronaisia verenpainetautisia, vaikka se ei muka ole riskiryhmäsairaus. Ulkomailla kuitenkin jostain syystä on.

Vierailija
28/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 pitkää viikkoa työpaikalla yrittäen väistellä tartuntaa ja sitten vasta toinen rokotus. Todellakin haluaisin toisen rokotteen aikaisemmin.

Noh, pian me 40-60 -vuotiaat lähityöntekijät päästään teholle. Meitä siellä eniten jo onkin. Pitkitetään, pitkitetään vaan.

Älä nyt viitsi lietsoa itseäsi.

Vierailija
29/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan kolmannen, jos sellainen annetaan. Muuten matkustan negatiivisten testien kanssa, kuten ennen rokotuksiakin, jos sellaisia vaaditaan. No problem!

Vierailija
30/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan kolmannen, jos sellainen annetaan. Muuten matkustan negatiivisten testien kanssa, kuten ennen rokotuksiakin, jos sellaisia vaaditaan. No problem!

Onnea koronan välttämiseen ja toivottavasti ei ole piileviä sairauksia.

Vierailija
31/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituiksi meni rokotukset. Olisivat antaneet max. kuuden viikon päästä ensimmäisestä rokotuksesta kakkospiikin.

Silloin ei sulla olisi vielä edes ensimmäistä piikkiä?

Vierailija
32/32 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea koronan välttämiseen ja toivottavasti ei ole piileviä sairauksia.

Kiitos, olen riskiryhmässä, mutta tähänkin mennessä olen onnistunut omalla käytökselläni suojaamaan itseni. Pidän aivan yhtä tärkeänä henkistä hyvinvointiani ja esim. sitä, ettei tarvitse talvipakkasilla liukastella Suomessa jäisillä kaduilla ja teillä ja altistua riskini takia kaatumisille.

Matkustaminen ei ole yhtään sen vaarallisempaa koronan suhteen kuin Prismassa asiointi, kun virusta joka tapauksessa on kaikkialla. En hillu baareissa Suomessa enkä muualla.