Vesi kuuluu juoda hanasta eikä mistään pullosta
Mikseivät ihmiset ymmärrä tätä ja sen sijaan tuhlataan rahaa pulloveteen vaikka Suomen järvet ovat ilmaista vettä täynnä?
Kommentit (11)
Hanaa ei saa oikein kuljetettua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hanaa ei saa oikein kuljetettua mukana.
itse asiassa olen nytkin etätöissä (tauot kuuluu etäpäiväänkin, ennen kuin joku puuttuu palstailuun), ja työpöydällä on vesipullo. Tosin omasta keittiönhanasta täytetty.
Juo juomaan meidä hana vettä, altaatkin muuttuu vihreäksi. ennen join hanavettä mutta en tässä kaupungissa.
Hana on liian hankala ottaa lenkille mukaan ja järvivettä ei suositella juotavaksi keittämättä/suodattamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hana on liian hankala ottaa lenkille mukaan ja järvivettä ei suositella juotavaksi keittämättä/suodattamatta.
Se on virhe lähteä lenkille ja järveen ei ainakaan pidä mennä. Jos et huku tai saa levistä myrkytystä niin yök kalat on pissiny ja kakkinu järveen. Myös tappajahai on vedessä aina vaarana. Lenkillä altistut lukuisille vaaroille. Hyttyset jotka imevät kuiviin ja levittävät ties mitä tauteja. Verenhimoiset oravat hyökkäilevät puistoissa. Jne, jne.
Sydänkohtauksen vaara nousee helteellä ja urheillessa. Mene ennemmin kaljalle niin ehkä elät vielä ensikesänäkin. Eikä sitä vanhuutta voi juosta karkuun.
Käy Muumilaakson ei pitänyt olla alunperin suomennoksen ja ruotsinnoksenntunnarina. Tunnusbiisi kuitenkin päätettiin vaihtaa ja Käy Muumilaakson suomennettiin viimehetkellä.
Tunnaria ei koskaan laulettu tai levytetty, mutta Eija Ahvon Muumitalossa antaa osviittaa siitä miltä se olisi voinut kuulostaa:
Vierailija kirjoitti:
Käy Muumilaakson ei pitänyt olla alunperin suomennoksen ja ruotsinnoksenntunnarina. Tunnusbiisi kuitenkin päätettiin vaihtaa ja Käy Muumilaakson suomennettiin viimehetkellä.
Tunnaria ei koskaan laulettu tai levytetty, mutta Eija Ahvon Muumitalossa antaa osviittaa siitä miltä se olisi voinut kuulostaa:
Anteeksi, tuli vahingossa väärään ketjuun
Jos on koko päivän liikenteessä voi olla raskasta raahata mukana koko päivän vesitarve. Ja aina ei pysty helposti julkisista vessoista pulloa täyttämään, eikä niistä joskus saa kuin lämmintä vettä.
Vettä vaan juodaan vaikka kalja on keksitty. On täällä ihme porukkaa.
Itse tykkään käyttää juomalasia. Jotenkin siistimpää.