Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että mummo käy siivoamassa lähes 40v perheellisen ihmisen kotia?

Vierailija
11.07.2021 |

Mielipiteitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä anopista joka aina tulossa heti siivoamaan kun vaan 40v lapsi pyytää? Vaikka lapsi makaisi sohvalla sen ajan. Jotain pielessä suhteessa? Mikä on mummon rooli tässä? Haluaa olla korvaamaton? Että lapset riippuvaisia hänestä?

Narsisti

Vierailija
22/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te,joiden kotona mummot raatavat, maksatte heille käypäsen korvauksen työstä ja tarjoatte vielä lounaan tai päivällisen.  Ellette, niin riistosta on kysymys. Siinä tapauksessa: hävetkää!

Minä en moista palvelua ottaisi vastaan. Jos tarvitsisin siivoojaa, palkkaisin ammattilaisen. Mummoilla on auttamisen halu, varmaan, mutta myös hemmetinmoinen uteliaisuus. Kaikki, mikä ei kuulu mommojen silmille, pois näkyviltä lukkojen taa ja avain jemmaan. Enkä nyt tarkoita edes mitään riettauksia, vaan ihan esim. joitain virallisia papereita ym.

Mitä ihmeen "virallisia papereita"? Aika vähän mitään viranomaispostia edes tule paperisena vaan kaikki on nettipalveluissa. En keksi mitä sellaista voisi olla mitä mummo ei saisi nähdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. 

Vierailija
24/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ: On normaalia, että eläkeläinen tekee työtä.

Vierailija
25/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita siivoojia on oikein kaksin kappalein. Emme ole pyytäneet kumpaakaan.

Toinen tulee lupia kyselemättä ja tekee kaiken muunkin oman mielensä mukaan, esim. vaihtelee tavaroiden paikkaa.

Toinen kysyy koska sopii tulla ja kunnioittaa kotiamme ja sen tavaroita.

Vierailija
26/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat hävetä ettei jaksa omaa kotiaan siivota. Ja sitten kun mummo tarvitsee siivousapua niin näitä ei taatusti näy mummolla siivoomassa. 

Kaksi piipuinen juttu.Rajat pitäisi sopia aikuisten lasten kanssa ja myös missä menee se mummon tai mumin auttamisen rajat? Aina ei kumpkikaan osapuoli se aikuinen lapsi puolisonsa kanssa kykene vetää rajoja ja sama mummo/mummi sanoa: Nyt en jaksa olen vanha ja sairas.Liian lähellä kun ollaan,ei nähdä lähelle.Puhumattomuus myrkkyä,kun kisaa ei heti nosteta pöydälle, lopulta sukset menee ristiin.Pahis on se mummo tai äiti tai anoppi.Ei koskaan pahis se aikuinen lapsi puolisoineen,varsinkaan jos mummolla/mumilla ei vaaria ,ei kontaktia lähi suku! 

Vierailija
27/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häntä ei ole tuohon työhön pakotettu ja maksat palkkaa hänelle tehdystä työstä.

Vierailija
28/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi itse. Mielestäni olisi ahdistavaa ja tulisi tunne että äiti pitäisi minua vielä reppanana lapsena joka ei itse osaa tai pärjää.

Vierailija
29/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on pikkulapsiperheestä tai on jotain sairastelua tms, en näe tuossa mitään pahaa, jos se on sovittu sen lapsen ja tämän puolisonkin kanssa.

Itsekin autan tällaisissa tapauksissa. Esimerkiksi kun tytär mursi ranteensa niin kävin siivoamassa. Samaten kun heillä nuorin lapsi sairasteli paljon.

Eikö mies voinut omaa kotiaan siivota???

Vierailija
30/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat hävetä ettei jaksa omaa kotiaan siivota. Ja sitten kun mummo tarvitsee siivousapua niin näitä ei taatusti näy mummolla siivoomassa. 

Häpeä sinä, kun osaat. Kaikkien ihmisten tunnetepertuaariin ei häpeä kuulu.

Vierailija
31/31 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tulisi mielellään siivoamaan meille. Siinä kun samalla voi näppärästi nuuskia "tietoja", joita voi juoruta eteenpäin. On niin laiska miniä, kun TAAS oli pakastepizzalaatikko roskissa, IKINÄ ei tee lapsilleen ruokaa. Ja mitähän kivaa vakuutusyhtiö on lähettänyt? Mikä pettymys, vain lasku. Täyskasko autossa? Ihan turhaa.

Mun anopilla on täysin erilainen käsitys siisteydestä kuin minulla. Hänelle riittää, että roskat on pois, ihan sama vaikka kaiken peittää sentin tai kahden pölykerros.

Ihan jouduttiin kieltäytymään useamman kerran tästä "avusta". Se oli varsin mielenkiintoista, kun tämä tyrkytetty siivousapu olisi pitänyt saada suorittaa kun me emme ole kotona. Mitähän oli anoppi vailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän