Mulla ei ole mitään taitoa
Siis monet ihmiset, jotka eivät ole pärjänneet koulussa ovat esim hyviä tekemään käsitöitä, hyviä puutarhanhoidossa, hyviä leipomaan, hyviä laittamaan ruokaa tms mutta mulla ei ole yhtään lahjakkuutta mihinkään. Juuri ihastelin erään ihmisen, joka nyt eläkkeellä, mutta teki aikanaan siivoojan työtä, hänen tekemiään upeita käsitöitä. Onko kukaan muu näin lahjaton? T. Ammattivalittaja
Kommentit (22)
Harva ihminen on seppä syntyessään. Kaikki vaatii harjoitusta.
Lopeta tällä palstalla roikkumisen
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa? Ap
Osaat kirjoittaa kohtalaisesti ja pystyt analysoimaan itseäsi hyvin. Ne ovat taitoja.
Ei kukaan ole yhtä sinnikäs valittaja.
Sinulla on nöyryys, jota universumi rakastaa. Odota vain, kohta tapahtuu jotain hienoa!
Et vain ole ollut tarpeeksi kiinnostunut mistään, mitä olisit tehnyt niin paljon että olisit harjaantunut hyväksi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa? Ap
Jäisi aikaa opetella jotain, vaikka niitä käsitöitä. Sähän lähinnä luuhaat täällä, pelaat jotain kännykkäpelejä, teet ristikoita. Sitten ihmettelet, kun et osaa mitään...
Eikö meditaation päämäärä ole päästää kaikesta irti? Olla osaamatta mitään, olla tietämättä mistään mitään? Silloin ihminen on täydellisen luottavainen ja onnellinen. Kuin kedon kukkanen Jumalan niityllä.
Mielestäni ap olet menossa kohti sisäistä ymmärrystä ja rauhaa. Sinun ei tarvitse enää edes esittää osaavasi jotain. Myönnät että et osaa. Hyvä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa? Ap
Jäisi aikaa opetella jotain, vaikka niitä käsitöitä. Sähän lähinnä luuhaat täällä, pelaat jotain kännykkäpelejä, teet ristikoita. Sitten ihmettelet, kun et osaa mitään...
No en mä mistään käsityöohjeista mitään ymmärrä. Osaan kutoa, mutta en mitään villasukkaa kavennuksineen tehdä ja jotain patalappuja osaan virkata. Ap
Ei kukaan synny mikään taito valmiiksi taskussa. Kaikki vaatii opettelua ja paljon harjoitusta. Jos sitä ei viitsi tehdä, ei sitten osaakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa? Ap
No en mä mistään käsityöohjeista mitään ymmärrä. Osaan kutoa, mutta en mitään villasukkaa kavennuksineen tehdä ja jotain patalappuja osaan virkata. Ap
Katso vaikka YouTubesta opetusvideoita, sieltä löytyy ihan kaikkea mahdollista etenkin jos osaat englantia. Ja sitten harjoitusta.
Sama ongelma. Tai no osaan kyllä esim. leipoa,kokata, leikata ja värjätä omia hiuksia jne., mutta en ole missään niin hyvä, että siitä olisi ammatiksi asti. Ja ei, vaikka opetettaisiin koulussa. en jotnekin pysty ja osaa toimia kiireessä, stressin alla ja ylipäätään muiden ihmisten kanssa ja keskellä, menen ihan lukkoon ja stressaan vaan ja epäonnistun kaikessa. Pahinta jos jou vielä kyttää silmä kovan vieressä (mahdollisia virheitä). Olen pitkäaikaistyötön(yllätys).
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Tai no osaan kyllä esim. leipoa,kokata, leikata ja värjätä omia hiuksia jne., mutta en ole missään niin hyvä, että siitä olisi ammatiksi asti. Ja ei, vaikka opetettaisiin koulussa. en jotnekin pysty ja osaa toimia kiireessä, stressin alla ja ylipäätään muiden ihmisten kanssa ja keskellä, menen ihan lukkoon ja stressaan vaan ja epäonnistun kaikessa. Pahinta jos jou vielä kyttää silmä kovan vieressä (mahdollisia virheitä). Olen pitkäaikaistyötön(yllätys).
Samat fiilikset on mulla. Ap
Hanki elämä, kukaan ei jaksa sinua ja tuotat ärsytystä väsyttävillä aloituksillasi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä, kukaan ei jaksa sinua ja tuotat ärsytystä väsyttävillä aloituksillasi.
Se on korona aikana entistä hankalampaa. Kun ei vapaaehtoistöitäkään oikein ole. Ap
Joo