Jo kuusi miestä hukkunut viikonlopun aikana
Älkää miehet menkö yksin uimaan, saati veneilemään ilman pelastusliivejä.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Älkää opettako jälkikasvuanne uimaan. Melkein kaikki suomalaiset hukkuvat aikuiset ovat uimataitoisia.
Viimeistään koulussa alkaa uimaopetus.
Hukkuneista tyypillisesti 80-90 % on miehiä. Ne muutamat naiset on yleensä iäkkäitä sairauskohtauksen saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää opettako jälkikasvuanne uimaan. Melkein kaikki suomalaiset hukkuvat aikuiset ovat uimataitoisia.
Ei se ainakaan hukkumiselta pelasta.
Viime kuussa hukkui 30 ihmistä. Olen 100% varma että osa oli tahallisia eli itsareita.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi hukkuu!
Ihan uusi ja kiinnostava ohjelmaformaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väitinkö minä niin? Vastasin vaan.. Eipä se uimataidottomuuskaan pelasta hukkumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väitinkö minä niin? Vastasin vaan.. Eipä se uimataidottomuuskaan pelasta hukkumiselta.
Tilastoista päätellen uimataidottomuus nimenomaan pelastaa hukkumiselta varsin hyvin.
1
Kiitos vinkistä täytyypä mennä juoda pullo koskenkorvaa ja mennä kuselle veneen laidan yli ”verkkoja laskiessa”, eli verkot on levällään veneessä ja vedessä eikä kalamies pysy enää tolpillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palstapeikot saa tuonkin naisten syyksi.
Naisten osuus jäi taas alle 40%:in. Tasa-arvoa tarvitaan lisää!
Juu, uimataidottomat harvemmin hukkuvat, mikä äkkiseltään kuulostaa paradoksilta, mutta näinhän se on. Kyllä useimmiten ne hukkuneet on näitä 'ikänsä vesillä olleita', 'hyviä uimareita' jne. Oikeastaan vain pikkulapset ovat tällaisia uimataidottomia, mutta silloinkin kyse on yleensä jostain ihan pienistä taaperoista, jotka ovat hukkuneet vettä täynnä oleviin saaveihin, kahluualtaaseen, ojaan jne.
Itse en ole koskaan oppinut uimaan, ja olen erittäin varovainen vesillä, jos sinne menen. Mökillä ne on ne uimataitoiset kaverit, jotka ottaa koko ajan riskejä niin humalassa kuin selvinpäin.
Sen siitä saa, kun juopuneena lähtee vesille uimaan tai veneilemään + yliarvoi omat kykynsä jo valmiiksi, niinkuin miehillä on tapana.