Mökkinaapurisi yrittää salakatsella sinua droonilla, mitä teet?
Ollaan yritetty antaa mökkinaapureille omaa rauhaa. Kun he on mökillään, ei esim käytetä rajalla olevaa osaa rannasta.
Nyt sitten eilen illalla kuului koko illan kummaa pärinää. Lopulta myöhemmin illalla olin menossa yöuinnille. Mökkinaapuri siellä seisoo rinnallaan ja lennättää dronea pitkin meidän rantaa, toinen tuijottaa kuvaa tietokoneelta. Kun huomasi minut, nosti dronen nopeasti ylös lähes maan tasolta ja ohjasi merelle. Jäin katsomaan, palaako drone heille ja palasihan se.
En ymmärrä. Itseä ei ikinä kiinnostaisi naapureiden touhut noin paljon, että viitsisin tai edes kehtaisin dronella vakoilla. Miksi haluaa tehdä kiusaa?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään usko, että sitä dronea enää näkyy, kun ollaan muutamat rantapäivät lasten ja koirien kanssa vietetty siinä heidän saunan nurkalla. Ei olla edes siitä ikinä sanottu mitään, vaikka tekivät sen ihan rajalle.
Voit ilmoittaa kunnan rakennustarkastukseen saunan väärästä paikasta.
Ilman lupaavan se on tehty, jos on liian lähellä rajaa. Joutuvat purkamaan koko höskän.
Kannattaa miettiä, millaista elämää aikoo jatkossa mökillään miettiä ennen kuin vasikoi naapureistaan. Minä ainakin kostaisin makeasti vasikoille. Ei ne siellä koko aikaa mökillään päivystä ja kiinnijääntiriski on kutakuinkin nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haulikolla drone alas.
Ja sitten seuraavaksi tuleekin poliisi hakemaan aseen ja aseluvat pois. Niin kuin pitääkin, jos mistään syystä joku hullu alkaa mökillään ilman haulikolla ampumaan.
Kyllä taajaman ulkopuolella omalla tontilla saa ampua haulikolla esim.variksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään usko, että sitä dronea enää näkyy, kun ollaan muutamat rantapäivät lasten ja koirien kanssa vietetty siinä heidän saunan nurkalla. Ei olla edes siitä ikinä sanottu mitään, vaikka tekivät sen ihan rajalle.
Ilman lupaavan se on tehty, jos on liian lähellä rajaa. Joutuvat purkamaan koko höskän.
Kannattaa miettiä, millaista elämää aikoo jatkossa mökillään miettiä ennen kuin vasikoi naapureistaan. Minä ainakin kostaisin makeasti vasikoille. Ei ne siellä koko aikaa mökillään päivystä ja kiinnijääntiriski on kutakuinkin nolla.
Vasikoinnista puhuvat kriminaalimökkinaapurit, jotka rakentelevat laittomia saunoja liian lähelle tontinrajaa ja ilmeisesti rantaakin, luulot pois sellaisilta. Riistakamera hoitavat valvonnan kätevästi, kun ei itse ole paikalla. Alkavat olla tosi yleisiä
Annan katsella, ja itsekseni vähän säälin kun hänellä ei näköjään ole omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haulikolla drone alas.
Ja sitten seuraavaksi tuleekin poliisi hakemaan aseen ja aseluvat pois. Niin kuin pitääkin, jos mistään syystä joku hullu alkaa mökillään ilman haulikolla ampumaan.
Kyllä taajaman ulkopuolella omalla tontilla saa ampua haulikolla esim.variksia.
Jos onnistut täyttämään ne lain edellytykset, että se ammunta on turvallista. Eli mm. haulien on pysyttävä ihan siellä omalla tontilla ja varoetäisyyksien täytyttävä.
Sitä paitsi mikäs pieni konsti se onkaan valehdella poliisille soittaessaan, että siellä se naapuri kohti tähtäilee haulikolla ja heiluu mihin suuntaan sattuu holtittomasti haulukon kanssa. Hakevat nimittäin aseet heti pois kun on vähänkään epäilystä vaarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuvaamista. Soita Poliisit seuraavalla kerralla. Dronet saisi kieltää lailla.
Kiinnostaakohan poliisia, jos joku lennättää dronea? Luulen että ei.
Ap nyt vaan ei omista sitä ilmatilaa tonttinsa yläpuolella, joten ei pitäisikään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasikoinnista puhuvat kriminaalimökkinaapurit, jotka rakentelevat laittomia saunoja liian lähelle tontinrajaa ja ilmeisesti rantaakin, luulot pois sellaisilta. Riistakamera hoitavat valvonnan kätevästi, kun ei itse ole paikalla. Alkavat olla tosi yleisiä
Kyllä, riistakamerasta näkyy tosi kätevästi, että siellä joku metsän kautta tullut huppupäinen tyyppi jonka kasvot ei näy kävi paikkoja hajottamassa. Siinäpähän otat "luuloja pois", sinun elämäsi se siitä ikäväksi vasikoinnista muuttuisi, vaikka kuinka uhittelisit ja valittaisit. En minä nyt niin typerä ole, että kiinni jäisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapahtuisi useamman kerran, tekisin rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä.
Sama juttu. Kannattaa vaikka kamerakännykällä ottaa videoon aina kun droonaavat teidän tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salakuvaamista. Soita Poliisit seuraavalla kerralla. Dronet saisi kieltää lailla.
Kiinnostaakohan poliisia, jos joku lennättää dronea? Luulen että ei.
Ap nyt vaan ei omista sitä ilmatilaa tonttinsa yläpuolella, joten ei pitäisikään kiinnostaa.
Kotirauhan rikkominen silti on.
Te olette ihan neuroottisia. Ihan kiva harrastus se on. Mäkin olen aikeissa ostaa dronen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, riistakamerasta näkyy tosi kätevästi, että siellä joku metsän kautta tullut huppupäinen tyyppi jonka kasvot ei näy kävi paikkoja hajottamassa. Siinäpähän otat "luuloja pois", sinun elämäsi se siitä ikäväksi vasikoinnista muuttuisi, vaikka kuinka uhittelisit ja valittaisit. En minä nyt niin typerä ole, että kiinni jäisin.
Eri mutta vanha kiinalainen sanonta tuli tästä mieleen. Kun lähtee sotimaan jonkun kanssa, kannatta kaivaa kaksi kuoppaa.
dronen käyttäjät runkkareita . jos vähänkin epäilet että on kuvannut lapsia leikkimässä pihallanne ilmoita poliisille. poliisi kyllä tulee tarkistamaan tiedostot ja ainakin ensin taka varikoi laitteet. kehtaako pedoviiliksi leimautunut enään kylällä naamaansa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
On teillä voimaantumistarinat. Itse marssisin naapurille suoraan sanomaan että jos ei kyyläys lopu niin ilmoitan poliisille. Jos ei ihan kehitysvammainen ole niin uskoo kyllä kerrasta.
Tämähän se. Jostain syystä sietämättömän hankalaa suomalaisille puhua ihmisille suoraan silmätysten.
Kyllä minä ainakin huomuoin naapurin toiveita, jos ne eivät mitään totaalisen älyttömiä kontrollihullun päähänpistoja ole.
Voimafantasiaosastolta sitten: ostaisin halvimpia paskadroneja ja yrittäisin törmätä niillä "vahingossa" naapurin droneen. Eikö kukaan ole näihin ohjaussoveöluksiin vielä keksinyt mitään seek & destroy -moodia?
Hankin maalikuula-aseen ja käytän droonia maalitauluna.
Vierailija kirjoitti:
Jos tapahtuisi useamman kerran, tekisin rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä.
Minä tekisin jo kerrasta.
Onkohan naapurilla dronen lennätyslupaakaan?
Sanokaa suoraan vaan. Drone ei ole tervetullut tontillemme, toivottavasti sitä ei enää näy niin pysyy naapurisuhteet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin sanomassa asiasta, niin eivät edes anteeksi pyytäneet.
Ehkä me sitten siirretään ne uimalelut ja rantatuolit, grilli ja radio ja trampoliini siihen heidän rannan rajalle. Saavat sitten sydämensä kyllyydestä seurata, kun vietämme siinä aikaa.
Droonilla toisen kotipihan tai kodin kuvaaminen on paitsi kotirauhan häiritsemistä, niin myös salakatselua. Vaikka sitä videota ei edes ikinä levittäisi missään netissä.
Kuvaa ap sitä droonia joka kerta kun ilmestyy pihapiiriin, tai teidän tontin ylle ja nappaa kuva naapurista lennättämässä sitä. Ota vaikka videota kännykkäkameralla. Sitten teet rikosilmoituksen poliisille.
Toisekseen, droonin lennättämiseen vaaditaan nykyään rekisteröityminen, eli noinkohan noin tietämätön ja edesvastuuton lennättäjä on sen tehnyt?