Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä vaatteita pitää omistaa jotta saisi helposti ja nopeasti hyviä asukokonaisuuksia!

Vierailija
10.07.2021 |

kertokaa jo!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkiset kalsarit

merinovillaiset kalsarit

15 den ohuet ihonväriset ja puolikiiltävät sukkahousut

merinovillaisia sukkia

silkkisiä sukkia

käsinkudotut villasukat

juhlamekko, polvimittainen

iltapuku, täyspitkä

villakangastakki

merinovillatakki

cashmerevillapaita

nahkapohjaiset tanssikengät, samat kaikkia juhlia varten

silkkihuiveja, pitkulaisia kaulahuiveiksi, hartiahuiveiksi ja pään suojaksi samat käyvät juhlaan ja arkeen

koruja

jakkutakki

jakkuun housut

farkut

t-paitoja

toppipaitoja

bodyja alusvaatteiksi

muita alusvaatteita

uimapuku

puuvillainen hamam-pyyhe tai pellavainen pyyhe

parkatakki, kerrospukeutumiseen

En jaksa jatkaa listaa, mutta kaikki edellä mainitut minulla on kovassa käytössä ja kannattaa hankkia siis laatua ja itselle sopivissa harkitusti yhteen sopivissa värisävyissä.

Ei ihme, että ihmiskunta lähestyy loppuaan.

Miten niin? Ei se määrä vaan se laatu? Kuinka monta halvalla tuotettua T-paitaa ja kuinka monet farkut sinä omistat? Listassa oli vain yhdet farkut ja yksi juhlamekko sekä toinen iltapuku. Luonnonmateriaaleja myös suosittu hyvin, jolloin vaatteita ei tarvitse pestä niin tiheään kuin keinokuituisia, koska lika ja hajut eivät tartu niihin samalla tavalla. Maininta myös kerrospukeutumisesta. Esim. cashmerevuohenkarvapaita on hyvin kestävä ja käytännöllinen.

Miksei silti voisi olla vähemmän? Tuosta voisi karsia puolet pois ja silti siinä olisi paljon.

Vierailija
22/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat nyt lempivaatteesi? Ne, jotka usein päätyvät päälle ja joista tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silkkiset kalsarit

merinovillaiset kalsarit

merinovillaisia sukkia

silkkisiä sukkia

käsinkudotut villasukat

iltapuku, täyspitkä

villakangastakki

merinovillatakki

cashmerevillapaita

silkkihuiveja, pitkulaisia kaulahuiveiksi, hartiahuiveiksi ja pään suojaksi samat käyvät juhlaan ja arkeen

koruja

jakkutakki

jakkuun housut

farkut

t-paitoja

toppipaitoja

bodyja alusvaatteiksi

muita alusvaatteita

uimapuku

En jaksa jatkaa listaa, mutta kaikki edellä mainitut minulla on kovassa käytössä ja kannattaa hankkia siis laatua ja itselle sopivissa harkitusti yhteen sopivissa värisävyissä.

Tästä listasta mulla ei ole kuin villasukkia, t-paitoja ja toppeja.

Vierailija
24/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkiset kalsarit

merinovillaiset kalsarit

merinovillaisia sukkia

silkkisiä sukkia

käsinkudotut villasukat

iltapuku, täyspitkä

villakangastakki

merinovillatakki

cashmerevillapaita

koruja

jakkutakki

jakkuun housut

farkut

t-paitoja

toppipaitoja

bodyja alusvaatteiksi

muita alusvaatteita

uimapuku

Miten niin? Ei se määrä vaan se laatu? Kuinka monta halvalla tuotettua T-paitaa ja kuinka monet farkut sinä omistat? Listassa oli vain yhdet farkut ja yksi juhlamekko sekä toinen iltapuku. Luonnonmateriaaleja myös suosittu hyvin, jolloin vaatteita ei tarvitse pestä niin tiheään kuin keinokuituisia, koska lika ja hajut eivät tartu niihin samalla tavalla. Maininta myös kerrospukeutumisesta. Esim. cashmerevuohenkarvapaita on hyvin kestävä ja käytännöllinen.

Miksei silti voisi olla vähemmän? Tuosta voisi karsia puolet pois ja silti siinä olisi paljon.

Ei ole aihetta vähentää, jos periaate on käyttää vaatteensa loppuun ennen uuden hankintaa. Tuossa ei kerrottu, että kuinka monta T-paitaa esim. mutta vähintään kaksi ja minulla esim on viisi.

Aina on oltava vaihtovaate, paitsi juhlavaatteissa. Frakkijuhliin tarvitsee iltapuvun eli juhlamekko yksin ei riitä. Itse lisäisin listaan pitkän kotihameen, verryttelyhousut ja shortsit  sekä jalkineita, pipon ja käsineitä.

Vierailija
25/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginnssejä ja tunikoita, eri kuoseilla, eri väreissä. Esim. geparileggarit, raitatunika, mustat perusleggarit, pilkkutunika, pinkit leggarit, pitsitunika. Näitä yhdistelemällä saat loputtomasti erinlaisia asuja.

Vierailija
26/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap:n tyylistä ja esim ammatti ja vapaa-ajan tarpeet. Opettaja ja pankinjohtaja pukeutuvat monesti eri tavalla.

Siistiin, aika formaaliin toimistotyöpukeutumiseen hankkisin jakun, hameen ja housut (musta tai tummanharmaa), silkkitoppeja (valkoinen, harmaa ja muutama värillinen, itsellä esim vpun), silkkipaitapuseron/paidan tai kaksi (valkoinen tai harmaa ja värillinen), neuletakki (casmir, harmaa), pari mekkoa (itse suosin esim Ritva Fallan paksuja trikoomekkoja mustina, toinen mekoista voi olla Marimekon kuviollinen jos tykkää tyylistä). Nauhalliset klassiset kävelykengät (Yli-Viikarilla oli mageet punaisesta kiiltonahasta), klassiset avokkaat, vähän tukevammat avokkaat, matalat sirot kengät, nilkkurit ja saappaat. Sukkiksia mustina paksuina ja värillisinä, jos haluaa irrotella, keväällä ja syksyllä ihonväriset ohuet. Huiveja ja asusteita tyylin mukaan. Laadukas syystrenssi ja talveksi villakangastakki tai pitkä untuvatakki. Näillä minä pärjään.

Vierailija
27/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat nyt lempivaatteesi? Ne, jotka usein päätyvät päälle ja joista tykkäät.

Mustat farkut ja hupppari! t. ap

Vierailija
28/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla ap:n tyylistä ja esim ammatti ja vapaa-ajan tarpeet. Opettaja ja pankinjohtaja pukeutuvat monesti eri tavalla.

Siistiin, aika formaaliin toimistotyöpukeutumiseen hankkisin jakun, hameen ja housut (musta tai tummanharmaa), silkkitoppeja (valkoinen, harmaa ja muutama värillinen, itsellä esim vpun), silkkipaitapuseron/paidan tai kaksi (valkoinen tai harmaa ja värillinen), neuletakki (casmir, harmaa), pari mekkoa (itse suosin esim Ritva Fallan paksuja trikoomekkoja mustina, toinen mekoista voi olla Marimekon kuviollinen jos tykkää tyylistä). Nauhalliset klassiset kävelykengät (Yli-Viikarilla oli mageet punaisesta kiiltonahasta), klassiset avokkaat, vähän tukevammat avokkaat, matalat sirot kengät, nilkkurit ja saappaat. Sukkiksia mustina paksuina ja värillisinä, jos haluaa irrotella, keväällä ja syksyllä ihonväriset ohuet. Huiveja ja asusteita tyylin mukaan. Laadukas syystrenssi ja talveksi villakangastakki tai pitkä untuvatakki. Näillä minä pärjään.

No sellainen perus farkku, t-paita huppari tyyli. En osaa selittää . Teen etätöitä tällä hetkellä. En juuri käy tapahtumissa. t. ap

Vierailija
29/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkiset kalsarit

merinovillaiset kalsarit

merinovillaisia sukkia

silkkisiä sukkia

käsinkudotut villasukat

iltapuku, täyspitkä

villakangastakki

merinovillatakki

cashmerevillapaita

koruja

jakkutakki

jakkuun housut

farkut

t-paitoja

toppipaitoja

bodyja alusvaatteiksi

muita alusvaatteita

uimapuku

Ei ole aihetta vähentää, jos periaate on käyttää vaatteensa loppuun ennen uuden hankintaa. Tuossa ei kerrottu, että kuinka monta T-paitaa esim. mutta vähintään kaksi ja minulla esim on viisi.

Aina on oltava vaihtovaate, paitsi juhlavaatteissa. Frakkijuhliin tarvitsee iltapuvun eli juhlamekko yksin ei riitä. Itse lisäisin listaan pitkän kotihameen, verryttelyhousut ja shortsit  sekä jalkineita, pipon ja käsineitä.

Mutta tarvitseeko kuitenkaan aina hankkia uutta tilalle, kun vanha on käytetty loppuun?

Vierailija
30/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii nyt kesällä parhaiten mekot.

On neljä pellavamekkoa, päällä vuorotellen.

Neuletakki, näillä helteillä sitä ei kyllä tarvitse.

Sandaalit ja kankaiset kesäkengät.

Lenkkivaatteet.

Vierailija
31/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellainen perus farkku, t-paita huppari tyyli. En osaa selittää . Teen etätöitä tällä hetkellä. En juuri käy tapahtumissa. t. ap

Sinunhan pitää pitää niistä vaatteista. Olen nähnyt ihan hupullisia jakkuja, joissa se jutun idea on näyttävä vuorikangas, joka näkyy hupussa ja sen kanssa yhteensopivat napit.

Missään nimessä ei kannata hankkia itselleen vaatteita jonkun toisen mieliksi tai jonkun muun kuin sinun elämääsi varten. Farkut ja t-paidan voivat siisteinä ja laadukkaina laskea kyllä ihan perusvaatteiksi. Pesethän niitä hajustamattomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta? Sellainen sääskimyrkyn hajuinen pyykkipulverin haju yhdistettynä johonkin eksoottisten kukkasten hajua imitoivaan kemialliseen hajusteeseen huuhteluaineessa pilaa kyllä minkä tahansa vaatetuksen tyylin. Se on kauhea hajupommi, johon käyttäjä on itse turtunut ja monesti vielä suihkuttaa jotain hajuvettä ja käyttää hajustettua kosmetiikkaa muutenkin.

Muuten hajustamaton ja metrin päästä aavistettava tuoksu jos on aivan pakko sitä hajustetta saada elämäänsä.

Vierailija
32/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunhan pitää pitää niistä vaatteista. Olen nähnyt ihan hupullisia jakkuja, joissa se jutun idea on näyttävä vuorikangas, joka näkyy hupussa ja sen kanssa yhteensopivat napit.

Missään nimessä ei kannata hankkia itselleen vaatteita jonkun toisen mieliksi tai jonkun muun kuin sinun elämääsi varten. Farkut ja t-paidan voivat siisteinä ja laadukkaina laskea kyllä ihan perusvaatteiksi. Pesethän niitä hajustamattomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta? Sellainen sääskimyrkyn hajuinen pyykkipulverin haju yhdistettynä johonkin eksoottisten kukkasten hajua imitoivaan kemialliseen hajusteeseen huuhteluaineessa pilaa kyllä minkä tahansa vaatetuksen tyylin. Se on kauhea hajupommi, johon käyttäjä on itse turtunut ja monesti vielä suihkuttaa jotain hajuvettä ja käyttää hajustettua kosmetiikkaa muutenkin.

Muuten hajustamaton ja metrin päästä aavistettava tuoksu jos on aivan pakko sitä hajustetta saada elämäänsä.

Voi luoja taas näitä hajustenatseja.

Vierailija
33/34 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiset vaaatteet ja värit toimii aina. Esim. (siistit) farkut, paitapusero, harmaa tai beige neule(-takki) jne. En nyt löytänyt nopeasti parempaa kokonaisuutta, mutta tämän kaltaista, hae Zalandon sovuilta: "Vila

VINAJA NEW LONG JACKET"

Kauluspaidoissa kannattaa huomioida että niitä on montaa erilaista: "virallista" ja rennompaa, eri materiaaleja värejä jne. jne. ja niillä saa kokonaisuudesta heti siistimmän mitä t-paidalla tmv.

Jos mielummin käyttää t-paitoja, niin isolla korulla/huivilla tmv. saa asuu vähän "jujua".

Vierailija
34/34 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut: mustat tai tummat x 2-3, parit farkut (jos farkuista tykkää), neuletakkeja-näillä pääsee alkuun plus toppeja ja tunikoita, alusvaatteet, sukat, villasukat, talvella parit kolmet välihousut. Kesällä (polvipituiset) shortsit, caprihousut tms., uimapuku. Yövaatteet. Pari, kolme talvitakkia, toppahousut, kevät-/syystakki, kesätakki. Asusteita: lakkeja , huiveja, käsineitä. Laukkuja. Sateenvarjo. Kenkiä: kävelykengät x2, lenkkarit, avokkaat/ korkokengät x ?, sandaalit, saappaat, (kumisaappaat?) Ehkä jakkuja ja kauluspaitoja. Liikuntakamppeet. Itse pärjään hyvin vähällä. Riippuu, missä käy töissä ja mitä harrastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi