Mitä mieltä italialaisesta jäätelöstä?
Kommentit (20)
On hyvää. Maistuu juuri siltä, mitä mauksi kerrotaankin. Tykkään eniten erilaisista pähkinäjäätelöistä.
Ehkä se sun syömä ei ollutkaan aitoa italialaista jäätelöä?
Kyllähän tselaatto voittaa suomalaisen kermajäätelön.
M
Kiinalainen jäätelö on tuhat kertaa parempaa.
Suomesta ei valitettavasti saa oikeaa gelatoa vaikka törpössä välillä niin lukisi.
Pistaasigelato <3 voisin ihan sen takia matkustaa ulkomaille
teen usein itse sorbettoa. Helppo tehdä ja käy myös drinkin pohjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yliarvostettua
Aliarvostettua jos luulee jonkin lidl"gelaton" perusteella tietävänsä mitä se on.
Ihan parasta! Mums!
Gelato al cioccolato. Grazie!
Roomassa Trajanuksen tolpan lähellä Via Magnanapolin portaiden yläpäässä on gelateria joka on voittanut paras hjäätelö ja paras sorbetti palkintoja. Heidän Mango chili oli eräs näistä voittajista.
Oikein hyvää! Jos Bolognassa käytte ja jäätelöä tekee mieli, löytyy Via San Feliceltä ”Ugo”.
En ole koskaan käynyt Italiassa joten en tiedä , miltä maistuu, onko kermaa enempi Tanskassa kyllä söin jäätelön 2001 toukokuussa ja oli + 30 lämmintä , oli ilmoitettu että Tanskassa keskilämpötila 11 astetta lämmintä varauduin sitten lämpimiin vaatteisiin ei kuitenkaan talvitakkiin ja pipoon ja talvikenkiin .
Eli oli pitkähihaista paitaa , pitkälahkeisiin housuihin ja otin vain minihameen ja siihen sopivan paidan laivalle( hetken huumas ostin sen on kaunis en katsonut sen pituutta että on minihame oli vaalea polviin asti ylettyvä hame).
No sen sitten lämpimänä päivänä , pistin päälle kun oli niin kuuma mä sain nuorten työpaja projektin vetäjän apulaiselta kommenttia joka oli mua pari vuotta nuorempi mies, että
" Ei me mennä diskoon" mua Lahti kuin vierasta sikaa, oli Kyllä loukkaavaa törkeää Käytöstä.
Niin se jäätelö oli mansikan ja vaniljan makuinen , pelle naaman näköinen tikkujäätelö( saman laisia jäätelöitä on ollut Kotijäätelö autossa myytävänä).
Oli hyvää joo se jäi jäätelö mieleen , törkeän ihmisen käytöksestä että sellaisen söin.
Hyi helvetti. En ikinä söisi italialaista jäätelöä. Se on tehty italialaisesta maidosta. Italialaisten lehmien olot ovat erittäin kyseenalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. En ikinä söisi italialaista jäätelöä. Se on tehty italialaisesta maidosta. Italialaisten lehmien olot ovat erittäin kyseenalaisia.
Niin on suomalaisten lehmien kielenkäyttökin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Italiassa joten en tiedä , miltä maistuu, onko kermaa enempi Tanskassa kyllä söin jäätelön 2001 toukokuussa ja oli + 30 lämmintä , oli ilmoitettu että Tanskassa keskilämpötila 11 astetta lämmintä varauduin sitten lämpimiin vaatteisiin ei kuitenkaan talvitakkiin ja pipoon ja talvikenkiin .
Eli oli pitkähihaista paitaa , pitkälahkeisiin housuihin ja otin vain minihameen ja siihen sopivan paidan laivalle( hetken huumas ostin sen on kaunis en katsonut sen pituutta että on minihame oli vaalea polviin asti ylettyvä hame).
No sen sitten lämpimänä päivänä , pistin päälle kun oli niin kuuma mä sain nuorten työpaja projektin vetäjän apulaiselta kommenttia joka oli mua pari vuotta nuorempi mies, että
" Ei me mennä diskoon" mua Lahti kuin vierasta sikaa, oli Kyllä loukkaavaa törkeää Käytöstä.
Niin se jäätelö oli mansikan ja vaniljan makuinen , pelle naaman näköinen tikkujäätelö( saman laisia jäätelöitä on ollut Kotijäätelö autossa myytävänä).Oli hyvää joo se jäi jäätelö mieleen , törkeän ihmisen käytöksestä että sellaisen söin.
Nyt on lääkkeitä tullut otettua joko liikaa tai liian vähän.
on se ainakin parempaa kuin italialainen pizza, johtuuko pehmeä maku sitten glygolista, jonka käyttö suomessa kiellettiin.
Tosi hyvää, pehmeää ja kermaista.
Elämäni kenties parhaan jäätelön olen ostanut Roomasta Trevin suihkulähteen läheltä. Aivan ihana pistaasijäätelö.