Rytmihäiriöt teinillä
Minulla (16v) on jatkuvia rytmihäiriöitä 3-5 kertaa päivässä. Yksi kohtaus kestää 10-45 sekuntia ja sillon tuntuu epämiellyttävää painetta rintakehässä. Olen muutama päivä sitten herännyt keskellä yötä rytmihäiriöön ja polttavaan/vihlovaan kipuun rintakehässä. Liikunnan tunnilla on kerran tullut rintakehään laajalle alueelle samanlainen painava kipu ja hengenahdistusta, oksettava tunne. Välillä mutta aika harvoin (1-2 krt kuukaudessa?) juuri ennen nukahtamista tuntuu että lopetan tiedottomasti hengittämisen ja herään haukkomaan happea. Hengittäminen on levossa usein raskasta ja tuntuu että happi ei riitä. Pelkkä portaiden kävely nostattaa sykettä hurjasti. Tutkimukset tarpeen vai onko tämä normaalia nuorilla?
Kommentit (9)
En tiedä liittyykö yhtään asiaan, mutta käytätkö energiajuomia? Niissä on hurjasti kofeiinia ja tauriinia. Itse saan sydänoireita jopa vahvasta teestä, kofeiini siinäkin. Helteellä välttelen myös cokista. Ja yksi vielä mistä saan rytmihäiriöt on lakritsi.
Tutkimuksiin, koska sinulla on myös noita kipuja rintakehällä
Kolajuomat ja alkoholi kuivattavat elimistöä. Siitäkin saa sydänoireita.
Omalla teinillä oli oikorata, ja leikattiin. Oireet loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä liittyykö yhtään asiaan, mutta käytätkö energiajuomia? Niissä on hurjasti kofeiinia ja tauriinia. Itse saan sydänoireita jopa vahvasta teestä, kofeiini siinäkin. Helteellä välttelen myös cokista. Ja yksi vielä mistä saan rytmihäiriöt on lakritsi.
En juo energiajuomia ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Kolajuomat ja alkoholi kuivattavat elimistöä. Siitäkin saa sydänoireita.
En käytä alkoholia ollenkaan ja en juo kolajuomia.. Juon kyllä suolattomia kivennäisvesiä jos niistä voi tulla jotain??
Tutkimukset tarpeen.