Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, joilla epäsäännölliset kuukautiset; koska olette oireilleet tai plussanneet?

15.07.2014 |

Olen siis lopettanut pillereiden käytön alkuvuodesta, jonka jälkeen kierto on ollut epäsäännöllinen, ensin 62pv, sitten 47pv viimeksi 41pv. Ehkäisyä emme käytä ollenkaan, vaan sillä asenteella mennään että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tällä hetkellä on menossa kp27. En ole miettinyt mahdollista raskautta tässä kierrossa, koska lasta tässä ei kuitenkaan tekemällä tehdä.

Nyt kuitenkin n. viikon ajan nännini (ei nännipihat eikä rinnat vaan pelkät nännit) ovat olleet kosketusarat. Tälläistä vaivaa itselläni ei koskaan ole esiintynyt. Etova olo on nyt toista iltaa, ja eilen vasenta munasarjaa vihloi useamman tunnin. Tekee mieli syödä outoja ruokia (Apetinan green olives&garlic-fetajuustopaketteja voisin syödä vaikka kymmenen ), muttei mitään kunnollista.

Kysyisin siis teiltä, joilla on epäsäännöllinen kierto; kuinka helposti olette tulleet raskaaksi ja kuinka monennella kiertopäivällä olette alkaneet oireilla tai plussanneet? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin pillerit loppukesästä 2013. Kierto oli mitä sattui ja söin 3kk Terolut-kuurin. Tämänkin jälkeen kierto oli aivan sekaisin ja olin jo siinä ajatuksessa, että tuskin mitään raskautumista tulee tapahtumaan. Tämän vuoden huhtikuussa tuli kumma tunne, että ovulaatio on saattanut tapahtua ja tästä noin 2 viikkoa teinkin testin ihan huvin vuoksi. Kiertopäivä oli silloin 49 ja tikkuun piirtyi haalean haalea viiva, joka sitten pikkuhiljaa alkoi tummumaan. Eli raskautumiseen meni noin 9kk. Sen kummemmin ei yritetty vaan oltiin juurikin asenteella, että tulee jos tulee. Ja niinhän sitten kävi :) Nyt elellään 15+4 ja pikkuisen odotetaan tupsahtavan maaimaan tammikuussa.

Minulla taisi olla juurikin ovulaation aikoihin (n. kp 35) noita kuvailemiasi oireita. Rintojen ja nännien kipuilu ei ole tähän päivään mennessä loppunut. Se oli silloin ihan alussakin merkki jostain "oudosta" ja ehkä antoi lisäsyyn tehdä testin. Olen kuullut että pitkässä kierrossa tuskin voi raskautua, mutta olen ainakin itse elävä esimerkki tällaisesta.

2/7 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritystä 2,5 vuotta takana. Menkat heitelleet kp28-48. Nyt viime kierrossa viikkoa ennen oletettua menkkojen alkamista (kp ollut keskim 32) rinnat kipeyty ja tuli menkkakivut. Rintojen arkuus/kipu jäi, mutta menkkakipujen "kärki" katosi ja plussasin kp 35 :) Toisen testin tein varmistaakseni kp 40 joka näytti kans plussaa. Nyt 6+0 <3

Oireesi kuulostavat kyllä alkuraskausoireilta, peukkuja!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/7 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin pillerit joskus helmikuun paikkeilla minkä jälkeen kierto ollut jotain 20-40kp välillä, kp33 tein negatiivisen testin ja eilen kp 43 tein plussan(joka oli niin vahva ja tuli heti, että epäilen et olis tullu jo kp 35-37 paikkeilla). Mulla alko 3 päivää sitten kuvotus ja rintojen arkuus ja halut on olleet epätavallisen voimakkaat. Joten olin kyllä aika varma et plussa pärähtää :)
Tsemii!

4/7 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle kun annettiin lupa tulla, meni kolme vuotta ennen odotuksen alkamista. Kierto oli välillä kohtuullisen säännöllinen, välillä 3kk... Itselle ei enää tuossa kolmen vuoden kohdalla tullut mieleenkään tehdä testiä (kiertopäivästä ei siis mitään hajuakaan), ennen kuin vanhin koiramme (iso, leikattu uros) oli kolmena perättäisenä aamuna jättänyt tervehtimättä minut kokonaan ja sännännyt vain suoraan jalkoväliini vetämään syvään henkeä silmät kiinni! :D Koiran käytös oli niin omituista, että tuon kolmannen aamun jälkeen tajusin tehdä raskaustestin ihan vain koiran tekemän diagnoosin varmistaakseni. :P Varsinaiset oireet (huonovointisuus ja väsymys) alkoivat vasta noin kahdeksannella viikolla.

Nyt tässä kolmannessa odotuksessa tein negatiivisen testin 35. kp:nä. Positiivinen tulos, joka silloinkin oli mielestäni aika hailakka, tuli vasta kp 45. La:n mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut 38. kp:nä. Oireet alkoivat (jälleen huonovointisuus) noin kuudennella viikolla.

Onnea oireista, toivottavasti ne tuovat teille toivotun tuloksen! :)

5/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta on kokemusta, joista toinen oli pitkä kierto. Näkyi testeissä vasta kuudennella viikolla (5+jotain). Sitä ennen ei näkynyt edes hailakkaa viivaa, ja yhtäkkiä viiva oli ihan tummanpunainen. Pahoinvointi alkoikin heti seuraavalla viikolla. Ensimmäiset oireet jo ennen tuota myöhäistä plussaa olivat just kipeät rinnat (erityisesti nännit) ja se, että kaikenlaiset hajut tuntuivat voimakkailta (esim. kahvin haju oli ihan sietämätön).

Toivottavasti on tärpännyt :)

6/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pillerit pois huhtikuun lopussa. Söin siis laatan loppuuun mutta tyhjennysvuotoa ei tullut lainkaan. Ekat (ja samalla tällä erää viimeiset) menkat tuli 12.7. ja tänään aamulla plussasin..! 

Alkukesästä tein monen monta turhaa negatestiä, kun kuvittelin vauvakuumeissani kaikki mahdolliset oireet :D Nyt itse asiassa ei ole juuri mitään oireita ollut. Nännit on hieman ollut arat viime aikoina ja n. viikon verran on välillä juilinut alavatsasta menkkakipumaisesti.

Eli siis "oireet" minulla alkoi siinä kp 24 paikkeilla ja plussa tuli kp 31 :) Toivottavasti sinulla tärppäsi?

7/7 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista, rohkaisevista vastauksista! Pakko myöntää, että olin jo kokonaan unohtanut tämän ketjun kesälomareissun aikana, mutta nyt bongasin samalla kuin luin toista keskustelua. Kp30 tuli testistä vielä nega, mutta kp34 sitten selvä plussa! :) Täällä ollaan ihan innoissaan ja odotetaan keskiviikkoa! Silloin siis ultraan raskauden keston määritykseen, mihin neuvolaan soitettuani sain lähetteen pitkistä kierroista johtuen.

Hirmu paljon onnea raskauksista myös teille muille! :)