Teinitytön kengänkoko
Meidän 13v tytöllä kengänkoko on 41.Tuntuu todella isolta kun minulla on 36!
Kommentit (24)
Ihan normaali on. Nuoremmalla sukupolvella on lähes kaikilla isompi jalka kuin vanhemmillaan, välillä reippaastikin isompi.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko mitannut esim kenkiä ostaessa vai onko se vain miin ettei hän suostu käyttämään oikean kokosia kenkiä?
Mun pojallani kun oli jotain 12 oli jalan koko 39-40 mutta laskettelumonoja hän ei suostunut käyttää muita kuin 42 kokoisia.
Hah mulla oli teininä 41 kokoiset maiharit kun musta oli hienoa että oli isot jalat! Huijasin kenkäkaupassa sovittaessa että pienemmät oli muka pienet.
Näytän huvittavalta kun pienellä tytöllä yhdessä kuvassa 41 koon kengät 😅
Olen nyt 164cm mutta silloin viidennellä vai kuudennella vielä reilusti alle 160cm.
Nykyään on 39 tai 40. Jalka levinnyt. Tai jalkapöytä "romahtanut".
Mun tytöllä joka täyttää 12-vuotta on jalka 33. Kuinkahan pitkään jalat vielä kasvaa?
Olen sanonut että varmaan max 36 tulee olemaan jalan koko mutta hän haluaa isommat.
34 kengät ostin kun väitti että 33 on pienet mutta lonksuu jalassa ne tennarit. Mikähän siinä on että tuon ikäiset haluaa isommat jalat? Tai minä olen halunnut ja samoin tyttäreni.
Hänen kavereilla on 38-40 kokoisia jalkoja.
Toki tyttäreni on muutenkin siro ja lyhyt eli jalat ovat ihan hyvät suhteessa kroppaan. Söpöt pienet jalat. Löytää kenkiä halvemmalla aikuisena kun voi ostaa osan kengistä lasten puolelta.
Mutta näin yleisesti ottaen on fiilis että lasten jalkojen koko on kasvanut siitä mitä se oli omassa lapsuudessa?
Ilmeisen eri porukoissa ollaan liikuttu, kun en ole ikinä omassa kuullut, että teinit olis halunneet isompia kenkiä kuin tarve, vaikka pari tässä kertookin sellaista.
Teininä muutenkin moni jostain syystä käyttää liian isoja kenkiä. Mutta vaikka tuo olisikin ihan oikea koko, niin aivan normaali. Ja etenkin jos tyttäresi on vähänkään siellä ns. pidemmällä puolella pituuden suhteen. Eikä tuon ikäisellä enää jalankoko kovin paljon muutu.