Mitä syöt kun/jos olet yksin kotona?
Teetkö itsellesi ruokaa vain syötkö valmista? Vai syötkö vain jotain leipää jne? Lähinnä päivällistä mietin?
Itse olen jäämässä "lomaleskeksi" kun muu perhe lähtee reissuun. Päivät olen töissä mutta illat kotona. Olen suht pieniruokainen ja tuntuu turhauttavalta keittää esim 3 uutta perunaa jne.
Ekaa kertaa olen pidemmän aikaa ihan tyystin yksin.
Kommentit (13)
En jaksa laittaa ruokaa ja muutenkin ahmimishäiriöni pääsee aina valloilleen kun olen yksin kotona - kaupasta pusseittain leipää, jäätelöä, keksejä, mehua jne...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:40"]
En jaksa laittaa ruokaa ja muutenkin ahmimishäiriöni pääsee aina valloilleen kun olen yksin kotona - kaupasta pusseittain leipää, jäätelöä, keksejä, mehua jne...
[/quote]
Miksi yläpeukku tällaiselle? Ei tuo nyt ihan tervettä ole, ruuan ei pitäisi hallita elämää.
Teen usein niin, jos olen yksin ja laiskottaa, että paistelen pannulla puoli pussia wok-vihanneksia (ei liian pehemeiksi) ja toisella pannulla paistelen hiljakseen pakaste-falafelpullia. Laitan sitten lautasella päälle sweet chili -kastiketta ja wok-vihanneksia saatan myös maustaa yrttisuolalla. Ei mitään gourmet-ruokaa ehkä, mutta en ole koskaan ostanut ns. valmisaterioita enkä tiedä, mikä niistä olisi hyvä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:40"]
[/quote]
Miksi yläpeukku tällaiselle? Ei tuo nyt ihan tervettä ole, ruuan ei pitäisi hallita elämää.
[/quote]
No mutta se on todellisuutta joillekin. Syön sit terveellistä kun mies tulee himaan viikonlopuiks.
Sitä samaa kuin muulloinkin. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että yksin ollessa pitäisi syödä jotenkin erityisesti. Eli eilistä ruokaa jos sellaista on jäljellä, muuten teen uuden ruuan, ehkä pienemmän annoksen kuin yleensä jos olen yksin pidempään. Aamu- ja iltapalaksi normaalit jogurtit ja marjat tai puuro, välipalaksi hedelmiä, pähkinöitä, rahkaa, leipä tms.
Haen kaupan liha/kalatiskiltä jotain valmista tai lämmitettävää.
Just söin esim. chorizon ja salaattia.
Silloin harvoin, kun olen vain itsekseni, käyn yleensä ulkona syömässä, tai tilaan/haen ruokaa. Tai sitten syön valmista tai närpin vain jotain.
En jaksa vain itselleni tehdä ja kiva saada ruoanlaitosta vapaata! Kuitenkin teen itse perheelle ruokaa melkein jokaisena päivänä vuodessa.
Eilen juuri töistä tullessa hain kiinalaisesta ruokaa, nam! Tänään ajattelin lämmittää pakastimesta valmiin pinaattikeiton..
Olen kaupungissa käymässä, muu perhe jäi maalle. Ostin itselleni herneitä, mansikoita, viiliä, lehtikaalia, persiljaa, tomaatteja, pähkinöitä, juustojaa ja mielileipääni. Oliiviöljyä ja oliiveja on aina aina kotona. Illalla herkutten yksin telkkarin edessä, ilman velvollisuuksia ja keskeytyksiä. Kivaa näin kerran vuodessa.
Teen erilaisia ruokaisia salaatteja, ne ovat helppoja ja nopeita. Esim. jäävuorisalaattia, tonnikalaa, ananasta, tomaattia ja salaattijuustoa. Täytetyt munakkaat ovat myös suosikkejani.
Yleensä tuorepastaa ja hyviä kastikkeita ja salaattia. Mun mies ei ole kovin suuri pastafani:). Lapset kyllä tykkää. Enemmän syön sitä, kun olen työmatkoilla yksin, kotona harvemmin. Mies ja muksut tykkää riisistä ja itämaisesta tai potusta eri muodoissa.
Kiitos. Tässä tulikin hyviä vinkkejä joita ei tullut mieleen. Laittakaapa lisää kokemuksia. Ap
Syön mitä milloinkin mieli tekee - kerrankin ei tarvitse miellyttää ketään muuta kuin itseäni! Eineksiä ei ikinä.