Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko parisuhteessa elämäsi rakkauden kanssa?

Iriina
08.07.2021 |

Oletko parisuhteessa elämäsi rakkauden kanssa? Jos et, niin mitkä ovat syyt, joiden vuoksi olet parisuhteessa.

Mietin tätä siksi, että olen ollut vuosia parisuhteessa, jonka toinen osapuoli paljasti vuosien jälkeen kokevansa, että hän vain ajautui arisuhteeseen kanssani. Hän kyllä haluaa olla kanssani, mutta hänellä ei esimerkiksi ole mitään paloa mennä naimisiin kanssani. Arki soljuu meillä melko hyvin, yhteisiä lapsiakin meillä on. Minä vain ajoittain suren sitä, etten tunnu olevan kumppanilleni se suuri rakkaus. Mietin haaskaammeko elämämme, jos pysymme yhdessä. Kaipaako hän ikuisesti sitä jotain, mitä minussa ei ole ja kaipaanko minä ikuisesti sitä tunnetta, että olisin kumppanilleni kaikki kaikessa. Ero tuntuu ahdistavalta ajatukselta, mutta pelkään että olemme lipsumassa sille johtavalle tielle. Minulla on jatkuvasti tunne, että kumppanini kaipaa jotain muuta. Etten ole sellainen kun hän toivoisi minun olevan.

Ihan jo lastenkin kannalta ero tuntuu musertavalta ajatukselta. Minä rakastan puolisoani, enkä tahdo erota. Mutta kestänkö loppuelämäni suhteessa, johon toinen osapuoli vain kokee tyytyneensä jotenkin?

En tiedä onko minulla harhakuvitelma, että pitkässä parisuhteessa olevat ihmiset yleensä rakastavat toisiaan syvästi ja aidosti, tai ovat joskus edes rakastaneet. Miten on, oletteko parisuhteessa rakkaudesta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla