Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestäjät jakoivat jäljelle jääneet polttarirahat

Vierailija
14.07.2014 |

Tuli tosta toisesta polttariketjusta mieleen, että olin pari vuotta sitten polttareissa joista jäljelle jääneet rahat kaasot jakoivat. Olin silloin opiskelija ja lapsuudenkaverin hääkulut (polttarit+häälahja+omat juhlavaatteet+junaliput satojen kilometrien päähän)  veivät oman talouteni kuukauden ajaksi ihan sekaisin. Ostin ainoastaan lapselle ruokaa, omasta syömisestä piti tinkiä, mutta olinpahan superlaiha häissä...

Polttarit maksoivat 70 euroa ja ruuatkin piti maksaa ravintolassa itse, samoin juomat ja yökerhon sisäänpääsy. En todellakaan ymmärtänyt mihin rahaa laitettiin, mutta jälkeenpäin kuulin että kaasot ja yksi heidän ystävänsä jakoivat jäljelle jääneet rahat keskenään. Olisin ottanut vaikka viisikin euroa mielelläni takaisin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan kannattanut selvittää mihin rahat käytetään...

Vierailija
2/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa oli typerästi tehty! Olen kaksissa polttareissa ollut järjestäjänä ja kulut on yritetty minimoida ja kulut laskea niin tarkkaan että ylimääräistä ei jää. Mutta aina sitä on jokunen euro jäänyt mutta ne on annettu morsiammen taskuun. Minä olisin kyllä vaatinut oman osuuden jäljelle jääneistä rahoista jos tullee toimittiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi. Puhuttiin etukäteen yhtä ja toista, suunnitelmat muuttuivat vähän väliä, osallistumismaksu piti maksaa hyvissä ajoin (jotta voivat varata sitä sun tätä) ja vasta polttareissa paljastui koko "ohjelma". Ei mitään muuta ohjelmaa kuin ravintolassa syöminen, julkisilla ajelu eri paikkoihin (joissa erilaisia tehtäviä toreilla ja puistoissa) ja kohokohtana saunomnen yhden polttarilaisen työpaikan saunatiloissa. Illalla yökerhoon omalla kustannuksella.

Voi että olin tyhmä ja sinisilmäinen, joo. Ei siellä polttareissa kukaan kuitenkaan alkanut hillumaan ja riitelemään, nielimme kiltisti hyväuskoisuutemme.

Vierailija
4/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljonko rahaa jäi? Parin kympin jakaminen ison polttariseurueen kesken jälkikäteen on aikamoinen temppu (siis jakokulut on enemmän, kuin jaettava summa). Toisaalta, jos summa on enemmän, niin kyllähän se on takaisin jaettava, tavalla tai toisella.

Usein fiksuin tapa pienen summan jakamiseen on rahan käyttäminen hääparin hyväksi. Esim polttarikansioon tai johonkin hääpariin liittyvään (ostaa vaikka kuohuviinipullo häiträ seuraavan päivän aamuun ja kortti, jossa toivotetaan hääonnea ja toivoittajina polttariporukka).

Vierailija
5/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän nämä ohjelmapolttarit väliin, koska tuntuu, että kulupuoli on ihan älytön.   Keväällä tuli kutsu yksiin, joihin olisi pitänyt 150 euroa törsätä. Mua myös jotenkin nolottaa ne pakkotehtävät, tunnen sääliä. En mennyt, no nyt morsian murjottaa mulle. Murjottakoot. Perheellisellä on laskunsa ja omat lapsensa ruokittavana, siihen hääviulut (lahjat, majoitukset ym) vielä päälle. Pitäisi järjestäjien pikkaisen miettiä, ja laskeutua maan pinnalle sen suhteen, mihin ihmisten rahkeet oikeasti riittää.

Omat oli siihen malliin omasta toivomuksestani, että mentiin suoraan kaupungin discoon ja tanssittiin valomerkkiin saakka, ja hauskaa oli kaikilla. Joukossa oli silloin monta opiskelijaa, enkä halunnut todellakaan että minun takia näkisivät nälkää. Tarjosin pari kierrosta.

Vierailija
6/6 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis varmaan kannattanu säästää tai jättää bileet väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi