8 500 euron hammas remontti - miten varaa työttömänä?
Kommentit (64)
Itsellänikin saattaa olla tulevaisuudessa kallis hammasremontti tiedossa, jos en saa tätä stressin pahentamaa refluksitautia kuriin. Olen päättänyt yksinkertaisesti, että teen vain työttömyysturvan suojaosan verran töitä ja vältän työvuoroja, joissa joutuu olemaan tekemisissä ilkeiden tiuskijoiden kanssa. Tulee pidemmällä juoksulla halvemmaksi vaihtoehdoksi kuin ostaa kokonaan uusi hammaskalusto.
Vierailija kirjoitti:
Tonni per hammas, eli noin 30 tonnia melkein. Ja hampaat mennyt jo lapsuudessa ennen kuin itse pystyin vaikuttamaan: ei pesty, maitoa tissistä monta vuotta joka mielentilaan, mummi lahjoi karkeilla ja antibioottikuuri päällä vuosikausia jo pienenä. Ihan sama mitä teen, vaikka korjataan yksi kerrallaan, niin myös hajoavat aina uudelleen. Ainoa mahdollisuus tekarit mutta millä rahalla edes työssäkäyvänä?
Tekarit on n. tonnin per leuka.
Irtotekarit siis.
Implantit ovat 2500-3000€/hammas, en tiedä, saako tonnilla/hammas jos kaikki laitattaa.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin suvuilla kulkee se hampaiden heikkolaatuisuus, vaikka elintavat ja puhtaus ok. Vastaavasti toisilla suvuilla kulkee vahvalaatuisuus, esim. afrikkalaisilla monesti upeat hampaat.
Mu joo tarjouksia pyytäisin muutamasta paikasta.
Voi olla samassa perheessäkin eri lapsilla ihan eri tilanne hampaiden reikiintymisen kanssa. Meillä toisella lapsella ei yhtään reikää, mutta toisella lapsella reikiä jo maitohampaissa, pysyvät takahampaat puhkesivat ilman kiillettä. jukinen puoli on hoitanut tosi hyvin. Tosin välillä on tullut ihme mussutusta hammaslääkäriltä, mm. käsketty lopettaa mehun juominen ja karkin syöminen. No, ei niitä ole meillä koskaan suuremmin harrastettu, mutta silti tällä yhdellä vaan on reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä jo aiemminkin vastannut vastaavaan kysymykseen mutta ainakin minulle sossu kustansi implantit suuhun. Vain kaksi hampaista on enää omia. Toki olin menettänyt luottotietoni nuoruuden hölmöilyjen takia. Ymmärtääkseni hampaat olisivat maksaneet kymmeniä tuhansia jos olisin joutunut maksamaan ne itse. Kannattaa siis kääntyä kunnan puoleen asiassa.
Voi vit*u. Täällä kyllä hyysätään niitä, jotka eivät saa edes hampaitaan harjattua ja laskuja maksettua ja muiden selkänahasta revitään kaikki.
Paljonko maksaa hammasharja ja tahna, häh?
Kuten sanottu, joillakin se harjaaminen vain ei riitä.
Itselläni alkoi 40 ikävuoden jälkeen tulla syviä reikiä.
Jospa se tasaantuisi, aika monella etuhampaat pysyvät ehjinä, poskihampaita alkaa mennä keski-iässä poistokuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä jo aiemminkin vastannut vastaavaan kysymykseen mutta ainakin minulle sossu kustansi implantit suuhun. Vain kaksi hampaista on enää omia. Toki olin menettänyt luottotietoni nuoruuden hölmöilyjen takia. Ymmärtääkseni hampaat olisivat maksaneet kymmeniä tuhansia jos olisin joutunut maksamaan ne itse. Kannattaa siis kääntyä kunnan puoleen asiassa.
Voi vit*u. Täällä kyllä hyysätään niitä, jotka eivät saa edes hampaitaan harjattua ja laskuja maksettua ja muiden selkänahasta revitään kaikki.
Paljonko maksaa hammasharja ja tahna, häh?Ei takuulla saa implantteja sossusta, älä ruoki trollia jonka todennäköinen tarkoitus on herättää vihaa tukien saajia kohtaan.
Hammashoito on sellainen juttu, että siitä joutuu köyhäkin maksamaan omalle tulotasolleen usein kohtuuttomasti. Ei varmasti tule mitään implantteja sossulta.
Ei saa julkiselta implantteja, ei siltoja...
Paikkaus, juurihoito, hampaan poisto.
Ihan kuin jotkut täälläkin olisivat kateellisia sellaiselle joka saa ilmaisen hammashoidon kun on luottotiedot menneet. Tuollainen ihminen joutuu elämään muuten todella vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa hammasharja ja tahna, häh?Ei takuulla saa implantteja sossusta, älä ruoki trollia jonka todennäköinen tarkoitus on herättää vihaa tukien saajia kohtaan.
Hammashoito on sellainen juttu, että siitä joutuu köyhäkin maksamaan omalle tulotasolleen usein kohtuuttomasti. Ei varmasti tule mitään implantteja sossulta.
Ei saa julkiselta implantteja, ei siltoja...
Paikkaus, juurihoito, hampaan poisto.
Kyllä saa sillan, ainakin, jos kyseessä on nuori tai työikäinen ihminen ja hammas puuttuu edestä. Se vaikuttaa työnsaantiin ja sosiaaliseen elämään, jos on harvahammas.
Pilliruokaa jatkossa? Hoiditko hampaitasi esimerkillisesti? Jos et niin voi voi...
Minulla on timanttihampaat, on smaragdeja, rubiineja, safiireja. Hintalappu taisi olla jotain 100 miljoonaa.
Plussana on nyt, että voin halutessani pureskella vaikka rautaa jos haluan. Olenkin itseasiassa tehnyt jo pieniä metallipajan hommia suullani.
Reikiintymisalttius johtuu syljen koostumuksesta. Toisilla kertyy paljon hammaskiveä, muttei reikiä, toisilla taas hampaat reikiintyy, muttei hammaskivestä tietoakaan. Ja varmaan kaikki mahdolliset välimuodot. Mutta aina kannattaa panostaa hampaiden hoitoon.
tietyissä tapauksissa julkisella saa implanttihampaan/hampaat/sillan/tekaritkin. Silloinkin tosin tulee messevä lasku, koska potilas korvaa materiaalikulut itse, mutta pääsee huomattavasti halvemmalla kuin yksityisellä.
Mäkiin jotain 18 vuotta sittten viimeksi hammasläääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkiin jotain 18 vuotta sittten viimeksi hammasläääkärissä.
Punaviiinikin pitäää juoda pillillä.
Turkissa leegot kuntoon halvemmalla ja paremmin https://www.magicsmileturkey.com/package-price-list/
jatkuvia häirintäaloituksia jatkuvasti, ketä yrität parjata? risooko jokin organisaatiossa?
Laita kuntoon sitten kun saat töitä.
kyllä tuo keskituloisilla tuntuu, varsinkin muutkin toimenpiteet.
Jos ongelma on ristipurenta, eikö niitä hampaita voi oikoa? Ei sekään ilmaista ole, mutta vähän halvempaa. Oma oikomisprojekti (ihan esteettisistä syistä) maksoi nelisen tonnia. Nykyään oikominen voidaan tehdä hyvin huomaamattomasti kalvoilla. Ei niitä kukaan edes huomaa, ellei kerro.
Isot rempat ulkomailla, mutta suomalaisilla ihme luotto vain ns. omiin lääkäreihin.
Samat välineet,korjaamistekniikat ,koulutus...
Mutta aloittajan kysymykseen, kokoproteesit korvataan , harvemmin mitään muuta.
Perushoito toki kuuluu myös sos.tukeen ja sitä kannattaa käyttää.
harkinnananvarainen on harkinnanvarainen.