Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8 500 euron hammas remontti - miten varaa työttömänä?

Vierailija
08.07.2021 |

?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä jo aiemminkin vastannut vastaavaan kysymykseen mutta ainakin minulle sossu kustansi implantit suuhun. Vain kaksi hampaista on enää omia. Toki olin menettänyt luottotietoni nuoruuden hölmöilyjen takia. Ymmärtääkseni hampaat olisivat maksaneet kymmeniä tuhansia jos olisin joutunut maksamaan ne itse. Kannattaa siis kääntyä kunnan puoleen asiassa.

Voi vit*u. Täällä kyllä hyysätään niitä, jotka eivät saa edes hampaitaan harjattua ja laskuja maksettua ja muiden selkänahasta revitään kaikki.

Paljonko maksaa hammasharja ja tahna, häh?

Vierailija
22/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUA KULTA NASTAT ON JO OUT PISTÄ PLATINA NASTAT SINUN TATUOITUUN 150KG RUHOOSI NE TODELLA SOPIVAT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ei tehdä implanttihoitoja ainakaan Helsingissä. Kyllä se on työssäkäyvällekin kova paikka laittaa tuhansia euroja yhteen hampaaseen. Itselläni ongelmahammas on paraatipaikalla, joten en voi kuvitellakaan eläväni ilman sitä ja vielä työelämässä, kun pitää edustaa jne.

Vierailija
24/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku saa purukalustonsa täysin hajalle vaikka Suomessa on maksuton hammashuolto aikuisikään asti? Jos ei siihen mennessä opi huolehtimaan hampaistaan, olisi varmaan syytä laittaa henkilö edunvalvontaan.

Vierailija
25/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiset implantit on vähän niin kuin jousitettu patja?

Vierailija
26/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku saa purukalustonsa täysin hajalle vaikka Suomessa on maksuton hammashuolto aikuisikään asti? Jos ei siihen mennessä opi huolehtimaan hampaistaan, olisi varmaan syytä laittaa henkilö edunvalvontaan.

Suurin syy huonouteen on peritty laatu.

Vierailija
27/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella, että hyvällä hoidolla laatu kuin laatu säilyy täydellisesti, mutta ei se niin mene: hampaat kuluvat pesujen välissäkin.

Vierailija
28/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni hampaat vei lopullisesti huumeet.

Vierailija
29/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tolkuttoman kallista. Kirpasee pahemman kerran, mutta hammaslääkäri suosittelee osaproteesia sekä ylös että alas. Arvio n. 2700€. Palkkani on bruttona n. 1940€. Mutta alotan säästämisen, niin ei tarvi lainaa ottaa. Varmuudeksi, onko joku taho, josta saa inhimilliseen hintaan lyhytaikaista lainaa?

Sitä kun kuvitteli, että joskus voisin säästää vaikkapa omaa asuntoa varten, mutta turha luulo. Terveys ensin.

Vierailija
30/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillakin ihmisillä hampaat hajoaa jo imetyksen aikana, vaikka normaali imetysaika (1-2 vuotta).

Vierailija
31/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tolkuttoman kallista. Kirpasee pahemman kerran, mutta hammaslääkäri suosittelee osaproteesia sekä ylös että alas. Arvio n. 2700€. Palkkani on bruttona n. 1940€. Mutta alotan säästämisen, niin ei tarvi lainaa ottaa. Varmuudeksi, onko joku taho, josta saa inhimilliseen hintaan lyhytaikaista lainaa?

Sitä kun kuvitteli, että joskus voisin säästää vaikkapa omaa asuntoa varten, mutta turha luulo. Terveys ensin.

Kai heiltä saa suoraan osamaksulla?

Vierailija
32/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii'i mistä sais. Iteltä revittiin hammas pois kun ei koko kruunua muovista viitsitty taas uudestaan tehdä.

Vierailija
33/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joillakin ihmisillä hampaat hajoaa jo imetyksen aikana, vaikka normaali imetysaika (1-2 vuotta).

siis rintaruokittuna olemisen aikana...

Vierailija
34/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pistin juuri hampaani kuntoon yksityisellä. Hintaa tuli 1500e, paikkauksia pari, yhden hampaan juurihoidot ja useampi hammaskivenpoisto. Tuo sisältää myös tehovalkaisun mikä tehtiin lopuksi. Ei paha.

Tuo onkin pikkuremontti.

Jos on vaikka 3 etuhammasta poistokunnossa, pari juurihoitoa ja 4 paikkaa, mitäpä maksaa lysti kun poistettavien tilalle laitetaan implantit?

Niille, jotka sanovat, ettei kukasn järkevä päästä hampaitaan tuohon kyntoon, voin sanoa, että hyvin helposti keski-iässä noin käy.

Minä ja rouvani hoidamme hampaita samalla tavalla, syömätottumuksemme ovat samanlaiset.

Olemme pian 50-vuotiaita.

Vaimollani on täysin ehjät hampaat, yksi paikka suussa.

Minulta ei enää paikkaamatonta hammasta löydy, 4 poskihammasta olen jo poistattanut(tilalla ei ole mitään).

Vierailija
35/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena äitini ei opettanut lainkaan hampaiden pesua (hänellä itsellä oli rippilahjaksi saadut tekohampaat), joten kouluun mennessä hampaani olivat reikiä täynnnä. Ikäloppu hammaslääkäri repi hampaan pois, jos siinä oli reikä! Niin, tämä tapahtui siis 1970-luvulla Suomessa. Että se siitä hyvin toimivasta hammashoidosta.

Vierailija
36/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen työttömän "eduista"

Vierailija
37/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että sinulle suositellaan parasta/halvinta vaihtoehtoa? Pyydä tarjouksia muualtakin, vertailun vuoksi. Miten asia muualla hoidettaisiin?

Vierailija
38/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tänä päivänä ole enää julkista terveydenhoitoa? Minä en ole ikinä käynyt yksityisellä hammaslääkärillä, kaikki on hoitunut julkisella puolella. Olen 47 vuotias.

Kyllä on julkinen hammashuolto. Siellä tehdään arvio hoidon tarpeesta. Jos todellakin pitää tehdä sellainen hoito, että julkisella puolella ei pysty tekemään, niin sieltä saa kyllä maksusitoumuksen yksityiselle, jos hoito on katsottu tarpeelliseksi.

Tietysti, jos hoitoa ei katsota tarpeelliseksi, vaan ihminen itse vain "haluaa" yksityisellä teettää ison remontin suuhun, niin se pitää maksaa itse. Kyllä yksityinen puoli osaa laskuttaa ja keksiä ja ehdotella kaikenlaisia hoitoja, mistä voi laskuttaa lisää. Sehän on bisnestä. Eri asia on, mikä on oikeasti tarpeen. 

Vierailija
39/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin suvuilla kulkee se hampaiden heikkolaatuisuus, vaikka elintavat ja puhtaus ok. Vastaavasti toisilla suvuilla kulkee vahvalaatuisuus, esim. afrikkalaisilla monesti upeat hampaat.

Mu joo tarjouksia pyytäisin muutamasta paikasta.

Vierailija
40/64 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä jo aiemminkin vastannut vastaavaan kysymykseen mutta ainakin minulle sossu kustansi implantit suuhun. Vain kaksi hampaista on enää omia. Toki olin menettänyt luottotietoni nuoruuden hölmöilyjen takia. Ymmärtääkseni hampaat olisivat maksaneet kymmeniä tuhansia jos olisin joutunut maksamaan ne itse. Kannattaa siis kääntyä kunnan puoleen asiassa.

Voi vit*u. Täällä kyllä hyysätään niitä, jotka eivät saa edes hampaitaan harjattua ja laskuja maksettua ja muiden selkänahasta revitään kaikki.

Paljonko maksaa hammasharja ja tahna, häh?

Ei takuulla saa implantteja sossusta, älä ruoki trollia jonka todennäköinen tarkoitus on herättää vihaa tukien saajia kohtaan.

Hammashoito on sellainen juttu, että siitä joutuu köyhäkin maksamaan omalle tulotasolleen usein kohtuuttomasti. Ei varmasti tule mitään implantteja sossulta.