Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te raskaana olevat, joilla pieni maha.

Vierailija
14.07.2014 |

Minulla nyt viikkoja 35 kasassa. Mahani on ulkoisesti pieni, SF-mitta mennyt silti keskikäyrällä, jopa hitusen sen yläpuolella. Mutta siis ulkoisesti mahani on mielestäni tosi pieni. Terkkari ei vielä ole mitään sanonut, kaverit tosin ovat myös huomautelleet mahani pienuudesta. Syönyt olen mielestäni normaalisti, mutta painoa ei ole juurikaan kertynyt.  Tämä jo neljäs vauva joten vertailupohjaa on :)  Mutta kysymykseeni, minkä kokoisia vauvoja te muut pienimahaiset olette synnyttäneet??  Vähän hirvittää että kuinka pieni vauva tulossa :(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sf-mitta ei ollut käyrillä ollenkaan, meni alakäyrän alapuolella. Ja maha oli pieni. Vauva syntyessään 3,7kg ja 52 cm. Kaikissa ultrissa katottiin, että pieni vauva tulee, max.3kg. Eipä sit kovin pieni ollutkaan :D

Vierailija
2/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,7 kg oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni maha ja pieni poika 2,9k kiloo

Vierailija
4/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika pieni maha. Sf-mittaa en muista, vauva painoi syntyessään hitusen päälle 3300 g. Kohtu mulla oli taaksepäin kääntynyt, joten vauva painoi enemmän selkää. 

Vierailija
5/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyi painoa parisenkymmentä kiloa molemmissa raskauksissa, mutta vatsa oli silti niin pieni että synnärillä mulle siitä lääkärit huomauttelivat jatkuvasti (olin siellä käynnistyksissä pidempään). Lapseni olivat 2,6 ja 2,8 muistaakseni.

Vierailija
6/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis ehti paino pudota varmaan seitsemän kiloa ekan viiden kuukauden aikana. Ylipainoa siis oli n.15kg alussa. Rupesin syömään terveellisemmin ja säännöllisesti, mutta painon putoaminen ei kyllä ollut tarkoituksena. Pari viikkoa sitten vasta pääsin takaisin "alkupainoon" AP

Vierailija
7/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni maha ja pieni oli tyttökin, 48 cm ja 3000 g :)

Yhellä kaverilla ihan olemattomasta mahasta tuli 54 cm ja 4500 g, muutkin lapset olivat syntyessään isoja mutta tää oli ainoa, joka ei kasvattanut mahaa. Oli vaan sellasessa asennossa, ettei vatsa niin kasvanut!

Vierailija
8/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän alapeukuttajalla taas on mielessä? Olisi kyllä kiva tietää.

Vierailija
9/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on iso maha, mut en oo raskaana. sanoisin että katso netistä game of thrones sarjaa, jotta saat vähän kuvaa kääpiön elämästä.

Vierailija
10/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös tosi pieni maha, näytin viimeisilläni siltä että olisin ollut ehkä viikolla 30. Vauva painoi 3700 ja oli 50cm pitkä. Raskauskiloja tuli 30. Ja ensimmäinen raskaus. Kävin vajaa pari viikkoa ennen synnytystä ultrassa, ja painoarvio oli 2,7kg :D

Vierailija
11/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli olemattomasta mahasta 3,3 kg vauva :) Maha ei juurikaan näkynyt, mutta tuntui sitäkin enemmän. Kiva sitten vaappua eteenpäin tuskaisena kun kukaan ei edes tajua, että olen raskaana :P

Vierailija
12/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha oli pieni ja niin oli sen asukaskin. 47 cm, 2500 g. Seuraavassa raskaudessa maha oli saman kokoinen jo rv 20. Ja en tupakoinut ja söinkin ihan hyvin (paino nousi raskauden aikana 13 kg).

Vierailija
13/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko vastata tähän.

Pieni maha oli lähes koko raskausajan. Sf mitta kulki silti keskikäyrällä. Kun jäin äitiyslomalle kaikki eivät edes olleet tajunneet minun olevan raskaana. Normaalipainoinen olin ennen raskautta. Painoa tuli lisää kumminkin 14kg ja raskausmahan huomasi parin-kolen viikon aiksna kyllä. Sain käsikopelolla tehtyjä painoarvioita kahdelta neuvolatädiltä ja kahdelta kätilöltä, viimeisimmän kun kohdunsuu oli jo 4cm auki. Kaikilla näillä arvio 3.0-3.2kg... synnytys päätyi lopulta imukuppiin ja kolmannen asteen repeämiin. Koko ei ollut ainoa syy, mutta pikkutyttöni painoi sitten kumminkin 4.3kg... synnytyksestä on nyt 10 päivää ja vaikeuksien jälkeen on kiva todeta että molemmat voimne hyvin.

Vierailija
14/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mittoja en muista, mutta kaverien kommenttien mukaan vauvamasuni ovat olleet pieniä. Vauvat sen sijaan ovat olleet isoja. Olen pitkä ja hoikka. 

Vierailija
15/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu pientä mahaa mut pakko kirjottaa silti. Lääkäri povasi mulle ison mahan puolesta 4 kiloista vauvaa. Lapsi synty 2 viikkoa la:n jälkeen ja painoi 2,5 kg. Ei siis todellakaan aina pidä paikkaansa nää "ennustukset". :D

Vierailija
16/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSI pienet masut ja kaikki yli kolme kiloisia. Viiminen 3,5kg.

Vierailija
17/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin normaalipainoisena ja sain raskauden aikana lisää 6 kg. Maha oli todella pieni.

2 kertaa sama homma ja molemmat lapset n. 3.2 kg.

Kukaan ei uskonut, että olin ihan viimeisilläni. Vasta viimisinä kahtena kuukautena ostin yhdet mammahousut, muuten mahduin omiini.

Vierailija
18/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4aiempaa ollu masu tooosi iso, vauvat 3,7kg4,0kg, 3,9kg ja 3,2kg. Nyt tosi pieni masu, painoni noussu vain6kg ja laskettuaika oli eilen, silri tänään eräs ihminen ei tajunnu mun olevan raskaana! Lääkäri ja nlatäti arvioineet vaan että tulokas varmaan pienin vauvani...mutta saas nähdä kun yli nyt meni, paljonko vielä kasvaa...

Vierailija
19/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:59"]Minulla nyt viikkoja 35 kasassa. Mahani on ulkoisesti pieni, SF-mitta mennyt silti keskikäyrällä, jopa hitusen sen yläpuolella. Mutta siis ulkoisesti mahani on mielestäni tosi pieni. Terkkari ei vielä ole mitään sanonut, kaverit tosin ovat myös huomautelleet mahani pienuudesta. Syönyt olen mielestäni normaalisti, mutta painoa ei ole juurikaan kertynyt.  Tämä jo neljäs vauva joten vertailupohjaa on :)  Mutta kysymykseeni, minkä kokoisia vauvoja te muut pienimahaiset olette synnyttäneet??  Vähän hirvittää että kuinka pieni vauva tulossa :(

[/quote]

Pieni maha loppuun asti, kiloja tuli kaikkiaan kahdeksan. Vauva 52cm ja 4kg!!! Kohtu taaksepäin kallellaan ja vauva perätilassa, lääkärin mukaan nämä selittivät pientä vatsaa.

Vierailija
20/36 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vatsa ja tyttöö 54 cm ja 4.4 kg. Olin yli La:n ja ihmiset luuli, ettei raskaus ole kuin puolivälissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi