Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huono päivittäisessä kuulumisten vaihdossa!

Vierailija
08.07.2021 |

Kotiin tullessa kysymykseen ”kuinka päivä meni” en osaa vastata muuta kuin ”hyvin” tai ”oli kiireistä” tjms. En jaksa kertoa yksityiskohtaisesti päivän tapahtumista. Rehellisesti, mitä kiinnostavaa arjesta nyt kertoisi? Tietysti, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa on tapahtunut tai jotain erityisen hauskaa yms, mutta noin muuten en kyllä jaksa elää työpäivää uudestaan kotona.
Lähipiirissä ihmiset taas kertovat hyvinkin tarkasti mitä työkaverille kuuluu, tai missä käytiin lounastunnilla ja mitä syötiin, tai mitä työtehtäviä päivään kuului yms. Itse en jaksa puhua päivistäni, vaikka suht mielelläni muiden sepustuksia kuuntelenkin.

Onko muillakin tällaisia fiiliksiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.  Kuittaan lyhyesti jotain jos sanottavaa on.  Jos kysellään tarkemmin sitten kerron, jotain.

Yleensä kotona ei kovin paljon minun työasioista edes tiedetä.  Tietyistä asioista on vaitiolovelvollisuuskin.

Kotona puhutaan päivällispöydässä sitten muista asioista kuin töistä.

Vierailija
2/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä ap:n kanssa. En jaksaisi millään ihan tavallisesta arjesta vatvomista. Eri asia tosiaan, jos on sattunut jotain erityistä. Ja useimmiten en jaksaisi kuunnella toistenkaan loppumatonta puhetta siitä, kuinka pomo tätä ja työkaveri sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, ärsyttävintä on ehkä kaikki ”mitä kuuluu” lätinät. En vaan jotenkin osaa reagoida luontevasti, ja tuntuu että pitäskö noihin sit vastata jotain tyyliin: maksoin sähkölaskun/ vien kohta roskat/ join aamulla kahvia :D niinku ihan turhaa tällaiset!