Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun pitää keksiä elämästään jotain, mikä menee huonosti

Vierailija
14.07.2014 |

Onko kellään samanlaista tilannetta? On todella rasittavaa, kun tuttujen ja ystävien kanssa puhuessa pitää väkisin aina keksiä jotain valittamisen aihetta. Facebookkiin kirjoittaessa pitää välillä valittaa jotain, tai "kiillotat kulisseja".

Oikeasti itsellä ei vain ole mitään valitettavaa. Meillä on vuoden ikäinen vauva, parisuhde kunnossa, mies töissä ja minä vielä kotihoidontuella. Pienet tulot, mutta pärjätään hyvin. Jos kerron ystävälle, miten kiva viikko minulla on ollut vauvan kanssa, saan aina kommentiksi

"No, teillä nyt varmaan on kuitenkin kauhea unenpuute" No, ei...

"No, ainakin parisuhteelle ollut todella raskasta aikaa!" Ei, meillä menee paremmin kuin koskaan...

"No raha ei riitä ainakaan mihinkään kun olet kotona" Olemme tottuneet aina pärjäämään pienillä tuloilla, joten ei tämä ole mikään uusi tilanne.

Jos en keksi mitään valitettavaa, katsotaan murhaavasti ja saa jälkikäteen kuulla, kuinka esitän elämäni olevan täydellistä ja ihanaa.

Sama jos facebookkiin kirjoittelen rehellisen positiivisia päivityksiä (ilman mitään valtavaa hehkutusta) saan taas kuulla, kuinka kulissit on pystyssä ja valtavaa arvailua tuttujen kesken, mikä meillä oikeasti mättää.

Helpompaa siis esittää, että olisi jotain ongelmia, ja sanoa vaikka, että joo kyllä meilläkin väännetään siitä omasta ajasta (not), niin säästyy kaikelta tuttujen juoruilulta... Silti ärsyttää! Miksei ihmisellä saa yksinkertaisesti mennä hyvin ja olla tyytyväinen elämäntilanteeseensa?? :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun suomalaisten pitää aina valittaa! Ja jos puhut, kuinka onnellinen olet, on se paskapuhetta, AIVAN varmasti sulla on joku luuranko kaapissasi! Näin sanoo katkera suomalainen!

Vierailija
2/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä tuttuja ja ystäviä sulla ainakin on, mutta siitä ei varmaan sitten voikaan valittaa facebookiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tuttavia. Ei minun ainakaan ikinä tarvitse esittää mitään, emme itseasiassa ikinä edes puhu itsestämme.

Vierailija
5/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Toiset luulevat, että jos heillä on surkeat liitot, niin kaikilla muillakin on, mutta toiset eivät vaan kerro. Kaikki jotka tuntevat mieheni tietävät, että hän on epäitsekäs, rakastava ja huomioiva mies. Eihän sellaisen kanssa voi olla onneton.

Vierailija
6/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän itse käy kommentoimassa muiden päivytyksiä tyyliin:

Jos joku valittaa väsymystä - "Meidän elämässä on just se niin ihanaa, kun ei ikinä oo mitään väsymystä ja kaikki on niin parasta ja elämä on ihanaa!"

Yleensä nää jutut on sellaisia kahteen suuntaan meneviä. Joskus sellainen tilannetaju on paikallaan, että vaikka itsellä menis hyvin, niin sitä ei välttämättä kannata tuoda esiin ihmiselle, joka kärsii suurista vaikeuksista omassa elämässään.

Mutta, jos olet tässä tapauksessa täysin viaton, niin ei kai auta muu kun kaveripiiri uusiks. Ei sitä kannata tuhlata omaa energiaa sellaisiin ystäviin, jotka eivät hyväksy sua sellaisena kun olet.

Vierailija
7/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huonoja kavereita. En jaksa valittaa elämästäni enkä kuunnella muiden valituksia, eikä tuota onneksi tarvitse myöskään tehdä. Arki nyt on kaikilla suurin piirtein samanlaista, ei siitä oikein ole puheenaiheeksi. Onneksi ystäväni ovat kiinnostuneita muustakin.

Vierailija
8/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 10:26"]

Ihme tuttavia. Ei minun ainakaan ikinä tarvitse esittää mitään, emme itseasiassa ikinä edes puhu itsestämme.

[/quote]

No ihme ystäviä, jos te ruoditte vaan toisten asioita??

Onnellisuus on asenne ja asenne on ap:lla kunnossa. Sen asenteen läpi vastoinkäymisetkin kevenevät ja tavallinen arki tuntuu juhlalta. Ap, toivottavasti löydät jonkun kaltaisesi ystävän ja voit unohtaa ruikuttavat energiasyöpöt!

Vierailija
9/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on ainakin tapana puhua paljon yhteisistä kiinnostuksenkohteistamme. -10

Vierailija
10/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin raskaana, meillä meni miehen kanssa huonosti (koska mä hormonipäissäni olin niin päättänyt) ja ai että ystäviä riitti, kaikki tukivat minkä kerkesivät ja kannustivat koko ajan eroamaan. Vauva syntyi, ja meidän parisuhde parani heti. Tällä hetkellä olen vaan niin onnellinen, etten edes keksisi mistä valittaa! No, nämä "ystävät" hylkäsivät kun kuulivat että mulla on onnellinen parisuhde. Onneksi on vielä muitakin ystäviä. Mutta kummallisia ovat suomalaiset.

Vierailija
11/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eikö siinäkin tule aika selvästi esille perheen sosioekonominen asema ellei kiinnostukset sitten ole pelkkää kirjastonkirjoja ja hiekkalaatikolla muovilapparin kanssa istumista?

Vierailija
12/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:54"]

Kun mä olin raskaana, meillä meni miehen kanssa huonosti (koska mä hormonipäissäni olin niin päättänyt) ja ai että ystäviä riitti, kaikki tukivat minkä kerkesivät ja kannustivat koko ajan eroamaan. Vauva syntyi, ja meidän parisuhde parani heti. Tällä hetkellä olen vaan niin onnellinen, etten edes keksisi mistä valittaa! No, nämä "ystävät" hylkäsivät kun kuulivat että mulla on onnellinen parisuhde. Onneksi on vielä muitakin ystäviä. Mutta kummallisia ovat suomalaiset.

[/quote]

Ehkä he pelkäävät että joutuvat jonhonkin on off rumbaan?

Entä oletko itse pitänyt yhteyttä yhtä aktiivisesti kuin ennen?

Vierailija
13/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Onnellisuus on asenne ja asenne on ap:lla kunnossa. Sen asenteen läpi vastoinkäymisetkin kevenevät ja tavallinen arki tuntuu juhlalta. Ap, toivottavasti löydät jonkun kaltaisesi ystävän ja voit unohtaa ruikuttavat energiasyöpöt!

[/quote]Puheenaiheet ovat siis oma itse tai toiset ihmiset? Entäs politiikka, yhteiskunta, kulttuuri, tapahtumat, filosofia jne?

Vierailija
14/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eikö siinäkin tule aika selvästi esille perheen sosioekonominen asema ellei kiinnostukset sitten ole pelkkää kirjastonkirjoja ja hiekkalaatikolla muovilapparin kanssa istumista?

[/quote]

En ymmärrä pointtiasi. Kyllä meidän ystäväpiirissämme kaikki tietävät jo toistensa "sosioekonomisen aseman". -10

Vierailija
15/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisipa kummallista olla kaveri sellaiselle henkilölle, joka ei puhu itsestään mitään

Vierailija
16/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 10:26"]

[/quote]

[/quote]Puheenaiheet ovat siis oma itse tai toiset ihmiset? Entäs politiikka, yhteiskunta, kulttuuri, tapahtumat, filosofia jne?

[/quote]

Filosofia. :'D

Vierailija
17/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas suomalaiset suomalaiset suomalaiset

ihan oikeasti, muuttakaa hetkeksi muualle niin huomaatte, että ihan samanlaisia haaskalintuja ovat kaikki muutkin kansat. joissain kulttuureissa toki pidetään viimeiseen asti kulisseja pystyssä lähipiirillekin, suomalaiset sentään avaavat suunsa jos ongelmia on

Vierailija
18/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa Ap:lla iso ongelma :D! Mitäs jos valittaisit tuosta tuttavillesi?

Vierailija
19/19 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen heivannut negatiiviset ihmiset pois elämästäni. Vapauttavaa, kun saa olla aidosti iloinen ja nauttia elämästään ilman ankeuttajien märinää.