Jaettavat arkiset kotityöt
Mitä ovat sellaiset kotityöt, joita voi jakaa?
Pyykkien lajittelu ja koneen ohjelmointi: noin 5 min.
Astioiden huuhtelu ja koneen käynnistys: noin 5 min.
Lattioiden imurointi samalla tavaroiden paikoilleen nostelu. Huonetta kohti ei paljon aikaa vie.
Lopuksi pölyjen pyyhintä.
Ruuan laitto: 20-40 min.
Olen ollut 14 vuotta yksinhuoltaja ja kodin hoito on todellakin helppoa. Työssäkäynnin ohella maksan myös laskut ja kuljetan lapset harrastuksiin ja olen vastuussa kaikesta.
Kaikkein helpointa ovat kuitenkin kotityöt. :)
Kommentit (11)
Huhuu... Mitä jakamista on muutaman minuutin askareissa, jotka ei vaadi älyllistä saati fyysistä ponnistelua?
Miten te jaatte muutaman minuutin hommia miehenne kanssa? Olisi ihan kiva tietää? :)
Lattioiden tai saunan pesu. Lasten iltakylvetykset ja pukemiset. Lumityöt. Pyykkien viikkaamiset kaappiin seitsemältä hengeltä. Emmätiedä... Kyllä sitä hommaa riittää ainakin omakotitalossa ja suuren perheen kanssa molemmille.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:19"]
Miten te jaatte muutaman minuutin hommia miehenne kanssa? Olisi ihan kiva tietää? :)
[/quote]
Meillä tekee se joka ehtii/jaksaa.
Aika tasaisesti on jakautunut.
Meillä siivotaan vain yhdessä. Ajastimeen 25 minuuttia, ja kun kello soi, loppuvat myös työt. Ei ole ikinä tarvinnut riidellä kotitöistä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:19"]Miten te jaatte muutaman minuutin hommia miehenne kanssa? Olisi ihan kiva tietää? :)
[/quote]
Lue aloitus uudelleen ajatuksen kanssa.
Eikö noista voi jakaa ihan minkä tahansa? Tekeekö sinun yksinhuoltajuutesi sinusta myös tyhmän?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:19"]
[/quote]
Kumpikin tekee omat muutaman minuutin hommansa, toinen vaikka laittaa pyykit ja toinen tiskit. Toinen leikkaa nurmikon tai tekee lumityöt sillä aikaa kun toinen kokkaa.
Jos mä teen yksin kymmenen kolmen minuutin hommaa, siihen kuluu puoli tuntia. Jos mies tekee puolet, selvitään vartissa ;)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:25"]Lattioiden tai saunan pesu. Lasten iltakylvetykset ja pukemiset. Lumityöt. Pyykkien viikkaamiset kaappiin seitsemältä hengeltä. Emmätiedä... Kyllä sitä hommaa riittää ainakin omakotitalossa ja suuren perheen kanssa molemmille.
[/quote]
Otsikossa puhuin arkisista kotitöistä.
Kerran viikossa toki pesen lattiat, tuuletan matot ja petivaatteet. Ei vie paljon aikaa sekään.
Peseytyminen on normaalia elämää. Minä sekä lapseni peseydymme päivittäin. Kotitöihin peseytyminen ei kuulu, vaikka mukavaahan sekin on.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:43"]Eikö noista voi jakaa ihan minkä tahansa? Tekeekö sinun yksinhuoltajuutesi sinusta myös tyhmän?
[/quote]
Yksinhuoltajuus on määre sille, millainen on perheeni, eikä määrittele älykkyyttäni.
Kysyit onko yksinhuoltajuuteni tehnyt minusta myös tyhmän. Myös sanalla viittaat siihen, että yksinhuoltajuuteni on tehnyt minusta siis jotain muutakin.
Yksinhuoltajuus ei tee mitään. Yksinhuoltajat toki tekevät. ;)
AP jatkaa. Olen opettanut kodinhoidon myös kahdelle pojalleni. Siihen meni noin 15 minuuttia. Kun muuttavat omilleen osaavat käyttää pyykkikonetta, astianpesukonetta sekä imuria. :)