Sairausajan palkka mutta ei sairaslomatodistusta
Sairausajan palkka muttei sairaslomatodistusta
Olin kaksi päivää yskän vuoksi pois töistä. En hakenut saikkulappua, sillä työnantaja ei sitä pyytänyt. Olen tuntityöläinen. Nyt ei ollut maksanut sairausajan palkkaa minulle noilta päiviltä? Mihin vien asian???
Kommentit (11)
Ei sitä lappua haeta vain jos erikseen pyydetään. Se haetaan automaattisesti, ellei yrityksessä ole jotain muita omia käytäntöjä asian suhteen.
Miten niin mihin viet?
Ei sitä tarvii mihinkään viedä.
Tää vauvapalsta on oikein hyvä paikka. Me hoidetaan sulle ne saikkupäivien rahat.
Pitää olla todistus jos muuta ei todeta
Onko teidän yrityksessä lupa olla poissa töissä ilman lääkärintodistusta.
Ei ole mitään yhtenäistä ohjetta noista.
Jokaisessa työpaikassa on omat käytäntönsä. Jotkut työnantajat voivat vaatia lääkärintodistuksen jo yhdestäkin poissaolopäivästä.
Milläs todistat työnantajalle, että olet ollut sairaana.
Ei työnantajan tarvitse maksaa työntekijälle palkkaa niistä päivistä, joina hän ei työssä ole.
Kummallinen trolli.
Kukaan työssäkäyvä ei noin pösilö voi olla, joten pelkkää provoilua on.
Yskä ei ole syy jos et käynyt myös kotonatestissä
Ja jos kävit sulla on se saikkulappu
Meillä ei ole työterveyshuoltoa paitsi lakisääteiset tarkastukset kahden vuoden välein. Ohje on hakea omasta terveyskeskuksesta paperi. Jos olen ollut kipeä mutten ole kokenut tarvitsevani akuuttia apua, olen vain ilmoittanut töihin että olen kipeä ja pidän ajantasalla koska palaan.
Asiasta on käyty keskustelu ja olen tehnyt selväksi etten ala istumaan päivystyksessä useita tunteja A4-paperin vuoksi. Mikäli työnantaja haluaa paperin, hän varaa minulle ajan yksityiselle tai järjestää työterveyshuollon muullatavoin. Toki jos sairaus on jokatapauksessa vaatinut lääkärikäyntiä, olen paperin toimittanut.
Palkka on tullut aina, luultavasti koska työnantajalla on huono omatunto pihiydestään.
Tuntipalkkaiselle maksetaan niistä päivistä, jotka on jo sovittu. Mutta jos sairaus osuu sellaisille päiville, joille ei oltu ehditty sopia töitä, ei palkkaakaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkkaiselle maksetaan niistä päivistä, jotka on jo sovittu. Mutta jos sairaus osuu sellaisille päiville, joille ei oltu ehditty sopia töitä, ei palkkaakaan tule.
Ap on tuntityöläinen, ei tuntipalkkalainen, ne on eri asiaoita.
Pitääkö teidän aina toimittaa saikkutodistus? Miksi ei tällä kertaa?