"Toiset meistä käy töissä"
Miksi sanot noin työttömälle? T. Ammattivalittaja
Kommentit (14)
Sanon jos työtön ihmettelee miten ei ole joka päivä aikaa tehdä sitä sun tätä.
Koska työtön on juuri puhunut joko ajallisesta vapaudestaan josta elantonsa tienaavat eivät voi nauttia, tai sitten puhunut tuistaan, miten paljon/vähän on saanut, tekemättä mitään sen hyväksi.
Jos toinen on töissä ja toinen on työtön, niin onko niin, että silloin työssä käyvä ei jaksa ikinä pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on töissä ja toinen on työtön, niin onko niin, että silloin työssä käyvä ei jaksa ikinä pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa?
Niin se meillä aikanaan oli. Ap
Jep, ärsyttävää uhriutumista. Jokainen työllinen voi irtisanoutua koska tahansa jos työttömän osa aiheuttaa kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se itsestäänselvää, että se joka ei töitä tee, hoitaa nyt ainakin kotiaskareet.
Niin, jotkut KÄYVÄT töissä. Sitten on myös niitä, jotka TEKEVÄT töitä. He yleensä joutuvat tekemään myös ne töissäKÄVIJÖIDEN hommat.
Jos oletetaan, että vapaapäivänäni olen jo heti aamusta valmiina lähtemään työttömän kanssa kiertelemään sinne tänne. Ei paljon työviikon jälkeen huvita heti aamusta ensimmäisenä kirppareille… tai vaihtoehtoisesti olettaa, että minä hoidan jonkun asian viikon aikana esim. sen, että menen jonottamaan työpäivän jälkeen lippuja ”koska olen jo sillä suunnalla”…
Ihan oma-aloitteisesti kyllä just kiukuttelevat miten ei ole lomaa taaskaan, ei ole aikaa mihinkään(muka)ja palkkakin on niiiin surkea (väh.4000€/kk)...Että kyllä kelpaa maata kotona ja "lomailla"hulppealla työmarkkinatuella,silti ei haluta irtosnaoutua ja alkaa "nauttia"samasta elämästä, hyvin erikoista..:)
Kateus ja raivo nousevat huppuunsa, jos työtön erehtyy kertomaan, mitne on tehnyt/saanut jotain halvalla tai peräti ilmaiseksi ja ilahtunut edes hetkeksi loputtoman kurjuutensa keskellä. Ei saa olla köyhällä kivaa eikä tehdä mitään paitsi hakea töitä 24/7/365 ja syödä korkeintaan homeisia kaalinpäitä. No, nyt osaan jo ainakin itse pitää suuni kiinni kivoista asioista, jos sellainen esim. kerran vuodessa köyhänkin tielle eksyy.
Mä olin graduvapaalla yhtenä keväänä ja kesänä, päätin vuokrata siihen oheen viljelypalstan. Jotain fyysistä työtä ajatustyön rinnalle. Palstasta tuli hieno ja tuottelias, käytin siihen kaiken vapaa-aikani kun innostuin. Naapuripalstalainen, joka oli saanut laitettua ainoastaan 3 m perunaa koko kesänä, käytti tuota "toiset meistä käy töissä" ja "toisilla työ haittaa harrastamista", "voi kun pitää töissä käydä niin ei ehdi". Saattoi huudella ihan yllättäen omalta puoleltaan tai naamioida hauskaksi jutuksi. Ihan ihme uhriutumista. Hymähtelin, koska en ole velvollinen avaamaan elämäntilannettani random-mammoille. Eli kyllä sitä käytetään myös väärin ja suoranaisessa vittuilutarkoituksessa.
Mun siskot aina, silloin harvoin kun tavataan, jankuttaa tuota. No tavallaan minäkin olen ollut töissä. Ap
Jatkunee näin, "Miksi et ole pessyt sukkiani? Mitä laitat tänään ruuaksi? Ei ollut hyvää se viimeksi...."?