Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä on mahdollisuudet saada vuokra-asunto jos on merkintä luottotiedoissa?

Vierailija
08.07.2021 |

Olen varautunut siihen että täällä nyt asioihin suhtaudutaan aina jonkin verran negatiivisemmin kuin mitä oikeassa maailmassa, koska täällä vallitsee yleinen lynkkausmentaliteetti. Olisi kiva kuitenkin kuulla kokemuksia. Tietysti esimerkiksi Helsingistä opiskelijoiden suosimilta alueilta lienee ihan turha hakea asuntoa merkinnän kannalta varsinkaan tähän aikaan vuodesta, ja muuttotappioalueella jotkut vuokraajat voi olla kiitollisia kunhan jonkun vaan saa.
Itse olin yllättynyt yksi kerta kun Hämeenlinnassa hain asuntoa - asunnon omistaja kysyi oliko luottotiedot puhtaat ja silloin olikin - hän sanoi että hyvä, vaikka kyllä hän siinäkin on tehnyt joustoja joskus. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletteko joskus onnistuneet vuokraamaan asunnon merkinnän kanssa ja millaista se oli? Joutuiko paljon kertomaan taustoista tms.?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkinnän *kanssa

Vierailija
2/14 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko suosituksia aiemmalta vuokranantajalta  tai mahdollisesti tavallaan takaajaa mukaan esittelyyn, joka myös suosittelee sinua? Nykyään luottotiedottomia on paljon ja uskon sinun saavan asunnon, kun kerrot tilanteesi rehdisti vuokrananatajalle. Olen itse saanut useamman kerran vuokrattua asunnon edellä mainituilla tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
4/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Vierailija
5/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan asuntoa turussa ja skippaan luottotiedottomat, kelan varmat vuokranmaksut ja kelan takuut samantien. Joustan aloitus- ja lopetuspäivissä ja maksupäivässäkin kunhan saman kuun aikana tulee hoidetuksi.

Ne jotka maksavat asumisensa ja takuunsa itse on osoittautuneet luotettaviksi ja asunnosta huolehtiviksi, ja jopa melko pitkäaikaisiksi asujiksi. Luottotiedottomat sitten kaupungin asuntoihin.

Vierailija
6/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se heikentää mahdollisuuksia yksityisellä, mutta jos ei ole vuokraveloista merkintöjä ja saat vaikka suosituksen edelliseltä vuokranantajalta, niin parempi mahdollisuus. Meillä kävi hyvä tuuri, ei edes kysytty luottotietoja tähän asuntoon. Mulla kyllä ne on, mulla kumppanilla ei, niin vähän jännitti etsiä asuntoa mutta heti ensimmäinen tärppäsi.

Vierailija
7/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumolta sain kun minulla ei ollut luottotiedot menneen maksamattomien vuokrien takia.

Vierailija
8/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen menetys on nykyään niin normaalia, ettei se estä edes lainan saamista pankista.

Vierailija
9/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keskitetysti suurempi vuokranantaja ei katso niin tarkkaan tai hylkää. Ei ole koko sijoitus yhden kortin tai vuokralaisen varassa kuten yksityisillä pienemmillä vuokraajilla.

Vierailija
10/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraan asuntoa turussa ja skippaan luottotiedottomat, kelan varmat vuokranmaksut ja kelan takuut samantien. Joustan aloitus- ja lopetuspäivissä ja maksupäivässäkin kunhan saman kuun aikana tulee hoidetuksi.

Ne jotka maksavat asumisensa ja takuunsa itse on osoittautuneet luotettaviksi ja asunnosta huolehtiviksi, ja jopa melko pitkäaikaisiksi asujiksi. Luottotiedottomat sitten kaupungin asuntoihin.

Sinä et kyllä sille mitään mahda, jos luottotiedoton saa muun kuin kaupungin asunnon.

Vierailija
11/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se heikentää mahdollisuuksia yksityisellä, mutta jos ei ole vuokraveloista merkintöjä ja saat vaikka suosituksen edelliseltä vuokranantajalta, niin parempi mahdollisuus. Meillä kävi hyvä tuuri, ei edes kysytty luottotietoja tähän asuntoon. Mulla kyllä ne on, mulla kumppanilla ei, niin vähän jännitti etsiä asuntoa mutta heti ensimmäinen tärppäsi.

Kiitos kokemuksesta! Mietinkin sitä, että kannattaako faktat heti lätkästä pöytään, vai vasta sitten jos kysytään. Ehkä kannattaa kertoa vasta sitten, jos asiaa tiedustellaan. Ja sellaisiin ilmoituksiin, joissa lukee heti "luottotiedot tarkistetaan" en taida yrittää ollenkaan.

Vierailija
12/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä nosto

Vierailija
13/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljolti miksi tiedot ovat menneet, kela on varma vuokranmaksaja on huonointa hakemuksessa kyllä. T. Yksi vuokranantaja

Vierailija
14/14 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, vuokraan Helsingissä. Millään kelalapuilla on turha yrittää.