Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pöytätuuletinta pitää päällä 24/7?

Vierailija
08.07.2021 |

Niin... Onko joku kuumenemis/palovaara kun on yötä päivää päällä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkaa. Mutta jos ei ole ihan kiinan ihmeitä käytössä niin pitäisi olla paloturvalliseksi suunniteltu. Tarkista CE-merkintä.

Lisäksi huolehdi korvausilmasta.

Vierailija
2/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt vähän kauhu, kun olen kerran unissani potkaissut yölampun nurin ja heräsin kun sänky paloi.. Eikä palohälytin sanonut mitään😶

Ihan on jostain prismasta ostettu. Eivät kai ne saa turvatonta tavaraa myydä? (ei ole käyttöohjeita tallessa).

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue pöytätuulettimen käyttöohjeesta. Minulla on ollut vanha severin-tuuletin käytössä 24/7 nyt kahden päivän ajan. Se on ollut n 5 minuuttia pois käytöstä sen aikaa, kun siirsin sitä olohuoneesta makkariin ja eilen noin 50 minuuttia, kun kävin lenkillä. Moottorin päältä kuori on vain hitusen lämmin. Tämän oman tuulettimeni ohjeessa ei ole mainittu ettei saa olla käytössä koko ajan, mutta on sanottu ettei sähkölaitteita saa jättää ilman valvontaa.

Vierailija
4/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt vähän kauhu, kun olen kerran unissani potkaissut yölampun nurin ja heräsin kun sänky paloi.. Eikä palohälytin sanonut mitään😶

Ihan on jostain prismasta ostettu. Eivät kai ne saa turvatonta tavaraa myydä? (ei ole käyttöohjeita tallessa).

Ap.

teoriassa ei saa turvatonta tavaraa myydä, mutta käytännössä kaikkia tuotteita ei testata riippumattoman testaajan toimesta, joten tuohon ei voi sokeasti luottaa.

Käyttöohjeet löytää mitä luultavimmin googlaamalla esim. manual ja sitten kirjoittamalla sen perään tuulettimen merkin ja mahdollisen mallin.

Vierailija
5/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi valvomatta päälle. Oma vanha tuuletin päästi mukavat muovikäryt pihalle pari kesää sitten, kun moottori teki tenän. Kaippa se voisi pahimmassa tapauksessa alkaa palaakin. Samoin kai kuin muutkin kodinkoneet.

Vierailija
6/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletin kannattaa pistää pois päältä jos ei samassa tilassa ole ketään ihmistä. Käyvä tuuletin nostaa tilan lämpöä pyöriessään.

Vierailija
7/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pistorasiaan laitettava vikavirtasuoja, niin se saattaa katkaista virrat juuri sopivasti ennen täystuhoa. 20 euron kustannus on pieni hinta mielenrauhasta.

Vierailija
8/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa pistorasiaan laitettava vikavirtasuoja, niin se saattaa katkaista virrat juuri sopivasti ennen täystuhoa. 20 euron kustannus on pieni hinta mielenrauhasta.

Taida olla paljoa hyötyä, tuulettimet on yleisimmin suojaeristettyjä. Pieni nopea sulake voisi auttaa paremmin, koska jumittunut tuuletin todennäköisesti haukkaa virtaa.

Vierailija
9/9 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Sähkölaitteita ei ole ennalta testattu euuhun liitymisen jälkeen olleskaa, sen takia noita jouluvalojakin niin usein vedetään pois myynnistä, kun halpahalli ei ole testannut myyntiin asettamia tuotteitaan. Joten älä jätä sähkölaitteita valvomatta.