Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toisiin ihastutaan useammin, onko kyse jostakin ominaistuoksusta

Vierailija
08.07.2021 |

Usein mietin miksi toiset keräävät enemmän huomiota ja heihin ihastutaan useimmin kun toisiin. Itse kuulun näihin, enkä ole edes mitenkään keskivertoa kummoisemman näköinen eli ulkonäon piikkiin ei mene. Kroppakaan ei ole todellakaan mikään erikoinen, päinvastoin vähän yliääräistäkin löytyy. Olen kyllä ihan itsevarma ja rohkea ihminen, katson silmiin ihmisiä ja hymyilen. En tiedä kokeeko jotkut sen jollainlailla flirttinä, vaikka minusta se on ihan normaalia kanssakäymistä.
Olen miettinyt onko minussa joku tuoksujuttu, vai johtuuko hormooneista vai mistä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi humble brag -ketju.

Vierailija
2/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on feromonit.

"Feromonit ovat ihmisen tai eläimen lähettämiä kemiallisia viestiaineita, jotka vaikuttavat saman lajin muiden yksilöiden käyttäytymiseen tai hormonitoimintaan. Feromonit kuuluvat semiokemikaalien aineryhmään.

Seksuaaliferomonien avulla houkutellaan vastakkaisen sukupuolen edustaja paritteluun.

Ihminen aistii feromoneja nenän sierainten välissä sijaitsevalla vomeronasaalielimellä.

Miehen hiessä oleva feromoni on androstenoni (C19H28O). Naisen emättimen erittämä feromoni on nimeltään kopuliini." Lainaus wiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin kerran erään kolmekymppisen naisen, joka keräsi ympärilleen kaikki miehet arskoja myöten.

Hän oli todella ystävällisen näköinen. Sellainen elovena, joka katsoi ystävällisillä silmillään suoraan silmiin ja hymyili kaikille. Oli vähän sellaisen, sanoisiko aran oloinen, ts ei ollut päällekäypä eikä pelottava.

Voi olla feronomitkin, mutta sitä en silloin pohtinut.

Vierailija
4/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunsin kerran erään kolmekymppisen naisen, joka keräsi ympärilleen kaikki miehet arskoja myöten.

Hän oli todella ystävällisen näköinen. Sellainen elovena, joka katsoi ystävällisillä silmillään suoraan silmiin ja hymyili kaikille. Oli vähän sellaisen, sanoisiko aran oloinen, ts ei ollut päällekäypä eikä pelottava.

Voi olla feronomitkin, mutta sitä en silloin pohtinut.

Joo, eihän feromonit ole ainoa selitys asialle. Sinun esimerkissäsi nykyään superharvinainen ystävällisyyskin vetää ihmisiä puoleensa.

Feromonit on ehkä sellainen "kemiallinen napakymppi", jossa aistittu tuoksu on juuri sellainen, mikä kolahtaa. Ihminen, kaikessa viisaudessaankin, on tietyissä asioissa alkukantainen eläin, jota vaisto ohjaa, esim. feromoneilla.

Tuo mainitsemasi ystävällisyys on asia, mitä kannattaisi jakaa. Ystävällisyys luo ystävällisyyttä ja sitä tämä maailma kaipaisi. Jokaisella olisi parempi olla, jos ihmiset olisivat hiukan kiltimpiä toisilleen.

Vierailija
5/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on feromonit.

"Feromonit ovat ihmisen tai eläimen lähettämiä kemiallisia viestiaineita, jotka vaikuttavat saman lajin muiden yksilöiden käyttäytymiseen tai hormonitoimintaan. Feromonit kuuluvat semiokemikaalien aineryhmään.

Seksuaaliferomonien avulla houkutellaan vastakkaisen sukupuolen edustaja paritteluun.

Ihminen aistii feromoneja nenän sierainten välissä sijaitsevalla vomeronasaalielimellä.

Miehen hiessä oleva feromoni on androstenoni (C19H28O). Naisen emättimen erittämä feromoni on nimeltään kopuliini." Lainaus wiki.

Eli mies voi todella tihkua seksiä!

Vierailija
6/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus ja avoimuus merkitsee varmasti paljon. Mun kaikki siskoista saa paljon huomiota ja he ovat hyvin ulospäinsuuntautuneita ja sosiaalisia. Itse taas olen usein vähän sulkeutunut ja katsekontakti ei ole mulle luontevaa ja tosiaan, aika harvoin mua lähestytään. Kuitenkin, ulkonäöllisesti olemme melko samantasoisia.

Vierailija
7/7 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sosialisuus justiinsa. Itse löydän miehet aina ku oon sellanen, mutta ku aina en oo, nii en löydä niin paljon.

Myös yks tuttu erittää hikeä ym tosi paljon, joten en tiiä voiko seki vaikuttaa jos yks erittää eritteitä tosi paljon hikeä, jne, ja toinen ei, nii kai ne feromonit on enempi esillä sillä joka hikoilee (mutta käyttää kuotenki deodoranttia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi