Miksi kuukautisten täytyy kestää monta päivää
Ärsyttävää vuotoa monta päivää. Olisivat vain sellainen muutaman minuutin kestävä ”kertarysähdys” pönttöön, ja se olisi siinä.
Kommentit (15)
Pidätätte vaan vähän aikaa ja sitten ponnistatte pytyllä sen kerralla pois.
T: Jonne
Eipä noista juuri haittaa ole, oikeastaan päinvastoin, kun pms-ahdistus päättyy ja olo helpottuu. 2 päivää kunnon vuotoa ja 2 päivää tihuttaa, krampitkin jää menkkojen alkuun ja kestää muutaman tunnin. Ovulaatio sen sijaan... Ironista että hedelmällisimmilläni olen kärsimyksen aallonharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noista juuri haittaa ole, oikeastaan päinvastoin, kun pms-ahdistus päättyy ja olo helpottuu. 2 päivää kunnon vuotoa ja 2 päivää tihuttaa, krampitkin jää menkkojen alkuun ja kestää muutaman tunnin. Ovulaatio sen sijaan... Ironista että hedelmällisimmilläni olen kärsimyksen aallonharjalla.
Too much passion 😩
Vierailija kirjoitti:
Kun se toimisikin noin.
Jumala on näin asettanut. Kuukautiset ovat todiste Jumalan olemassaolosta.
Mä olen fenkoliteetä juomalla saanut nopeutettua kuukautisia, vuoto oli ekat pari päivää runsaampaa, mutta tulivat nopeammin ulos ja loppuivat nopeammin. En sitten tiedä, onko sekään kuinka monelle parempi. (Muistaakseni fenkolin piti auttaa kramppeihin, mutta sitä vaikutusta en huomannut. Vadelmanlehti sen sijaan on auttanut.)
Miesten syytä tuokin. Jos miehillä olisi sama juttu, olisivat keksineet tuohonkin jonkun tempun.
Vierailija kirjoitti:
Ironista tosiaan, että ovulaation aikaan ei voisi vähempää kiinnostaa seksi! Ihme juttu että olen koskaan tullut raskaaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se toimisikin noin.
Parodia ei taida olla tuttu käsite sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on enemmän haittaa. Mulle puhkeaa yleensä aina migreeni vähän ennen kuukautisten alkamista ja pissattaa koko ajan (toisinaan vatsakin kuralla). Kolmena ensimmäisenä päivänä vuoto on ihan järkyttävää, saa jatkuvasti vaihtaa sidettä. Sen jälkeen vuoto vähenee muutamaksi päiväksi, kunnes iskee joku ihme "loppukramppaus" ja vuotoa tulee taas runsaasti jonkin aikaa, ennen kuin loppuu kokonaan. :/
Miksi pmssien pitää kestää monta päivää? Tarkemmin noin 12 päivää. Vuoto kestää noin 4 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on enemmän haittaa. Mulle puhkeaa yleensä aina migreeni vähän ennen kuukautisten alkamista ja pissattaa koko ajan (toisinaan vatsakin kuralla). Kolmena ensimmäisenä päivänä vuoto on ihan järkyttävää, saa jatkuvasti vaihtaa sidettä. Sen jälkeen vuoto vähenee muutamaksi päiväksi, kunnes iskee joku ihme "loppukramppaus" ja vuotoa tulee taas runsaasti jonkin aikaa, ennen kuin loppuu kokonaan. :/
Itselläni on myös kolme ekaa pahimmat, meinaa tulla läpi, vaikka välillä on sekä tampooni että side yhtä aikaa. Sitten neljäs päivä on tihuuttelua ja viidentä taas runsas vuoto. Sen jälkeen taas pari kolme päivää lievää. Eli noin 7-8 kestää kaikkineen.
Mikään suoja ei riittäisi, jos kaiken pitäisi valua pois yhdessä päivässä!
Ja miksi vuodon pitää olla verta? Eli mahdollisimman sotkevaa tavaraa. Ja miksi niiden pitää tulla joka kuukausi? Pari krt vuodessa riittäisi 😤