Pystyykö kukaan suosittelemaan plastiikkakirurgia tms luomen poistoon?
yläkoulun aloittavalla pojalla on nenän yläosassa sivussa, n.2cm päässä silmästä, aika iso luomi, sellainen n.1cm kokoinen joka myös hieman koholla. Tultu siihen tulokseen, että ilm se olisi parempi poistaa vaikkei olekaan millään tavoin höäiritsevä, vaivaava tai muuttunut, ei myöskään ruman näköinen mutta silti, altistuu näin kesäisinkin jatkuvasti auringolle.
Siispä suosituksia lääkäristä, ilm plastiikkakirurgin juttuja, pk-seudulla?! itseltäni terveyskeskuksen peruslääkäri poisti hieman isomman luomen reiden etuosasta ja siitä jäi aika komea arpikudos muistoksi, en missään nimessä halua lapselle sellaista muistoa ja vielä kun kasvojen ihosta kysymys.
Kiitos!
niin ja laserko se on nykyisin käytössä noissa, tuo minun puudutettiin ja "kaivettiin" pois jollain teräaseella, yök..
Kommentit (6)
Tuohon lisään sen verran että arpea kannattaa suojata vähintään spf50-puikolla (S-marketista löytyy hyvä) ja yöksi sitten uudelleenkäytettävä silikonilaastaripätkä päälle (Mepitac).
Ei se lääkäri mahda arpikudokselle mitään, sitä kasvaa jos on tullakseen. Siis ei lääkärin vika.
kaikki terveyskeskuslääkäritkin leikkaa luomia, ei tarvitse kallista yksityistä.
Kasvoista ei tervkeskuslääkärit leikkaa. Itse sain jokusia vuosia sitten tervkeskusläkäriltä lähetteen hyksiin ja siellä poistettiin juuri silmän läheltä luomia. Plastiikkakirurgu oli ja mitään jälkeä ei jäänyt vaikka ihan puukolla otti ja minulla melko voimakas arpikudostaipumus.
5: Kyllä mulla leikkas tk-lääkäri otsalta ison koholuomen ja tikkejä tuli paljon, mutta rumaa arpea ei jäänyt.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 00:18"]
Kasvoista ei tervkeskuslääkärit leikkaa.
[/quote]
No minulta ainakin leikattiin viime kesänä. Yksi koholla oleva luomi leikattiin poskesta, samalla otettiin koepala littanasta, toisessa poskesta olevasta luomesta sekä poistettiin yksi iso, kohollaan oleva luomi ohimolta.
Asialla oli erikoistuva lääkäri joka teki tosi hyvää jälkeä, ihan pienenpieni ohut viiva jäi poskeen ja ohimolle joita ei näe ellei katso tosi tarkkaan tosi läheltä. Mietin ensiksi suoraan yksityiselle menoa mutta se on sen verran kallista, että menin tuonne terveyskeskukseen. Ja hyvä niin.
Eeva Siitari tekee hyvää ja huolellista jälkeä.