APUA! Alavatsakipu oikealla puolella, säteilee lantioluuhun ja oikeaan reiteen!
Juuri kuukausi sitten minulta puhkesi oikeasta munasarjasta kysta. Tämä kipu muistuttaa ihan niitä kipuja, mutta vähän lievempää. Säteilee siis oikeaan reiteen ja oikeaan lantioluuhun. Painaessa sattuu ihan saakelisti.
Voiko olla taas kysta? Toinen kuukausi putkeen? Alavatsa ultrattiin eikä löytynyt kuin tuo puhjennut kysta
Kommentit (13)
Eikö umppari tunnu vasemmalla? :( Lapsi nukkuu ja olen yh, pakko odottaa huomiseen :( mietin vain sitä, voiko kysta tulla näin nopeasti uudestaan
Ap
Mittaa lämpö ja jos on, niin melko varmasti umppari. Näin minulla oli. Jos hypit yhdellä jalalla, sattuuko kovin?
Umppari oikealla, mutta voi se olla kystakin. Toisilla on taipumus kystiin. Jos kipu pahenee, niin sun on lähdettävä lääkäriin.
Kuumetta ei ole, mutta en edes yritä hyppiä yhdellä jalalla. En halua kuolla
Ap
Oireet
Tyypillinen umpilisäkkeen tulehdus alkaa yleisenä vatsakipuna, joka muutamien tuntien aikana paikallistuu oikealle alavatsalle. Kipu usein pahenee yskiessä ja tavallisesti hiljalleen voimistuu. Usein esiintyy pahoinvointia ja oksennuksia, joskus ripulia. Vilutusta ja kohtalaista kuumetta voi esiintyä.
Tulehtunut umpilisäke voi puhjeta, jolloin kehittyy vatsakalvon tulehdus eli peritoniitti. Siihen liittyy kivun voimistuminen, yleisvoinnin heikkeneminen, yleensä kuumetta ja usein oksennuksia.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00093
Hypi tasajalkaa ylös alas, jos pystyt siihen niin ei ole umppari. Hyppiminen pahentaa kipua niin paljon että sen huomaa kyllä!
Niin ja jos siis ET pysty hyppimään niin pakko lähteä päivystykseen heti, valitettavasti.
Voi olla uusi kysta. Minulle kasvoi uusi, halkaisijaltaan 8cm vain kuukaudessa.
En pysty hyppimään, en pysty astumaan jaloille ollenkaan. Mihin lapsi joutuu? :(
Ap
Voit vielä hetken odotella, aloituksessa sanoit että nyt kokemasi kipu on lievempää kuin edellisellä kerralla. Jos on kysta niin kipu lieventyy kyllä, umpparikipu vaan pahenee jatkuvasti.
Ehkä umpisuoli. Mene päivystykseen!