Eikö ole harmittavaa saada lapsi joulukuussa niin lähellä joulua ja lapsikin on samantien viimevuoden mallia?
Kommentit (36)
Ei musta oo koskaan ollut harmittavaa, että synttärit ja joulu on lähekkäin. Molempia on aina juhlittu ja molemmat lahjat saatu. Koulussa oon aina ollut ihan samoilla viivoilla alkuvuoden lapsien kanssa.
Ihan kuin se olisi jokin valinta, milloin raskaus onnistuu? Mistä tiedät, kuinka monta vuotta yritystä joillakuilla voi olla takana? Törkeä ja tietämätön kommentti.
Sä et ap taida käydä ihan täysillä?
Mammoilla meni ap:n huumori tunteisiin 🍿
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä ap?
Vierailija kirjoitti:
Huumori? Onko tämä jonkun mielestä hauskaa?
Muistan kuinka poikamme synnyttyä hiukan ennen joulua, minulle tuli kyyneleet silmiin siitä Tiernapoikien laulusta, jossa lauletaan "on lapsi syntynyt meille ja poika annettu on".
No siis itse en ymmärrä miksi vanhemnat haluavat loppuvuoden lapsen. Kyllä se lapsi siitä kärsii että on aina nuorin ja saa viimeisenä kortit jne täyttää 18. T. Joulukuun lapsi
"lapsikin on samantien viimevuoden mallia?"
Niinpä niin... Onhan se varmasti rasittavaa vaihtaa lasta vuoden tai kahden välein. Naapuritkin varmasti ovat kateellisia kun aina löytyy uusinta mallia oleva lapsi.
Vauva palstan eliitti aloituksia jälleen kerran.
Minä sanoin akalle että jalat ristiin kesään saakka! Minä en ruppee viikon välein ostelemaan synttäri- ja joululahjoja!
Ei tuo harmittaisi muutoin kuin, että olsi mukavapaa, jos voisi viettää juhlia "hyvällä syyllä", jonain muuna päivänä / ajankohtana kuin silloin kun on yleinen juhlapäivä. Kun sekä Jouluaatto ja syntymäpäivä osuvat samaan päivään tai hyvin lähekkäin, niin katoaa tavallaan se kutkuttava jännitys, jonka kuvittelee ja uskoo olevan heillä, joilla on kokonan "oma päivä", jota odottaa.
Ystävä pariskuna oli minusta myös fiksu, kun lykkäsivät poikansnsa koulunkäynnin aloitusta vuodella kun vaikutti sille, että hän on "liian paljon" jäljessä ikäluokkaansa. 30. päivänä joukukuuta synyneenä hän olisi ollut luultavasti luokkansa nuorin tai ainakin nuorimpia kun taas jos hän olsi syntynyt pari päivää myöhemmin hän olisi ollut vastaavasti luokkansa vanhimpia.
Vuoden aikalisä oli tässä vaiheessa paljon mutkattomampaa toteuttaa kuin se, että pojalle -jolla on muutoinkin sittenmmin havaittu oppimis ja kehitysvaikeuksia - olisi käynyt koulunkäynti käynit kauniisi sanottuna verraten haastavaksi. (Näitä kehityksellisiä vaikeuksia ovat esimerkiksi kehityksellinen hänellä kielihäiriö tai hahmottamisen vaikeudet).
Yksittäinen vuosi aikaa, jona lapsi voi -yksinkertaistaen- kehittyä eri tavoin voi olla paljon merkittävämpi kuin yksiäinen vuosi vaikka siinä vaiheessa kun edessä on päätökset, minne mennä jatkamaan opintojaan vanhan oppivelvollisuus ajan pääessä e. siinä vaiheessa kun pitää päättää lähteekö jatkamaan opintojaan mahd. lukioon vai ammattikouluun. - Ja mihin niistä voi edes päästä, jos tai kun koulumenestys on ollut heikkoa pelkäsään siksi, että on omannut kehitysvaikeuskia ei siksi, ettei ole itse lainkaan yrittänyt.
Sinkkumies
Joulun jälkeen synttärit ja ei 44 vuoteen kukaan ole kutsunut edellisvuoden malliksi. Nyt toki vuodesta 1976 jo niin aikaa, että voisi kutsuakin viime vuosituhannen malliksi.
Vierailija kirjoitti:
No siis itse en ymmärrä miksi vanhemnat haluavat loppuvuoden lapsen. Kyllä se lapsi siitä kärsii että on aina nuorin ja saa viimeisenä kortit jne täyttää 18. T. Joulukuun lapsi
Minä olen joulukuun loppupuolen lapsi ja en ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa siinä. Hyvin ehdin baariin ja ajaa autoa ja kaiken muunkin. Jousimiehenä on hyvä olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joulukuun loppupuolen lapsi ja en ole koskaan nähnyt mitään ongelmaa siinä. Hyvin ehdin baariin ja ajaa autoa ja kaiken muunkin. Jousimiehenä on hyvä olla
Minua kyllä ärsytti kun alkuvuoden kaverit pääsivät baariin ja itse istuin kotona.
Ei, kun silloin se menee jo vuoden aiemmin kouluun, kuin jos syntyisi tammikuun puolella. Enemmän mua ois ärsyttänyt syntyä 1.1, kuin 31.12. Siis kouluikäisenä. Minun lapsi marraskuussa syntynyt, hyvin sillä koulussakin sujuu. Luokkansa parhaimpia ja ihan yhtä pitkä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tammikuun lapsi, joka meni 6-vuotiaana kouluun, on puolestaan erittäin hyvillään siitä, että on aina nuorin kaikista.
Minä olen syntynyt joulukuussa, olin aina luokan nuorin, kouluun menin 6v, mopon ja ajokortin sain aina kaveripiirin viimeisenä ym.
Ei ole oikein reilua että ekalla luokalla luokan nuorimman ja vanhimman välillä on melkein vuosi ikäeroa.
Ei. Ihan hyvä kuukausi oli.