Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Lastenvaate- ja leluhyllyillä on tapahtunut hätkähdyttävän dramaattinen muutos."

Vierailija
24.08.2006 |

Ilta-Sanomat: HY:n kasvatustieteen professori Elina Lahelman mukaan tyttöjen ja poikien vaatteet ja lelut ovat vuosikymmenten kuluessa eriytyneet selkeästi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti ihan totta.

Vierailija
2/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja " Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan" . Siitä käy hyvin esimerkkien ja tutkimustulosten kautta ilmi, miksi ihmeessä tytöistä helposti tulee kilttejä suorittajia ja mitä voisi tehdä ja huomata, että asiat menisivät hieman toisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän poika 2v aloitti kovat nukke leikit kun vauva tuli taloon... vaihtoi omalle vauvalleen vaippaa ja piti sylissä ja laittoi vauvaansa sitteriin ym. Mutta siitäpä anoppi hyökkäsi silmilleni ja paiskasi pojalta nuken pois. Eihän pojan sovi ollenkaan leikkiä nukella, se on tyttöjen juttu! Ilmoitti asian kertakaikkiaan huutamalla minulle ja siitä sitten aloitti tämän ihanan asian että minä se en osaa ollenkaan kasvattaa lapsiani, kun kerran poikakin leikkii nukella! Ja sitten anoppi nappasi poikaa kädestä kiinni " mennään ostamaan sulle oikein hieno auto"

Vierailija
4/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirja " Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan" . Siitä käy hyvin esimerkkien ja tutkimustulosten kautta ilmi, miksi ihmeessä tytöistä helposti tulee kilttejä suorittajia ja mitä voisi tehdä ja huomata, että asiat menisivät hieman toisin...

Vierailija
5/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta meidän poika 2v aloitti kovat nukke leikit kun vauva tuli taloon... vaihtoi omalle vauvalleen vaippaa ja piti sylissä ja laittoi vauvaansa sitteriin ym. Mutta siitäpä anoppi hyökkäsi silmilleni ja paiskasi pojalta nuken pois. Eihän pojan sovi ollenkaan leikkiä nukella, se on tyttöjen juttu! Ilmoitti asian kertakaikkiaan huutamalla minulle ja siitä sitten aloitti tämän ihanan asian että minä se en osaa ollenkaan kasvattaa lapsiani, kun kerran poikakin leikkii nukella! Ja sitten anoppi nappasi poikaa kädestä kiinni " mennään ostamaan sulle oikein hieno auto"

Tuommoinen anoppi pitää laittaa kuriin heti eikä vasta huomenna.

Vierailija
6/6 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Ruotsissa tehty tutkimus, jossa lopputuloksena oli, että poikavauvojen annetaan ryömiä pidemmälle kuin tyttöjen, ennenkuin otetaan kiinni.

Toinen oli että tyttöjä ja poikia aseteltiin tarhassa usein istumaan vierekkäin ruokapöydässä ns. rauhan takaamiseksi. Pojat oppivat siihen, että tytöt tarjosivat pojille ruokaa. Ja kun siirrettiin tytöt istumaan eri pöytään kun pojat, pojat eivät osanneet itse palvella itseään.

Kolmas oli kun oli videoitu tarhapäivän kulkua, tyttöjen ja poikien saama huomio oli erilaista ja pojat kiilasivat aina ohi ja saivat enemmän tilaa. Tarhan tädit eivät olisi itse uskoneet tulosta, mutta kun näkivät videolta oli pakko uskoa. Tädit itse uskoivat toimivansa tasapuolisesti.

Kannattaa lukea em. Snickare&Marklund kirja. Se ei ole tylsä luettava!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi