Onko teillä kavereita jotka eivät voi juoda lasillistakaan viiniä viikolla...
tai päiväsaikaan, mutta viikonloppuna baarissa aa juoda semmoset kännit että muisti menee. Mielestäni näillä ihmisillä joilla on tiukkoja ja ristiriitaisia sääntöjä alkoholin juomisen kanssa on joku ongelma.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla voi olla nollatoleranssi alkoholin kanssa eli jos haisee viinille ja puhaltaa 0,1 promillea niin tulee varoitus ja jos toistuu niin potkut.
Ai, jos ottaa yhden lasillisen viiniä monia tunteja aiemmin? :D
Ohis, mutta miksi ottaisi yhden lasillisen viiniä, kun voi olla ottamattakin? Mitä hienoa siinä viinissä on? Olen aina ihmetellyt miten jotkut ovat alkaneet hienostelemaan viinin kanssa. Kun on juonut viiniä 12 vuotiaasta lähtien, niin se ei enää oikein nappaa, jiten viinillä hienostelijat tuntuvat jotenkin lapsekkailta. Kaikille alkoholi ei ole hieno, upea ja mahtava juttu tai aikuisuuden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuollaisilla ehdottomilla ihmisillä on taipumusta alkoholiongelmiin? Minulle ei alkoholi ole millään tavalla ongelma, koska käytän niin vähän ja niin harvoin, joten kyllä voisin ihan ex tempore ottaa lasillisen viiniä arkena. Voin myös joskus juoda viikonloppuna enemmän. Minulle on ihan sama mitä muut tekevät tai eivät tee.
Ei välttämättä ole. Yrittäkää nyt ymmärtää, että viinin juominen ei ole kaikille tärkeää tai oikeastaan yhtään mitään. Sitä ei tarvitse, vaan voi juoda muutakin, jos juomista tarvitsee.
voi juoda.....miksi voi tai ei voi....kun ei halua.
En ikinä haluaisi pilata elämääni.Se ei ole voimisesta kiinni, vaan halusta.
En juo viiniä missään olosuhteissa, en viikolla enkä viikonloppuisin. Enkä myöskään olutta ruokajuomana tai janooni. Juon alkoholia vain humaltuakseni. Kaikenlainen puhe siitä että joku viini sopii jonkun ruuan kanssa, on roskaa. Viinin maku on niin voimakas, että se peittää kaiken muun, vaikka söisi tiskirättiä.
Jos päätän vetää kännit, se on aina 0.7 kossu, raakana tietenkin. Noita menee 1-3 kuussa.
Maksa ym arvoni ovat kunnossa, päinvastoin kuin eräällä kaverillani joka juo joka ainoa päivä 3-5 "isoa". Käyn joskus samassa baarissa jossa hän istuu arkisin, ihan kahvilla. Ei ole ongelma, eikä kukaan sitä ihmettele. Nyt en käy edes kahvilla, koska korona.
Olen työtön, en juo ollenkaan alkoholia, koska ei ole rahaa enkä polta tupakkaa. Välillä saan palkkatukitöitä, mutta niistä rahoista pitää säästää työmarkkinatuki aikaan. Hiukseni leikkaa puoliso, en käy myöskään parturissa. Minulla on pitkät hiukset eli puoliso tasoittaa latvat.
Ei yksinkertaisesti kiinnosta juoda mitään yhtä lasillista tai "käydä parilla". En saa siitä mitään irti. Eikä alkoholi ole edes mitenkään erityisen hyvää, jos sitä juo vain lasillisen tai pari. Se alkaa maistumaan paremmin kun sitä juo pitkin iltaa ja samalla fiilis nousee.
Minä saatan olla vaikka viikkojakin ilman alkoholia, mutta en koskaan juo vain yhtä lasillista. Ei vaan kiinnosta, koska se tuota minulle mitään iloa. Ennemmin hyvät munkkikahvit ja kokonaan ilman alkoholia, tai sitten kunnon illanvietto.
Parista lasillisesta tulee olematon pöhnä, loppupäivän vetämättömyys ja jos juon nuo lasilliset illalla niin yöunien virkistävyys menee.
Mielummin jätän juomatta niin illan kuntoiluihin jää kunnolla virtaa ja saan hyvät unet.
Parista lasillisesta ei saa hilpeää nousua, mutta kaikki dokaamisen haitat ja turhat kalorit.
Alkoholisteja. Jos ottaa pisarankin, niin lähtee heti mopo käsistä. Eivät voi ottaa sitä riskiä viikolla.
Joo, ne on niitä alkoholisteja. Itsellä menee sixpäkki yleensä ruokatunnilla ihan yskimättä, olipa etätöissä tai toimistolla.
Voi hitsi kun ihmiset tekee eri tavalla kuin minä!
Osalle ihmisiä pienikin annos alkoholia aiheuttaa mielihyvää ja heillä on taipumus alkoholismiin. Vähän varmaan sama kuin seksi tai oikein hyvä ruoka aiheuttaa mielihyvää. Jälkimmäisissä annosta on vaikea nostaa. Toinen pihvi ei enää maistu yhtä hyvältä peräjälkeen syötynä.
Alkoholista mielihyvää saavat keksivät tuhat ja yksi syytä ottaa alkoholia vaikka vain sen yhden tai kaksi annosta. Saunakaljat, lenkkikaljat, olen kuullut myös Keno-lonkeroista.
Osa ei saa yksittäisestä annoksesta juuri mitään tuntemuksia. Vasta jonkin asteinen pieni päihtymys on tila, jota haetaan ja se vaatii useamman annoksen. Silloin estot vähän lievittyvät, sosiaalisuus lisääntyy, syntyy "bilemeininki"
Tälläisen ihmisen ei oikein ole mitään syytä juoda yksittäisiä annoksia muuta kuin lähinnä seuran vuoksi tai jossain ruokailutilanteessa.
En halua, että ruokavalio menee grammaakaan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he käyvät viikolla töissä?
Eikö silloin voi ottaa lasia viiniä yhtenäkään päivänä? Onko niin heikko viinapää että siitä humaltuu ja työt kärsii?
Jos juon töiden jälkeen edes yhden annoksen, uni häiriintyy ja seuraava päivä töissä on kurjaa. Enkä edes saa tuosta yhdestä annoksesta mitään hyötyä.
Vaihtoehdot Vauvalla:
A. Viiniä pitkin viikkoa
B. Taju kankaalle -kännit viikonloppuna
En ole ikinä itse oppinut juomaan viiniä, eikä mikään alkoholi ole minulle nautintoaine. Alkoholi maistuu pahalta suuhuni. Nuorempana tuli ryypättyä harvoin, mutta nykyisin olen absolutisti.
Sälittävät vaihtoehdot noista molemmat on aikuiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi kun ihmiset tekee eri tavalla kuin minä!
:D Se on kyllä paha. Millä ne ihmiset saisi tekemään samoin? Sitten sekään ei kelpaisi vaan itkettäisi matkimista. Se ois ihan hyvä niinku miettiä mitä oikeastaan haluaa. Tuo miten joku muu juo niin hohhoijaa kiinostaa....
Mitäs ihmeellistä tuossa on?
Yhden jälkeen tekee helposti mieli toista, joten työviikolla parempi jättää ensimmäinen ottamatta.
Ei järin harvinaista Suomessa.
Ei maistu liuotin minulle pienissä määrin. Kuten jo mainittu: turhia kaloreita, turha unihäirikkö, häiritsee urheilua, ei tule mitään positiivista vaikutusta.
Mielummin sitte sopivasti (ei perseet) pari kertaa vuodessa, kuiin tuollaista turhaa tissuttelua.
Nuorena olin melko ehdoton "ei viikolla" ja pe tai la menu sit senkin edestä ja enemmän. Nyttemmin ei ole väliä otanko viinilasin tiistaina vai lauantaina.
Mun ystäväväpiirissä ei näitä ehdotomuuksia taida olla.
Mä olin sellainen. Jossain vaiheessa aloin käymään baarissa silloin tällöin keskellä viikkoa. Yleensä seur. päivänä en päässyt töihin.
Ehkä tuollaisilla ehdottomilla ihmisillä on taipumusta alkoholiongelmiin? Minulle ei alkoholi ole millään tavalla ongelma, koska käytän niin vähän ja niin harvoin, joten kyllä voisin ihan ex tempore ottaa lasillisen viiniä arkena. Voin myös joskus juoda viikonloppuna enemmän. Minulle on ihan sama mitä muut tekevät tai eivät tee.