Suomen rautatiet ei kestä hellettä - kiskot vääntyilee
Kommentit (7)
simbad Reilaaja. kirjoitti:
no ei siinä kahtasataa porhalleta... semmonen 20-30 km/h höyryjunavauhti saattas olla nostalgisen tunnelmallista 🚂
Tunnin juna Turkuun menee 200 km/h - paitsi kesäkuumalla, syksyn lehtien aikaan, talvipakkasilla ja keväällä, kun aamulla on pakkasta ja iltapäivällä lämmintä. Lipun hinta yhteen suuntaan on silti 80 e, vaikka tunnin junamatkaan menee 2 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
simbad Reilaaja. kirjoitti:
no ei siinä kahtasataa porhalleta... semmonen 20-30 km/h höyryjunavauhti saattas olla nostalgisen tunnelmallista 🚂
Tunnin juna Turkuun menee 200 km/h - paitsi kesäkuumalla, syksyn lehtien aikaan, talvipakkasilla ja keväällä, kun aamulla on pakkasta ja iltapäivällä lämmintä. Lipun hinta yhteen suuntaan on silti 80 e, vaikka tunnin junamatkaan menee 2 tuntia.
Unohdit routavauriot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
simbad Reilaaja. kirjoitti:
no ei siinä kahtasataa porhalleta... semmonen 20-30 km/h höyryjunavauhti saattas olla nostalgisen tunnelmallista 🚂
Tunnin juna Turkuun menee 200 km/h - paitsi kesäkuumalla, syksyn lehtien aikaan, talvipakkasilla ja keväällä, kun aamulla on pakkasta ja iltapäivällä lämmintä. Lipun hinta yhteen suuntaan on silti 80 e, vaikka tunnin junamatkaan menee 2 tuntia.
Unohdit routavauriot.
ja kevättulvat, niiden aikaan junalla ei pääse lainkaan, koska iso osa radasta on höttöisellä merenpohjalla ja se pitäisi paaluttaa todella kalliisti, jotta rata ei liiku.
Eli junista tulee ratikoita. Hitaasti ja rämisten.
Rautatieliikennettä pidetään tahallaan juuri ja juuri toiminnallisena. Rahat kyllä kelpaa.
no ei siinä kahtasataa porhalleta... semmonen 20-30 km/h höyryjunavauhti saattas olla nostalgisen tunnelmallista 🚂