Mikä lintu laulaa näin...
"Wii-ii, wii-ii"
Ja kuulostaa kuin koiran vinkulelulta.
Täällä mökillä tämmöinen lintu on laulellut koko ajan.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon googletellut ehdotuksia ja oikeasti ärsyttää kun laitatte vitsillä ehdotuksia.
Toi palokärjen kutsu ääni on ainaskin mahdollinen, jos sillä muitakin säveliä on tuolla äänellä.Ap
Käenpiialla on nopea kvii.
Palokärki vanhemman metsän asukki. Millainen metsä lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon googletellut ehdotuksia ja oikeasti ärsyttää kun laitatte vitsillä ehdotuksia.
Toi palokärjen kutsu ääni on ainaskin mahdollinen, jos sillä muitakin säveliä on tuolla äänellä.Ap
Käenpiika kiertää pesältä toiselle ja kuuluu puoli kilometriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuokaan. Tällä on lyhyt ytimekäs wi-ääni aluksi ja toisessa osassa tulee pitkä ii. Palokärjen ääni on lähellä tätä soundia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palokärki vanhemman metsän asukki. Millainen metsä lähellä?
Kallion päällä oleva ja taitaa olla sekametsää.
En ole sata varma puustosta, kun en ole siellä käynyt muutamaan vuoteen.
Ap
Lataa Birdnet-appi kännykkään. Se on tosi kiva, kun en tunne lintuja juuri ollenkaan. Olen nyt oppinut, että pihan sinnikkäin laulaja on peipponen.
Vierailija kirjoitti:
Kuikka?
Ei ole. Tällä on ihan erilainen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Lataa Birdnet-appi kännykkään. Se on tosi kiva, kun en tunne lintuja juuri ollenkaan. Olen nyt oppinut, että pihan sinnikkäin laulaja on peipponen.
Minkä niminen sovellus täysin tarkalleen?
Pelkkää birdnet nimistä ei ole sovelluskaupassani vaan siihen tulee lisää tekstejä perään. Onkohan se?
Ap
Birdnetissä on kuvakkeessa lintu, jossa on harmaata ja sinistä.
Tunnisti juuri, että sadekuuron jälkeen pihassa sirkuttaa varpunen.
Mä en ole painellut kellekkään dislikeä, joten älkää niistä pahoittako mieltä. Jotenkin tuntuu, että joku yrittää sabotoida tätä aloitustani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Birdnetissä on kuvakkeessa lintu, jossa on harmaata ja sinistä.
Tunnisti juuri, että sadekuuron jälkeen pihassa sirkuttaa varpunen.
Löysin sen ja kokeilin käyttää sitä, mutta miten se toimii? Painetaan sitä play nappulaa ja ehdottaako se sitten sitä nimeltä vai miten?
Ap
Hyvin todennäköisesti jonkin poikasen kerjuuääni, jos kuuluu pitkin päivää. Niitä ei juuri tallenteina löydy, joten arvailujen varaan jää, jollet sitten hiivi paikalle katsomaan minkä kokoisesta ja näköisestä linnusta on kyse. Niinhän pitäisi tehdä joka tapauksessa, koska se on ehdottomasti elämyksekkäin ja opettavaisin tapa ottaa luonnosta selvää. :) Terv. biologi
Kalalokin poikanen. Tai olisiko laulurastas.
Vierailija kirjoitti:
Töyhtöhyyppä?
Ihan hyvin voi olla se palokärki, monesti rantametsiköissäkin elelevät. Kvi-eeee on ehkä lähinnä äänensä, mutta noista ääninäytteistä varmasti itse osaat tunnistaa :)
Googlaa kalalokin poikanen vinkuu ruokaa you tube.
Niin ja joskus venerannassa huutaa oikean linnun lailla sellainen karkotin.
Kiitos noista ehdotuksista, jotka ovat yrittäneet auttaa minua. Palokärjen ääni on noista lähimpänä tätä joka laulaa täällä.
Ap