Miksi maahantulorajoituksia vastustetaan mediassa?
Hirveä valitus siitä, että yritetään oikeasti estää virusmuunnosten saapumista maahan. Eikö se ole meidän kaikkien etu, että rajoitukset on tiukat? Tänne saa tulla testattuna tai rokotettuna eli mitään totaaliestettä tulolle ei ole. Suomalaiset saavat palata ulkomailta joka tapauksessa. On tämä matkailu- ja ravintola-alan lobbaus häikäilemätöntä ja kaikki mediat tuntuvat lähtevän siihen mukaan. Sen sijaan, että iloittaisiin kotimaisista matkailijoista - joiden ansioista koko kesä jo myyty - ruikutetaan kun tänne ei saa matkustaa vapaammin. Valittavatko norjalaisetkin, kun siellä suojataan omat kansalaiset..?! En ymmärrä tätä, että maalataan pahiksiksi tahoja, jotka yrittävät turvata meidän terveysturvallisuutta.
Kommentit (23)
En tajua, ketä suomalaista se haittaa, jos tänne matkailijoilta vaaditaan turvallisuutta. Ihan samoin olen itse valmis testeihin ja todistuksiin, jos nyt matkustaisin ulkomaille. Mistä siis tämä ongelmien paisuttelu. Maailmassa on globaali kriisi mutta matkailualaa ei saisi mikään haitata. Ei riitä, että tullaan toimeen vaan pitäisi takoa voittoa. Itse olen sijoittanut viimeisen vuoden ajan kotimaan matkailuun enemmän kuin koskaan, mutta alan jo harkita boikottia kun harmittaa tämä vastuuton ulina...
Matkailuala voi nyt heinäkuussa oikein hyvin, kun suomalaiset kotimaankohteissa.
Joo ja koko vuoden on valitettu kun rajat vuotaa, mutta nyt kun uudet muunnokset tekee tuloaan niin rajojen pitäisikin olla apposen auki? Matkailuala ei kai välitä suomalaisten terveydestä, miksi sitä pitää tukea...
Vierailija kirjoitti:
Matkailuala voi nyt heinäkuussa oikein hyvin, kun suomalaiset kotimaankohteissa.
Aivan!!! Selittäkää siis joku minulle miksi kaikki mediat nyt nostaa hurveää valitusta näistä maahantulon rajoituksista!!! Eikö ne kuitenkin tehdä suomalaisten hyväksi? ! Eikö kukaan muka ole niihin tyytyväinen?!! Minä ainakin olen.
Mua on oikeasti alkanut tämän koronan aikana pelottaa miten talouden talutusnuorassa kaikki mediat ovat. Eihän näitä rajoituspäätöksiä todellakaan kenenkään kiusaksi tehdä, siihen ne ovat liian kalliita, ja taatusti on paljon ihmisiä, jotka ovat hyvin huojentuneita, kun suomalaisten terveydestä huolehditaan. Mutta nämä äänet eivät nyt oikein kuulu missään... vaan on kuin isot lapset kiukutelisi, kun rajoitetaan. Tosin nämä rajoitukset eivät edes osu meihin vaan hyödyttävät!
Suomalaiset on kotipaikkansa mukaan eriarvoisessa asemassa. Toiset saavat ilmaisen koronatestin myös matkailua varten, toiset maksavat testistä jopa parisataa euroa. 4 hengen perheen kohdalla ero voi olla 800 euroa. Monissa muissa länsimaissa testin saa ilmaiseksi tai 20 eurolla.
Kertokaa joku minulle miksi minun pitäisi nyt olla närkästynyt, kun ulkomaisilta Suomeen matkailijoilta vaaditaan testi- tai rokotustodistuksia?! Kun luen otsikoita tuntuu, että olisi suurikin vääryys tapahtumassa..! En usko, että nuo vaatimukset vähentävät kenenkään intoa matkustaa tänne, jos niin haluaa - sillä moni matkustaa mielellään maahan jossa koronaa on vähemmän... Kyse on siitä, että ihmiset eivät suurimmaksi osaksi halua matkustaa ollenkaan, ainakaan muualla kuin omissa kotimaissaan!
Hallitus joutui avaamaan rajoituksia viihdeteollisuuden sinänsä taitavan propagan aiheuttamasta paineesta. Virhe huomattiin, mutta pelastus löytyi. Voitiin pistää kaikki Pietarista saapuvien kisaturiestien syyksi. Joita ei testattu rajalla, kun ei oltu järjestetty testaajia paikalle.
Näin saadaan hienosti syylliseksi kourallinen ihmisiä. Eikä se että hallitus vapautti kymmenet tuhannet nuoret festareille. Pitää myös huomioida, että niissä käy pääasiassa ikäluokat, joita ei ole vielä rokotettu. Jos tuolla Himoksellakin on parina viikonloppuna ollut lavanedustalla tungosta yleisön hoilatessa biisien mukana sylki lentäen. Niin siitä ei puhuta mitään, koska Hallitushan tuon allekirjoitti. Mutta hyvä pestä kädet ja syyttää kiihtyvästä tautitilanteesta pietarista tulijoita.
Toki delta viruskin saatiin sopivasti vilahtelemaan. Noinko se ei muuten olisi suomeen tullut. Sitäpaitsi, virossa on runsaasti venäjällä käyviä henkilöitä. Siellä päivittäiset tapaukset ovat painuneet alle 20 tapausta päivässä. Aika hyvin kansalta jota vielä hetki sitten kauhistelimme. Nyt ovat ajaneet koronan hoidossa suomen rinnalle ja selkeästi ohi. Toimineet, kun meillä vain hallitus kskittyi kehumaan itseään miten hyvin on itse hoitanut asiat. Virossa rokotuksen kattavuus lienee kaksinkertainen suomeen verrattuna. Ja todella tauti lähes kukistettu. Pitänee kohta lähteä suomesta sinne turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kotipaikkansa mukaan eriarvoisessa asemassa. Toiset saavat ilmaisen koronatestin myös matkailua varten, toiset maksavat testistä jopa parisataa euroa. 4 hengen perheen kohdalla ero voi olla 800 euroa. Monissa muissa länsimaissa testin saa ilmaiseksi tai 20 eurolla.
Ja tämä liittyy aiheeseen miten..?! Sehän se olisikin kaiken huippu, että ne vastuuliiset suomalaiset, jotka tällä hetkellä eivät matkustele ulkomaille hupimatkoille maksaisivat verovaroilla näille itsekkäille vielä ilmaiset testit!
Vai luuletko oikeasti, että on olemassa ilmaisia tai puoli-ilmaisia testejä..?
Suomi on selvinnyt koronasta kohtuullisen hyvin syrjäisen sijainnin, harvan väestötiheyden ja eristäytyvän kansanluonteemme ansiosta. Mikään näistä ei ole hallituksen ansiota, vaikka Marin mielellään kehut ottaakin vastaan (kritiikkiä saadessaan häntä ei näykään enää missään...).
Vierailija kirjoitti:
Italiaan tullessa testi maksaa 20e.
Ei se voi olla kalliimpaa Suomessa? Mistä tuo 200e per henki sait?
Tapahtuma-ala on tosiaan toinen, joka poimii nyt massiivisella painostuksella kypsytettyjä mätiä hedelmiä... Ymmärrän, että monen ihmisen elanto on siitä kiinni ja olen heidän puolestaan pahoillani. (Tosin koronan vuoksi moni muukin on joutunut kärsimään - joku on jopa kuollut...) Olen pahoillani duunareiden puolesta, mutta miten nukkuvat yönsä ne hyvin toimeentulevat mega-artistit, jotka festarilavalta käsim katsovat virusta levittävää vellovaa ihmismassaa, joista valtaosalla vielä ihan puutteellinen rokotesuoja..! On mennyt vähän maku niistä artisteista, jotka ikäänkuin ohittavat tämän puolen asiasta. Eivätkä ole esim. nyt vaatimassa yleisölle turvallisempia festareita...
"Kiva" lomailla Suomessa, kun tekisi mieli boikotoida törkeästi lobattuja aloja eli jättää väliin kotimaan matkailu, ravintolat ja musiikkitapahtumat... Ehkä lähdenkin mieluummin ulkomaille vaikka viisi tikkua nenässä. Muualla Euroopassa on kestetty elämää paljon kovemmilla rajoituksilla eli jotain siellä ymmärretään meitä paremmin!
Onhan se aivan hirveää jos esim. tartunnat hypähtäisivät jonnekin 1000/päivä, mehän sairastumme kaikki kohta eikä kestä kuin 15 v niin se on jo totta.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäätkö itse koko vuoden pelkällä heinäkuun palkallasi?
Suomessa matkailuala ei pärjää pelkillä kotimaan matkailijoilla. On tehty investointeja ja laskettu, että matkailijoita tulee ympäri maailmaa. Kilpailu suomalaisista matkailijoista on niin kovaa, että kun koulut taas alkaa, matkailualalla on hiljaista. Ymmärrän kyllä rajoitusten tarpeen, mutta ymmärrän myös matkailualan yrittäjiä.
Joo ja matkailu on "muutamalle" muulle Euroopan maalle paljon isompi bisnes kuin täällä. Miksi ei nyt vaan olla iloisia siitä, kun kotimaan matkailu on löydetty uudelleen
Vierailija kirjoitti:
En tajua, ketä suomalaista se haittaa, jos tänne matkailijoilta vaaditaan turvallisuutta. Ihan samoin olen itse valmis testeihin ja todistuksiin, jos nyt matkustaisin ulkomaille. Mistä siis tämä ongelmien paisuttelu. Maailmassa on globaali kriisi mutta matkailualaa ei saisi mikään haitata. Ei riitä, että tullaan toimeen vaan pitäisi takoa voittoa. Itse olen sijoittanut viimeisen vuoden ajan kotimaan matkailuun enemmän kuin koskaan, mutta alan jo harkita boikottia kun harmittaa tämä vastuuton ulina...
MaRa ja Kokkarimedia Iltalehti solvaa Kiurua, Marinia ja demareita kun haluavat suojella suomalaisia deltavirukselta siihen asti että saadaan suomalaiset rokotettua kahdesti. Silloin ei enää vakavaa tautia tule, joten voi matkailunkin avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäätkö itse koko vuoden pelkällä heinäkuun palkallasi?
Suomessa matkailuala ei pärjää pelkillä kotimaan matkailijoilla. On tehty investointeja ja laskettu, että matkailijoita tulee ympäri maailmaa. Kilpailu suomalaisista matkailijoista on niin kovaa, että kun koulut taas alkaa, matkailualalla on hiljaista. Ymmärrän kyllä rajoitusten tarpeen, mutta ymmärrän myös matkailualan yrittäjiä.
Suomeen saa vapaasti matkustaa rokotetut ja testatut turistit. En näe ainoatakaan syytä, miksi tänne pitäisi päästää koronan deltavarianttia kantavia ulkomaalaisia tautia levittämään täysin testaamatta? Sitten voidaan rajoja avata kun suomalaisilla on kunnollinen, kahden rokotteen antama suoja vakavaa tautimuotoa vastaan, eli syksyllä. Kokoomuskin huutaa nyt "rajat auki" kun tähän asti huusi "rajat kiinni": mikään ei heille kelpaa. Kiuru ja Marin puolustavat leijonaemojen lailla suomalaisten terveyttä ja henkeä, kun muita ei kiinnosta. Rajojen terveysturvallisuudesta huolehtimalla voidaan avata kaikki rajoitukset Suomen sisällä, ja siitä hyötyy tapahtuma- ja ravintola-ala, kaikki yrittäjät ja myös matkailuala kun suomalaiset uskaltavat matkustaa kotimaassa ja rokotetut sekä testatut ulkomaalaisetkin ovat tervetulleita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiaan tullessa testi maksaa 20e.
Ei se voi olla kalliimpaa Suomessa? Mistä tuo 200e per henki sait?
"Hinta yhteensä
192,90 €
Testi: PCR-testi
Hinta sisältää lähetteen, koronatestin, näytteenoton ja koronatodistuksen OmaMehiläinen-sovellukseen."
https://www.mehilainen.fi/koronavirus/koronatesti-matkaa-varten
Feikkipandemia