Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaanko teillä huomioon koululaisten vanhemmat työpaikalla kun päätätte lomista?

Vierailija
10.07.2014 |

Eli pyrittekö siihen että ne työntekijät joilla lapsia ala-asteella saisivat pitää lomansa koulun loma-aikana?

Meillä tuppaa olemaan ihan päinvastoin. Muut lomailee heinäkuussa ja joulun aikaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:51"]

Ööh, siis miten te ette laita työsoppariin noita lomajuttuja??? Itse oon aina neuvotellut siitä maininnan työsoppariin työhonottotilanteessa. Hiihtoloma ja kesäloma juhannukselta 5-6 vkoa. Kannattaa sopia siitä sopparissa niin saa aina lomat mieleiselle ajankohdalle.

[/quote]

En kyllä haluaisi työsopimukseen kirjata kaikkia tulevia lomiani aina samaan ajankohtaan. Entä jos joku vuosi haluaakin lomailla vasta myöhemmin? Heinäkuu on parasta aikaa olla töissä, muut lomailevat niin on tilaa ja rauhaa tehdä omia hommia.

Vierailija
22/33 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:54"]Meillä lapset tai lapsenlapset ei tuo etuoikeuksia. Lomalista on kiertävä eli jos nyt olet kesäkuussa lomalla, saat ensi vuonna heinäkuun ja jos se ei sovi, yritä vaihtaa jonkun kanssa.

[/quote] Ei ne meilläkään etuoikeuksia tuo, mutta onneksi voidaan kuitenkin keskenään sumplia loma-ajat. Pääasia että työt tulee hoidetuksi. Tuo kiertävä lomalista olisi puistatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tai lapsenlapset ei tuo etuoikeuksia. Lomalista on kiertävä eli jos nyt olet kesäkuussa lomalla, saat ensi vuonna heinäkuun ja jos se ei sovi, yritä vaihtaa jonkun kanssa.

Vierailija
24/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan itse valitsen lomani koululaisteni hyväksi, minun töitäni ei tee kukaan muuu

Vierailija
25/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat koulusta lomalla kesäkuunkin joten heinäkuuhun ei ole etuoikeutta sen vuoksi. Kiertävä järjestelmä meidän työpaikallakin ja vaihtaa aina voi jos joku suostuu siihen.

Vierailija
26/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiertävä onkin tosi hyvä. Reilu kaikkia kohtaan, ja sitten sen tietää jo ajoissa, voiden näin varata matkat jne. Tänä vuonnakin odotin lomatietoja melkein kesäkuulle saakka. Siinä ei enää parhaita matkoja varailtu.

Vierailija
27/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys- ja talvilomalla kyllä.. Kesällä koululaisten loma on niin pitkä ettei ole väliä. Itse en haluaisi lomailla koululaisten lomaviikoilla (kalliit lomahinnat, paikat täynnä), mutta pakko tässä elämäntilanteessa.

Vierailija
28/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisestikaan ei. Sehän olisi syrjvä käytäntö. Meillä eivät kierrä loma-ajat vaan järjetys, jossa loma-ajat valitaan. Se on kaikkein oikeudenmukaisinta.

Vierailija
29/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi koululaisen äiti ja hän sai hiihtolomaviikolla talvilomansa. Mun mielestä kuuluukin mennä niin koska me muut ei juuri tuota tiettyä tarvita.

Vierailija
30/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomat sovitaan oman tiimin sisällä (6-8 hlöä). Tiimistä ainoastaan kahdella kouluikäisiä lapsia. Ollaan annettu heidän jakaa koulujen loma-ajat, kun meillä muilla ei ole tarvetta pitää silloin lomaa.

Vierailija
31/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aloittaa nyt koulun ja olen varannut hiihtolomaviikon seuraavaksi 9 vuodeksi. Suurimmalla osalla ei ole kouluikäisiä lapsia ja kellään ei ole lapsenlapsia, yhdellä on opettaja puolisona.

Kasäloman on saanut melko vapaasti valita kunhan nyt vähän porrastetaan.

Vierailija
32/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, jos lapselliset saavat vaikka joka vuosi hiihtoloman lomaksi, ja kesälomankin kohdalla voin joustaa lapsiperheiden eduksi. Mutta sitä en siedä, että vanhempien pitäisi myös aina saada joulun välipäivätkin vapaaksi. Joulu on perhejuhla, ja usein tällaisella lapsettomalla työssäkäyvällä ihmisellä perhe eli vanhemmat asuvat toisella paikkakunnalla, ja siksi olisi kiva saada viettää pidennetty joululoma siellä.

Yleisesti lomia pitäisi minusta katsoa enemmänkin niin, että ne ketkä ovat esim. aiempina vuosina joustaneet, saavat seuraavana kesänä lomatoiveensa ensimmäisenä läpi.

Vierailija
33/33 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y [quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:54"]

Meillä lapset tai lapsenlapset ei tuo etuoikeuksia. Lomalista on kiertävä eli jos nyt olet kesäkuussa lomalla, saat ensi vuonna heinäkuun ja jos se ei sovi, yritä vaihtaa jonkun kanssa.

[/quote] meilläkin on kiertävä lomavuorosysteemi eikä siitä poiketa oli lapsia tai ei, on alkukesän, keskikesän ja loppukesän vuoro ja ne kiertää joka kolmas vuosi, systeemi on hyvä ja oikeudenmukainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme