Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas huomasin, että ruoanlaitto ystävien kanssa on tuskaista.

Vierailija
10.07.2014 |

Kaikki pitää olla niin fiiniä ja monivaiheista. Kermaa pitää läträtä. Kamalasti eri ruokalajeja pitää olla ihan perusmurkinassa. Kyllä ruoassa pitää olla suolaa, että se maistuu jollekin yms yms... Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan kestäisi asua heidän kanssaan :D Muita, jotka eivät voi kokata ystävien kanssa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin kanssa on ihan mahdoton kokata, hän lisää jokaiseen ruokaan niin paljon suolaa että ruoasta tulee syömäkelvotonta. Paitsi hänelle itselleen kyllä maistuu, eikä kuulemma ole yhtään liian suolaista...

Vierailija
2/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kokkaa muuta kuin yksin. En edes huoli ketään keittiöön seuraksi, enkä vastaavasti pyri mukaan kun toiset kokkaavat. Se on minulle soololaji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:43"]

Kaikki pitää olla niin fiiniä ja monivaiheista. Kermaa pitää läträtä. Kamalasti eri ruokalajeja pitää olla ihan perusmurkinassa. Kyllä ruoassa pitää olla suolaa, että se maistuu jollekin yms yms... Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan kestäisi asua heidän kanssaan :D Muita, jotka eivät voi kokata ystävien kanssa?

[/quote]
Mitä vikaa on hyvässä ruoassa?

Vierailija
4/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajan kaikki muut keittiöstä ja kokkaan itse:)

Vierailija
5/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:43"]Kaikki pitää olla niin fiiniä ja monivaiheista. Kermaa pitää läträtä. Kamalasti eri ruokalajeja pitää olla ihan perusmurkinassa. Kyllä ruoassa pitää olla suolaa, että se maistuu jollekin yms yms... Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan kestäisi asua heidän kanssaan :D Muita, jotka eivät voi kokata ystävien kanssa?

[/quote]

Mitä vikaa on hyvässä ruoassa? [/quote]

No tällainen ruoka ei sovi opiskelijabudjettiin. Lisäksi tykkään syödä terveellisesti. En halua tehdä ruoanlaitosta jotain numeroa. Miksi siihen pitäisi mennä kauemmin kuin vartti?

Vierailija
6/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelma on siinä, että kaverit ovat todella "niukkoja" ruokavalioltaan. Yhden kaverin kohdalla en edes ymmärrä mitä hän yleensä syö, kun kaikki tuntuu olevan yök ja pahaa ja en syö. Vaalea leipä ja ranskalaiset ovat ainoat mitä tiedän hänen varmasti syövän. Jos kaveri/kavereita on tulossa luokseni kylään, varsinkin yli yön kestävälle vierailulle, olen aina aivan stressissä että mitä ihmettä sitä tarjoaisi, kun vaihtoehdot ovat niin rajalliset, ei yhtään tiedä mikä mahtaisi kelvata ja mikä ei.

Itse olen jonkinlainen kasvissyöjä, en ole mikään green peace- aktivisti joka hysteerisesti puolustaisi eläinten oikeuksia, mutta pyrin syömään pääosin kasvispainotteista ruokaa ihan ravitsemuksellisista syistä. Ja punainen liha alkoi tökkiä aikuisiällä, ei vain maistu.

Silti en ala mainitsemaan, yökkäilemään tai nyppimään mitään ruoasta pois, jos kaverin luona käydessä on vaikka kinkkuvoileipiä tarjolla, vaikken yleensä kinkkua syö. Tai jos äitini tarjoaa lihakastiketta, syön kyllä.

Olen myös todennut parhaaksi kokkailla ihan itsekseni, ei tarvitse kenenkään kanssa takuta että mitä kumpikin kelpuuttaa syötäväksi.

Niin ja yksi lyömätön vaihtoehto on mennä tuttavien/kavereiden/sukulaisten kanssa aina syömään jonnekkin, missä on joku laajempi kattaus tarjolla. Sieltä voi sitten jokainen itse valita mitä syö, eikä tarvitse yhdenkään isännän/emännän stressata tai pahoittaa mieltään, eikä tarvitse vieraiden takia ostaa jääkaappiin mitään, mikä jää sitten itseltä syömättä ja kaappiin pilaantumaan

Vierailija
7/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pysty tekemään ruokaa ystävien/kavereiden kanssa.

Aina tarvii vielä olla jotain erikoista tarjolla.

Ja jos mä teen ruokaa muille niin teen sen mielelläni yksin ja just niinku mä haluan.

Mutta syömisen jälkeen voi auttaa hiukan siivoamaan jälkiä.

Vierailija
8/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää. Kun olen heillä, syön kohteliaasti mitä tarjotaan. Kun ollaan meillä, on syöty just kaks tuntia sitten ja sitte toinen sanoo "Vois syödä jotai." Tää on mun koti. Tuumin kuitenkin, että kaverilla on nälkä nii laitetaa jotai helppoo ettei tarvi kärvistellä. Yht'äkkiä pitää mennä kauppaan ostaa kaikkee hienoa ja käyttää just kalleimmat raaka-aineet mun kaapista. Joku liha katoaa yhessä illassa, kun olin ajatellut syöväni sitä kolme päivää. Tänäänkin tajusin, että ystäväni vierailun jälkeen ennen avaamattomassa leikkelepaketissa on vain kolme jäljellä. Missä välissä se meni sen avaamaan? Saisinko anorektikkokavereita, kiitos?

Vierailija
9/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ruoka maistuu pahville niin kait sen on sitten oltava edes terveellistä.
Eipä sinänsä, joidenkin kokkien hyvä maku on just tota kerma + voi + suola lisäystä.

Vierailija
10/15 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ystavieni kanssa voin kokata ja homma sujuu kun tyojako on selkea: mina kokkaan ja kaverit siistii/ pesee astiat. Mieheni kanssa ruuanlaitto on haasvampaa koska mieheni luulee olevansa parempi kokki kuin mina vaikka mina tiedan ettei se ole totta..

Vierailija
11/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti soololaji.

Vierailija
12/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua ärsytä muut jutut kuin se, että ystävän keittiössä on niin saamarin tylsä veitsi (yksikkö, koska niitä on yksi) ettei sillä saisi itseään tapettua saati tomaattia nätisti pilkottua sekä ihan pikkanen leikkuulauta.. Kunnon vehkeet on oltava!

Vierailija
13/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat välineet ja ruoka-aaineet, luovaa hulluutta, viiniä ja paljon ystäviä, siitä on kiva kokki-ilta tehty. Sinä et vain osaa - joten älä vaivaudu!

Vierailija
14/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:18"]No ei mua ärsytä muut jutut kuin se, että ystävän keittiössä on niin saamarin tylsä veitsi (yksikkö, koska niitä on yksi) ettei sillä saisi itseään tapettua saati tomaattia nätisti pilkottua sekä ihan pikkanen leikkuulauta.. Kunnon vehkeet on oltava!

[/quote]

Mun äiti ei koskaan teroita veitsiä, koska terävä veitsi on vaarallinen. En ole koskaan saanut haavoja kuin tylpistä veitsistä, joills täytyy painaa ja sahata voimalla. Terävä veitsi solahtaa tomastin läpi kepeästi.

Vierailija
15/15 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:43"]Kaikki pitää olla niin fiiniä ja monivaiheista. Kermaa pitää läträtä. Kamalasti eri ruokalajeja pitää olla ihan perusmurkinassa. Kyllä ruoassa pitää olla suolaa, että se maistuu jollekin yms yms... Rakastan ystäviäni, mutta en todellakaan kestäisi asua heidän kanssaan :D Muita, jotka eivät voi kokata ystävien kanssa?

[/quote]

Mitä vikaa on hyvässä ruoassa? [/quote]

No tällainen ruoka ei sovi opiskelijabudjettiin. Lisäksi tykkään syödä terveellisesti. En halua tehdä ruoanlaitosta jotain numeroa. Miksi siihen pitäisi mennä kauemmin kuin vartti?

[/quote]

Sun mielestä "terveellinen"=huonoa ruokaa