Kuolleen/kuolevan Facebook -tilin poistaminen?
Äitini elää viime hetkiä. On jo sekava ja osin lääkityksestä. Ongelma on se, että hän on kieltänyt sairautensa viimeiseen hetkeen asti.
Eli minulla ei ole ohjeita, salasanoja, käyttäjätunnuksen mihinkään.
Itse en ole facebookissa.
En halua hänen tililleen sydämiä enkä gif-animaatoita. Eikä hänkään olisi halunnut.
Netissä olevat facen asiakaspalvelutiedot eivät pidä enää paikkaansa.
Kiitos etukäteen
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa niille ikääntyville vanhemmille, että on hyvä asia pitää jotain vihkosta johon kirjoittelee tunnukset ylös. Itsellä ikää 50.v ja ihan varmuuden vuoksi minulla on kansio, jossa äkillisen kuoleman varalle on lapsille kaikki tarvittava tieto vakuutuksista ym. Myös tunnukset verkkopankkiin, insragramiin, Facebookin jne.
Muuten hyvä idea, mutta kuolleen verkkopankkitunnuksilla kukaan ei tee mitään, jos kysymyksessä on suomalainen pankki. Pankki saa nopeasti tiedon asiakkaan kuolemasta, ja sen jälkeen tilit jäädytetään heti eikä verkkopankkitunnukset enää toimi.
Tää on yks keino jos on satavarmaa, ettei sukulaiset katso pahalla sitä tai jos ei ole muita sukulaisia. Jossain vaiheessa oli isokin juttu siitä, kuinka omainen oli poistanut sosiaalisen median jonkun kuolleen laitteelta ja sitten puitiin sitä, kenellä oli oikeus näin tehdä. Ilmeisesti jotain tekemistä perinnönjaon ym kanssa, en muista tarkalleen mitä.
Ilmeisesti tuostakin voi siis saada käräjille asti riidan, mutta ap:n tapauksessa ei ehkä sitä vaaraa sittenkään.
Ilman salasanoja ja tunnuksia tuota ei tee mitenkään muulla tavalla epävirallisesti.