Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla sälekaihtimet aina kiinni

Vierailija
06.07.2021 |

Pakko kysyä kun näin helteillä joudun pitämään sälekaihtimia päivisin kiinni ja olen aivan ahdistunut kun on niin "tunkkaista" ja valotonta, niin miten te jotka aina pidätte ne kiinni, oli yö tai päivä, miten voitte?? Näitä näkee niin paljon, eikä vain uusissa isoikkunaisissa taloissa vaan ihan kerrostalojen ylimmät asunnot ja sellaiset joihin ei edes suoraa näköyhteyttä ole. Eikö se ole kuin luolassa asuisi!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt.

Vierailija
2/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on luolani ja sit kun kaipaan ulkoilmaa, tulen sieltä ulos. Eikö tämä ole selvä juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole päivällä kotona, niin niitä tulee pidettyä kiinni. Myös yöaikaan ovat kiinni, ettei autonlamput ja muut valoheijastukset tule huoneeseen. Että pieni aika illasta noita tulee pidettyä auki.

Vierailija
4/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi niitä pitää pitää kokoajan kiinni? Siis eikö nyt muutaman tunnin voisi pitää auki ja sitten vaan tuulettimet pyörimään...

Vierailija
5/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähes aina kaihtimet kiinni. Olen talvi-ihminen, enkä kärsi syys- enkä muustakaan masennuksesta. Hämäryys on viihtyisää.

Vierailija
6/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi niitä pitää pitää kokoajan kiinni? Siis eikö nyt muutaman tunnin voisi pitää auki ja sitten vaan tuulettimet pyörimään...

No miksi niitä toisten ikkunoita pitää kokoajan vahdata? Siis eikö nyt muutaman tunnin voisi katsella muualle?

Vierailija
7/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä kämpässäni pidin aina sekä olohuoneen että keittiön ikkunat kiinni. Pimeässä tv-ruutu näkyy paremmin ja ei häiritse pelaamista PlayStation Masterrace-konsolilla. Vastapäätä oli myös eräs ns. eläkeläisten talo, joten siellä niitä kaukoputkikyttääjiä riittää. Himmeä kattovalaistus on aina parempi kuin liian kirkas päivänvalo, joka herättää muutenkin liian aikaisin jos verhot ovat avoinna. Olen aamu-uninen ja tykkään nukkua pitkään vapaapäivinä.

Vierailija
8/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin entisen kotini joka oli viimeisen päälle remontoitu ja todella valoisa ja kaunis nuorelle pariskunnalle. Ajattelin että onpa ihana koti heille tulevaisuutta ajatellen. No minun piti käydä siellä jo hyvän aikaa muutosta ja voi kauhea millainen asunto oli.. Isoja tietokoneita pitkin poikin, kaikki kaihtimet kiinni ja tavarat näyttivät siltä kuin olisi koinsyömiä.. Kai asunto on nyt omistajiensa näköinen, mutta tuli jotenkin surku kun monet vieraani ja tuttavani aina ihastelivat nimenomaan sitä valoisuutta ja nyt se on siellä piilossa..

Vierailija
9/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa valo silmiin...

Ja tämä on ihan tosi asia .. ahistaa liika valoisuus

Vierailija
10/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä kämpässäni pidin aina sekä olohuoneen että keittiön ikkunat kiinni. Pimeässä tv-ruutu näkyy paremmin ja ei häiritse pelaamista PlayStation Masterrace-konsolilla. Vastapäätä oli myös eräs ns. eläkeläisten talo, joten siellä niitä kaukoputkikyttääjiä riittää. Himmeä kattovalaistus on aina parempi kuin liian kirkas päivänvalo, joka herättää muutenkin liian aikaisin jos verhot ovat avoinna. Olen aamu-uninen ja tykkään nukkua pitkään vapaapäivinä.

Sulla on termit sekaisin. Se on PlayStation Peasant -konsoli. Master Racea jos haluat olla, pelaat PC:llä.

Vierailija
11/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle 😊

Vierailija
12/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylääminen ja tiirailu on hieman eri asia kuin jos on kävelyllä ja katselee ympärilleen ja näkee vain näitä kaihtimet kiinni taloja ympäri vuoden.. Kukin tietysti tyylillään, mutta en vaan tiedä ketään tuttavapiiristäni joilla kaihtimet on kiinni aina. Ja en ole vanha, alle 30v..

Ap

Vierailija
13/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella usein ei aamulla muista avata ja kun tulee töistä on jo pimeää. Pimeällä ne on kiinni, kun muuten näkyy sisälle, jos valot päällä. Ja kesällä on kuuma, niin pakko pitää kiinni.

Illalla usein haluaa katsoa telkkaa ja aurinko heijastaa ruutuun, jos kaihtimet auki.

Näistä syistä meillä lähes aina kiinni. Keväällä ja syksyllä viikonloppuisin voi olla joskus auki, jos vaan viettää aikaa sisällä ilman telkkaa valoisaan aikaan.

Vierailija
14/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävä valoisuus on omassa asunnossa kaihtimien ollessa kiinni. Jos tarvitsen valoa lisää painan katkaisijaa. 

Vierailija
15/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimet on kiinni, jotta ap:lla olisi jotain pohdittavaa aikansa kuluksi.

Vierailija
16/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona alasti.

Vierailija
17/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalon ylimmäisessä kerroksessa ja mulla on verhot aina ikkunoiden edessä. Päivisin en ole kotona ja illemmalla on kiva asettua omaan mukavaan luolamaiseen kotiini katsomaan netflixiä.

Vierailija
18/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin entisen kotini joka oli viimeisen päälle remontoitu ja todella valoisa ja kaunis nuorelle pariskunnalle. Ajattelin että onpa ihana koti heille tulevaisuutta ajatellen. No minun piti käydä siellä jo hyvän aikaa muutosta ja voi kauhea millainen asunto oli.. Isoja tietokoneita pitkin poikin, kaikki kaihtimet kiinni ja tavarat näyttivät siltä kuin olisi koinsyömiä.. Kai asunto on nyt omistajiensa näköinen, mutta tuli jotenkin surku kun monet vieraani ja tuttavani aina ihastelivat nimenomaan sitä valoisuutta ja nyt se on siellä piilossa.."

Ihmisillä tulee " jotenkin surku" erilaisista asioista.

En muuta sano.

Vierailija
19/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä arvoituksellisesta ilmapiiristä, kun naapurit ja muut kyylät miettivät, mitä suljettujen kaihtimien takana tapahtuu. (Totuus: ei mitään)

Vierailija
20/75 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyylääminen ja tiirailu on hieman eri asia kuin jos on kävelyllä ja katselee ympärilleen ja näkee vain näitä kaihtimet kiinni taloja ympäri vuoden.. Kukin tietysti tyylillään, mutta en vaan tiedä ketään tuttavapiiristäni joilla kaihtimet on kiinni aina. Ja en ole vanha, alle 30v..

Ap

Kyllä sä aikamoiselta kyylältä vaikutat. Kaiken lisäksi käyt kyylämässä tuttavapiirejäsi päivittäin, jos olet noin hyvin perillä heidän kaihtimistaan ja niiden aukiolosta. 

Niin tai sitten ollaan kavereiden kanssa puhuttu tästä? Ja kun kävelyllä on niin aika paha se on silmät kiinni mennä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan