Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko sairaslomapäivästä palkan?

Vierailija
10.07.2014 |

Olen työsuhteessa henkilöstövuokrausfirmaan, sellaista pientä extratyötä. Tein heidän kanssaan työsopimuksen ja samana päivänä yhden työvuoron. Seuraava työvuoro minulla sovittiin vasta 5vkon päästä tästä ensimmäisestä, mutta loukkasin itseni ja en päässyt tekemään tätä vuoroa. Ilmoitin tästä vuorokautta ennen ja hain itselleni asianmukaisen sairaslomatodistuksen.

Nyt mietityttää, että saankohan sairasloma-ajan palkkaa tuosta päivästä, vaikka olin tosiaan tehnyt ainoastaan yhden vuoron viisi viikkoa aiemmin. Tietääkö joku? Työsuhteeni alkoi silloin 5 vkoa sitten ja on tosiaan satunnaista keikkatyötä vain - ei mitään sovittuja tuntimääriä.

Suuri kiitos vastauksesta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, liian lyhyt työsuhde. Meidän tessissä ekan kuukauden aikana ei saa mitään, alle puolen vuoden työsuhteen aikana eka päivä menee omaan piikkiin...

Vierailija
2/2 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös firmasta. Entinen työnantaja (keikkatyötä siis) maksoi saikuista vain jos sairastui sinä päivänä kun vuoro on. Mikäli sairastui päivää ennen, ei vuorosta maksettu. Jos taasen oli sovittu töitä esimerkiksi kolme päivää putkeen ja sairastuit ekana päivänä, sait rahat kaikista kolmesta päivästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi