En saanut lapsena viikkorahaa. Kaikki kaverit sai.
Sain uusia vaatteita ehkä 2x vuodessa, 13-:vuotiaana aloimme kavereiden kanssa tehdä shoppailureissuja kaupungille, johon sisältyi bussimatkat ja syöminen raxissa (vuonna 2003) ja silloin sain rahaa mukaan 20-30 e. Toki silloin kaikki ei ollut ihan niin kallista kuin nykyään. Kaverit sai aina 50-80 e.
Harrastin viulunsoittoa, balettia ja kävin ratsastustunnilla kerran viikossa. Yläasteella sain ponin ja hevosen kotipihalle. Isäni rakensi tallin ihan itse (kirvesmies ja rakennusmestari)
En silloin osannut arvostaa sitä että sain kalliita harrastuksia, lisäksi olin kaveripiirin ainoa joka sai omia hevosia. Kyrsi vain kun kavereilla oli paljon hienommat vaatteet ja puhelimet kuin minulla. Silloin ihmettelin vain mielessäni miksei heillä ole varaa käydä harrastuksissa tai mikseivät saaneet omia hevosia vaikka toivoivat niin..
Olin myös kateellinen kavereille kun saivat viikkorahaa ja kuukausirahaa. Minä en ikinä saanut.. tuo on ehkä yksi syy siihen miksi käytin 18-vuotiaana rahaa holtittomasti. Sain ekan työpaikan puhelinmyynnistä ja tuhlasin aina koko palkan vaatteisiin yms..
Se tunne kun oli oikeasti omaa rahaa oli outo.
Nämä kaverit jotka saivat nuorempana säännöllisesti rahaa käyttöönsä, hallitsivat raha-asioitaan paljon paremmin kuin minä..
Kommentit (5)
Annoin koulumenestyksestä rahaa. Alkoi liian hyvin menestymään niin summat pieneni.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:45"]
Olin myös kateellinen kavereille kun saivat viikkorahaa ja kuukausirahaa. Minä en ikinä saanut.. tuo on ehkä yksi syy siihen miksi käytin 18-vuotiaana rahaa holtittomasti. Sain ekan työpaikan puhelinmyynnistä ja tuhlasin aina koko palkan vaatteisiin yms..
Nämä kaverit jotka saivat nuorempana säännöllisesti rahaa käyttöönsä, hallitsivat raha-asioitaan paljon paremmin kuin minä..
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:45"]
[/quote]
[/quote]
Oho niin siis tuohan on yksi syy miksi menit sekaisin omasta rahasta. Koskaan aiemmin ei ollut sellaista ollut.
Viulunsoitto, baletti ja hevosharrastukset ovat kalliita. Mitä valitat?
Tuo nimenomaan on joidenkin vanhempien vitsaus. Nuorille ei anneta rahaa. Kaikki maksetaan valmiiksi. Jos lähdetään reissuun ja nuori jää kotiin, niin ostetaan jääkaappi ja pakkanen täyteen ruokaa, eikä jätetä yhtään rahaa, jotta se nuori voisi ostaa ruuat itse kaupasta.