Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miehen eroamaan

Vierailija
10.07.2014 |

En jaksa enää. Meillä oli taas pitkään mennyt hyvin. Kokonaiset viisi viikkoa. Olemme hoitaneet niin työ kuin perheasioita hyvässä hengessä. Olen mielestäni ollut ihan mukavaa ja auttavaista seuraa, ainakin siihen nähden että olen viimeisilläni raskaana. Laskettu aika muutaman päivän päästä. Mutta sitten mies teki sen taas. 

Eilisaamu alkoi sillä, että mies kihisi raivosta. Häntä sattui haimaan, mikä johtuu siitä että juo melko paljon. Syy on siinä, että minä olen niin hirveä vaimo, minua kestääkseen hän joutuu juomaan jatkuvasti. Olemaan pienessä sievässä. Olen siis tehnyt hänestä alkoholistin.

Tästä vihaisena hän alkoi tiuskia ja huutaa minulle. Aluksi vastailin takaisin, että ei tuo nyt ihan kohtuullista ole. Sitten jo itketti. Mies oli raivoissaan, että minua ei edes kiinnosta häntä auttaa. Alkoholisminsa ei siis kiinnosta minua. Sanoin, että hän löi minua niin pahasti, etten nyt tässä tilassa pysty auttamaan vaan voin vain yrittää kasata itseäni.

Itketti. Mies lähti pois, tuli jossain vaiheessa takaisin ja kyyneleet vaan valuu poskia pitkin. Mies haluaa puhua. Sanon edelleen, etten pysty tässä tilassa häntä auttamaan kun olen niin rikki. Ei usko. Selittelee ihan rauhallisella äänellä, kertoo miten olen ollut huono työkaveri ja en ole auttanut riittävästi. Miten hänellä on kanssani niin vaikeaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinä ottaisit sen eron.

Vierailija
2/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä porvoosta nyt alux

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sairas, tuo ei ole pelkästään alkoholismia. Sun täytyy pelastaa itsesi ja lapsesi. Olet arvokas ihminen ja kukaan ei ansaitse kohdelluksi noin. Hae yksin eroa. Muuta pois toiseen asuntoon. Kerro kaikille sukulaisille ja ystäville miehen käytöksestä ja pyydä apua.

Vierailija
4/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä alkoholistin syyllistämistä. Vika löytyy aina jostain tai jostakusta muusta. Käske sen ensin tunnustaa, että se vika on sen omien korvien välissä ja että se tarvitsee hoitoa, ja sitten mennä sinne hoitoon.

Jos se ei noita tee niin anna olla, ei tuollaisen sekoilijan kanssa kannata. Korkeintaan väillä on normaalia, mutta sitten taas alkaa, ja tätä jatkuu kymmeniä vuosia pahimmillaan.

tl:dr - versio: Jätä Se Sika!

Vierailija
5/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on alkoholisti. Pyydä häntä hakeman apua a klinikalta tai minnesota hoidosta lapualta tai rehapista. Sinä tarvitset myös apua. T.alkoholistin läheinen. Ps. Minun läheiseni on sanut näistä avun alkoholismiin ja ovat nyt raittiita.

Vierailija
6/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lääkinnyt ahdistusta alkoholilla. Meillä on ollut aikoinaan ongelmia, joita hän ei ole ikinä antanut anteeksi eikä käsitellyt kenenkään ammattilaisen kanssa. Ammattilaisiin ei luota.

Minun kanssani haluaisi käsitellä, mutta kun se menee niin aggressiiviseksi hänen puoleltaan, en yksinkertaisesti pysty häntä auttamaan. Yritin selittää, että jos käyttäytyisi aggressiivisesti psykologianaskin kohtaan, katkaisisi tämä hoitosuhteen ja ohjaisi toisaalle.

Joten ratkaisu siten on, että vain yrittää "kestää". Mikä tarkoittaa sitä, että noin viiden viikon välein räjähtelee ja potkii minut ihan maahan. Sen väliajan menee hyvin, jos mitään ulkopuolista ongelmaa ei tule (palaan tähän myöhemmin, mitä tarkoitan). Olen kiltti ja ahkera, hyvä äiti lapsille. Mitään syytä vetää kilareita ei pitäisi olla.

Minusta hän sen sijaan ajattelee, että kun olen "vahva nainen", niin kestän ihan mitä vaan. Tai ainakin pitäisi kestää. Tavallisemmin hän on raivoissaan minulle siitä, kun joudun pois tolaltani hänen purkauksistansa. Ja koston kierre on valmis, viiden viikon kuluttua saan taas kuulla miten tein hänen elämästään helvetin.

Olen fiksu ja pohdiskeleva ihminen. Jos joku asia ei toimi, alan heti purkamaan sitä osiin ja hakemaan ratkaisua. Näihin usein olisin kaivannut miehenkin apua, esimerkiksi jos meidän perhettä kohtasi joku ongelma, niin minusta se olisi molempien asia. Mies taas näistä ärsyyntyy, kun olen niin negatiivinen ja vien aikaa hänen töiltänsä. Voi olla vaikka kymppitonnien juttu tai pikkutuotteen reklamointinkauppaan, joka pitäisi vaan hoitaa. Nämä voivat olla tunteita herättäviä tapauksia, joten puhun asiasta varmaankin intensiivisesti, mikä häntä suuresti ärsyttää. Hän kun kokee sen hyökkäyksenä itseään kohtaan.

No mitä ne hänen työt ovat, jokta häiritsen? Omia projekteja, jotka ovat jatkuneet jo vuosia eikä niistä ole rahaa tullut yhtään. Mitään deadlineja siis ei ole niskaan hengittämästä, mutta siis "häiritsen hänen työntekoaan".

Tuntuu, etten ole aikuisen ihmisen kanssa yhdessä. Miten voi raskaana olevaa vaimonsa kohdella kuin vihainen teinipoika? Meillä on talous nyt niin tiukoilla, ettei voi mihinkään ihan noin vaan lähteä. 

Minusta mies saisi lähteä, ihan heti, sillä minulle hänen läsnäolonsa aiheuttaa suurta ahdistusta, mikä ei ole hyväksi syntymättömälle lapsellekaan. Mutta kun ei tuo piru suostu häipymään...

ap

Vierailija
7/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet pettänyt?

Vierailija
8/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 10:52"]

Eli olet pettänyt?

[/quote]

En ole pettänyt, vaan ollut juurikin noissa tilanteissa itsetuhoinen. 

Vierailija
9/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:43"]

Miehesi on sairas, tuo ei ole pelkästään alkoholismia. Sun täytyy pelastaa itsesi ja lapsesi. Olet arvokas ihminen ja kukaan ei ansaitse kohdelluksi noin. Hae yksin eroa. Muuta pois toiseen asuntoon. Kerro kaikille sukulaisille ja ystäville miehen käytöksestä ja pyydä apua.

[/quote]Kiitos sanoistasi, tämä viesti liikutti. 

Vierailija
10/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita rehappiin. Sieltä löytyy asijantuntijoita jotka osaavat auttaa.

Vierailija
11/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teet lisää lapsia alkoholistin kanssa?

Vierailija
12/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:35"]

[/quote]

Sanopa muuta. Harkitsen adoptioita vakavasti, jos mies vaan siihen suostuu. ap

Vierailija
13/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:40"]

[/quote]

[/quote]

totaa... siis kuka adoptoi ja kenet?

Vierailija
14/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis harkitsen syntymättömän lapsen antamista adoptioon. Ihan lapsen itsensä vuoksi, mutta siihen tarvitsee tietysti miehen suostumuksen.

Vierailija
15/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi, hän ansaitsee äitinsä. Ja miehesi ei tod. ansaitse sinua! Lähde ihmeessä.

Hakkaako hän sinut fyysisesti kerta kuukauteen?

Vierailija
16/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis harkitsen syntymättömän lapsen antamista adoptioon. Ihan lapsen itsensä vuoksi, mutta siihen tarvitsee tietysti miehen suostumuksen.

[/quote]

Olet kyllä outo. Miksi et vain eroa itse ja pidä lasta? Miksi et näe sitä lapsen kannalta parhaana vaihtoehtona? Haluat siis mieluummin pitää alkoholistimiehen?

Vierailija
17/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:57"]

Pidä lapsi, hän ansaitsee äitinsä. Ja miehesi ei tod. ansaitse sinua! Lähde ihmeessä.

Hakkaako hän sinut fyysisesti kerta kuukauteen?

[/quote]

Ei hakkaa fyysisesti, vaan henkisesti. Huomaa siitä, kun katse muuttuu avoimen vihamieliseksi. Naama nykii, tuhisee, näyttää aggressiiviselta. Siihen en puutu, saahan ihminen vihainen olla. Mutta sen jälkeen alkaa haukkuminen ja huutaminen. Kyseessä on lähes poikkeuksetta vanha riita, myös hänen aloittama ja aikoja sitten selvitetty, joka on kuukauden hautomisella käännetty ihan toisin päin. Hullu nainen onkin aloittanut "sekoilun" ihan tyhjästä, ja hän on joutunut ämmää sietämään.

Jos kuuntelen ja yritän ymmärtää, miehen aggressio vaan kasvaa. Jos puolistatun, sanon ettei noin mennyt eikä noin saa käyttäytyä, olen itsekäs paskiainen. En ole toistaiseksi vielä keksinyt, miten saisin tilanteen päätymään itse. Hän lopettaa vasta siinä vaiheessa, kun on saanut minut itkemään ja muutenkin tolaltani. Luulen että alitajuisesti hänellä pohjalla on joku viha "vahvoja" naisia kohtaan ja kokee toimivansa oikein, kun kohtelee minua noin. Muuten tuo tilanne ei toistuisi jatkuvasti.

ap

Vierailija
18/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet kyllä outo. Miksi et vain eroa itse ja pidä lasta? Miksi et näe sitä lapsen kannalta parhaana vaihtoehtona? Haluat siis mieluummin pitää alkoholistimiehen?

[/quote]

En halua pitää alkoholistimiestä. Olen vain niin lopussa, etten jaksaisi tapella.

Tunnen suurta syyllisyyttä siitä, että olen tällaisessa perhehelvetissä. Että mieheni pitää minua niin iljettävänä ja alhaisena olentona, jota kohtelee noin. Käy itsetunnolle. En halua pilata lapsen elämää sillä, että olen niin onneton etten edes onnistu pääsemään yhdestä miehestä eroon, joka vihaa minua syvästi.

Ehkä aloitus olisi pitänyt olla, miten saan voimaa lähteä ja jättää tämän taakseni.

ap

Vierailija
19/19 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei suostu antamaan lasta adoptioon. Sanoo että pitää sitten lapsen itse, jos erotaan. Jotain periaatteita sentään.

Kieltää alkoholiongelman, sanoi että on voinut aivan hyvin olla ilmankin monta päivää. Loiveni puheitaan, että nyt alkuperäinen alkoholismin syy ei ollutkaan se että olisin niin ikävä, vaan vuosia sitten käytti sitä työstressin purkamiseen. Silloin kun niitä töitä tehtiin kellon ympäri. Minun syynin hänen alkoholismillensi on vain 10%.

Ollaan juteltu ja sen verran on selvinnyt, että raivokohtausten takana on kosto sellaisista vuoden vanhoista tapahtumista. Miten hän on kokenut käytökseni epäoikeudenmukaisena, kun olen jäänyt tivaamaan esim. sitä kun autoamme oli naarmutettu parkkipaikalla. Minä kun tilanteessa yritin katsella, mistä naarmu olisi voinut tulla jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi