Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka tuli mutta ylitöistä ei maksettu

Vierailija
10.07.2014 |

Olen kesätöissä siivoojana ja viime kuussa tein 172h, joista 9h yöaikaan ja 5h ilta-aikaan. TES:issä on kaikki ylitöistä ja muista lisistä, mutta niitä ei maksettu. Puskaradion eli toisen kesötyöntekijän suusta kuulin että hänelle oli sanottu ettei ylitöistä makseta, mutta mulle ei oo sanottu mitään. Onko tämä laillista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:44"]Jos teet töitä yli 37,5 viikossa, pitäisi tulla ensin listätöistä korvausta, sitten mahdollisista ylitöistä. Ja ne voidaan maksaa vasta seuraavassa liksassakin, riippuu, mikä käytätnö firmalla on.

[/quote]

Juu tiiän ku tessissä luki niin :) no odotan viel ens palkkapäivään.

Vierailija
22/25 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas joskus aikanaan samalla alalla laskettiin palkka siihen normipäivään, eli vajaa 8h/pvä. Tehtyjen keikkojen mukaan tuntipalkat sitten vaihtelivat ja keikoista maksettiin joku kiinteä tuntimäärä per keikka. Pois sai lähteä kun oli valmista, tosin aika harvoin sieltä kovin paljon ennen sen 8h pääsi. Ei usein mennyt kyllä ylikään kun osasi hommansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:07"]

Meillä taas joskus aikanaan samalla alalla laskettiin palkka siihen normipäivään, eli vajaa 8h/pvä. Tehtyjen keikkojen mukaan tuntipalkat sitten vaihtelivat ja keikoista maksettiin joku kiinteä tuntimäärä per keikka. Pois sai lähteä kun oli valmista, tosin aika harvoin sieltä kovin paljon ennen sen 8h pääsi. Ei usein mennyt kyllä ylikään kun osasi hommansa.

[/quote]

Unohtui näköjään todeta, että välillä oli kyllä ihan oikeita ylitöitäkin. Aina pomon erikseen pyytämiä ja niistä sitten maksettiin ihan sen normipalkan yhteydessä normi ylityökorvaukset.

Vierailija
24/25 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko täyttänyt ylityöilmoituksen ja vienyt sen esimiehelle? mun duunipaukassa oli tällainenkin tapaus jonka äiti soitti työsuojelupiiriin kun lapselle ei kesätöissä maksettu ylityökorvauksia seuraavassa palkassa ja siitä nousi kauhea haloo ja vanhemmat uhkaili ties millä oikeudenkäynnillä. Sit kävi ilmi että Tää tyyppi oli ainoa joka ei ollu saanut korvauksia ja syykin oli selvä, hän ei ollut tehnyt lainkaan ylityöilmoitusta eli oma vika. Esimies oli kyllä ylityölaput hänelle antanut mutta tyyppi ei ollut noteerannut niitä jostain syystä. työpaikkojen käytännöt vaihtelee, jossain paikoissa noi ilmotukset pitää itse hoitaa ja joissain paikoissa menevät esimiehen kautta

Vierailija
25/25 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalalla on ikävä kyllä aika yleistä tällainen kusetus... Pyydetään siivoojaa tuuraamaan jonnekin milloin mistäkin syystä, mutta palkkaa siitä ei sitten tulekaan. Mullakin on monta kertaa palkka ollu ihan vituillaan, eikä oo todellakaan ollut oma vika. Kaikesta oon aina ilmoittanut ja merkinnyt tuntilappuihin sovittujen käytäntöjen mukaan. Sitten kun perään soittelee, niin selityksiä kyllä riittää. Luvataan aina seuraavana palkkapäivänä kyllä maksaa, mutta eipä näy silloinkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi