Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla eläimiä? Jos minulla ei olisi koiraa, olisin ollut vuosia ja vuosia täysin ilman inhimillistä kosketusta

Vierailija
06.07.2021 |

Eläimet pelastavat henkiä monella tapaa.
Kissa tai koira ei koskaan työnnä pois eikä kieltäydy haleista ja paijaamisesta

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi koiraa ja yksi kissa ja valitettavasti olen elänyt ilman kosketusta liian kauan. Eläinten silittäminen ei helpota asiaa yhtään minulla.

Vierailija
2/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaankin ...ilman animaalista kosketusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaankin ...ilman animaalista kosketusta?

Ei vaan inhimillistä :) Eläimet ovat.

Vierailija
4/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis on koiran avulla löytänyt toisen koiran omistajan. Monet harrastukset ovat samanlaisia, niissä tapaa ihmisiä.

Vierailija
5/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kissat kyllä useinkin kieltäytyy silityksistä ja haleista. Meidän koirakaan ei haleista välittänyt, vaikka saattoikin sietää niitä hetken.

Vierailija
6/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman eläimiä olisit voinut löytää oikean kumppanin.

Vierailija
7/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis on koiran avulla löytänyt toisen koiran omistajan. Monet harrastukset ovat samanlaisia, niissä tapaa ihmisiä.

Ihme päätelmiä.  No ainakin tuo ensimmäinen kommentoija ymmärsi 

Vierailija
8/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia pehmoleluja teillä on koirina? Mun koira ainakin kieltäytyy joskus haleista.

Vierailija
9/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas ikäviä ja ilkeitä kommentoijia tänään paikalla.

Ymmärrän Ap oikein hyvin mitä tarkoitat. Koin itseni todella yksinäiseksi ilman lemmikkiä. Nyt minulla on syy nousta aamuisin sängystä myös lomalla, kotiin tulo tuntuu mukavalta kun koen itseni odotetuksi ja tärkeäksi ja illalla sohvalla on mukava istua, kun koira makoilee vieressä. Olen myös tutustunut koiran myötä kymmeniin uusiin ihmisiin ja heidän koiriinsa. Ilman koiraa elämän laatuni olisi todella paljon huonompi.

Vierailija
10/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaapas ap sanakirjasta, mitä inhimillinen tarkoittaa. Vihje on kyllä kirjoitettu sisään itse sanaankin...  :)

Vierailija
11/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos astuisit sinäkin sieltä kotikennelistäsi oikean elämän ja oikeiden ihmisten joukkoon?

Vierailija
12/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selvästi inhimmillinen kosketus sanoilla tarkoittaa ystävällistä kosketusta. Niin kuin koira tulee kyöhnäämään ja pyytää täten rapsutuksia.

Kissa on itsenäinen eläin, eikä ne mitään lässyttely eläimiä ole.

Vierailija
13/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli dalmis, joka kuoli 6-7 vuotta sitten ja sen jälkeen oli pitkää taukoa lemmikistä. Tänä vuonna uusi koira tuli hankittua ja oli pirun ihana hankinta. Kyllä koiran hankinta huimasti piristää oloa. Koira kun osoittaa kiintymystä ja itse kun kanssa teen samoin niin kyllä sitä rakastetuksi tuntee olonsa.

Vierailija
14/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissani on sylissä joka päivä monta tuntia ja tykkää kosketuksesta. Usein se tulee hakemaan paijauksia. Aina sille juttelen, suukotan, halailen ja silittelen.  Kissani on minulle hengenpelastaja ja paras ystäväni. Ihana on tulla kotiin, kun kisu toivottaa tervetulleeksi. Kyllä ne samat oksitosiinit erittyvät eläintä silittäessä kuin ihmistäkin halatessa.

Vierailija
15/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koira. Jos ei olisi ollut ekaa tai tätä niin olisin nääntynyt. Ei sillä että otin koiria siksi että heillä oli tehtävä olla minulle seuraksi.

Silti se "perhe" joka minut hylkäsi jaksaa arvostella koiriani ja yleensäkin kaikkea mitä teen. Onnea ja menestystä heille, jotka korvasi pari karvaisia korvia.

Vierailija
16/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap selvästi inhimmillinen kosketus sanoilla tarkoittaa ystävällistä kosketusta. Niin kuin koira tulee kyöhnäämään ja pyytää täten rapsutuksia.

Kissa on itsenäinen eläin, eikä ne mitään lässyttely eläimiä ole.

Jaa, miksi tuo meidän kissa sit on siliteltävänä enemmän kuin toinen koiramme? Eli toivottavasti tajuat, että kissoissa ja koirissakin on eroavaisuuksia.

Vierailija
17/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa. Tykkää silityksistä, rapsutuksista ja loikoilla vieressä. Lemmikit on erilaisia joten eipä ole mikään itsestäänselvyys että kissakaan on mikään sylikissa, jotkut antaa esim. tassusta heti kun menet väärällä hetkellä liian lähelle.

Ymmärrän kyllä sen että se rakas lemmikki voi olla itselle henkireikä.

Vierailija
18/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap mitä tarkoitat, mutta sana inhimillisyys tosiaan liittyy ihmisyyteen. Eläimeltä saat muuten hyvää, lämpöä, ehdotonta rakkautta jne.

Asiaa sivuten, eläinten inhimillistäminen on myös juttu joka ärsyttää. Eläimet on eläimiä eikä muutu ihmislapsiksi. Inhimillisyyttä on olla pukematta niitä kuin lapsia, inhimillisyyttä on lopettaa kärdovä eläin joka ei pysty elämään lajityypillistä eläimellistä elämää, jne. Mua inhottaa videot, joissa esim. jollekin takajalat halvaantuneelle koiralle on tehty jonkin sortin "pyörätuoli" ja kirkkain silmin kerrotaan, että nyt se taas onnellisena juoksentelee ystäviensä kanssa. Ja kun kritisoi, pahoitetaan mieli ja syyllistetään, että tappaisitko ihmisenkin samassa tilanteessa? No en, mutta kyse ei olekaan ihmisestä.

Vierailija
19/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖÖÖööööö..... Eläimet eivät kyllä ole inhimillisiä.

Vierailija
20/23 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks tää kommentoitu jo? Olkoon tai ei, mutta inhimillinen viittaa ihmiseen, ei koiraan tai kissaan.

Toki, voihan olla niin, että kun saat ihmisiä keskutelemaan kanssasi, kun kuljet koirasi kanssa kaduilla, moikkaavat ja sillain, sellaista keskustelevaa inhimillistä kosketusta.

Mutta tarkoitit kai eläimen kiintymystä isäntäänsä?